Låst inde.

Bent Andersen

Info har hoveddøre med Cylinder på begge sider.
? Vi er to personer i huset , Nøglerne siddder indventig i døre ,jeg forlader huset,og tager nøglerne og låer døre udefra , Der ligger tre sæt andre nøgler i huset. Det ringer på døre og person to ligger og sover vågner og går ud for at åbne døre og der sidder ikke nøgler i døre . som tidliger jeg har nævnt at der ligger tre nøgler andre steder i huset. Person to siger at jeg har låst vedkommende inde. ? Har jeg Det.

Bertel Lund Hansen

Den 28.12.2022 kl. 12.23 skrev Bent Andersen:

> [...]
> ? Vi er to personer i huset , Nøglerne siddder indventig i døre ,jeg forlader huset,og tager nøglerne og låer døre udefra , Der ligger tre sæt andre nøgler i huset. Det ringer på døre og person to ligger og sover vågner og går ud for at åbne døre og der sidder ikke nøgler i døre . som tidliger jeg har nævnt at der ligger tre nøgler andre steder i huset. Person to siger at jeg har låst vedkommende inde. ? Har jeg Det.

Nu er "låst inde" ikke et specifikt juridisk begreb. Jeg ville ikke sige
at personen er låst inde, men hvis vedkommende ikke aner at der er
nøgler i huset eller ikke ved hvor de er, så ligner det jo at
vedkommende er låst inde.

Havde vedkommende ikke en mobil så en opringning geller en sms havde
afklaret sagen?

--
Bertel