A-kasse

Kurt Hansen

Hvor lang tid skal man være medlem af en a-kasse for at kunne få dagpenge?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Bertel Lund Hansen

https://min-a-kasse.dk/din-situation/hvordan-faar-man-dagpenge/

--
Bertel, Denmark

Kurt Hansen

Den 21/01/2023 kl. 09.40 skrev Bertel Lund Hansen:

> https://min-a-kasse.dk/din-situation/hvordan-faar-man-dagpenge/

Tak, men hvad betyder dette:

Have en dagpengeret, det vil sige:

og opfylde et indkomst- eller beskæftigelseskrav

Bertel Lund Hansen

Den 22.01.2023 kl. 10.46 skrev Kurt Hansen:

> Tak, men hvad betyder dette:
>
> Have en dagpengeret, det vil sige:
>
>     og opfylde et indkomst- eller beskæftigelseskrav

Et gæt: Du må ikke tjene for mange penge i forvejen, og du skal have
haft arbejde i en vis periode op til ansøgningen.

Det var vist ikke helt forkert:

https://www.skift-a-kasse.dk/arbejde-ved-siden-af-dagpenge-saa-meget-maa-du-tjene/

Under "Optjening af ny ret til supplerende dagpenge" står der noget med
en arbejdsperiode.

Men måske skulle du spørge din socialvejleder (eller hvad det nu
hedder). Det er bl.a. deres job at vejlede om den slags.

--
Bertel, Denmark

Kurt Hansen

Den 22/01/2023 kl. 11.14 skrev Bertel Lund Hansen:

Tak for svar, Bertel.

Det er min kones datter og svigersøn der kommer til Danmark (fra
Manchester). Hvornår de kommer er endnu ikke helt klart.
Venlig hilsen
Kurt Hansen