kan man kræve en gave tilbage ?

Bo M. Mogensen

har fået en ny bedre halvdel , hendes x er en bitter mand og vil have
den pc retur han har foræret hende - kan han det med loven på sin side ?

Nå det vil hun ikke og siger hun har malet hans hus og det var jo heller
ikke lønnet osv

Peter Lauridsen

torsdag den 28. oktober 2021 kl. 20.25.47 UTC+2 skrev Bo M. Mogensen:
> har fået en ny bedre halvdel , hendes x er en bitter mand og vil have
> den pc retur han har foræret hende - kan han det med loven på sin side ?

Han kan vel dokumentere, at han har købt og betalt den og han derfor er den retmæssige ejer af PC'en.

Carl Alex Friis Nielsen

Giver man nogen en gave, da overdrages ejendomsretten til modtageren;
men det skal selvfølgeligt kunne bevises hvis en domstol skal afgøre det.

Det ville da også være noget forfærdeligt rod hvis det var anderledes.

Carl Alex Friis Nielsen

Hvordan i alverden kan du have den opfattelse at man stadig ejer det man
forærer væk til andre ?

Bo M. Mogensen

Den 30-10-2021 kl. 18:56 skrev Carl Alex Friis Nielsen:

> Giver man nogen en gave, da overdrages ejendomsretten til modtageren;

ja alt andet lige giver ikke mening

> men det skal selvfølgeligt kunne bevises hvis en domstol skal afgøre det.

ja nu har hun jo ikke fået papirer på det nu er hendes egendom

> Det ville da også være noget forfærdeligt rod hvis det var anderledes.

det må man sige ...

Mv
BMM

Carl Alex Friis Nielsen

On 01-11-2021 06:33, Bo M. Mogensen wrote:

> ja alt andet lige giver ikke mening

> ja nu har hun jo ikke fået papirer på det nu er hendes egendom

Nu er det jo et civilretsligt spørgsmål, hvor bevisbyrden er langt fra
så hård som i strafferet.

kjaer

Mundtlige aftaler er juridisk bindende. Jeg husker Glistrup kom med en
grundig belæring om det i en TV udsendelse.

Bo M. Mogensen

Den 01-11-2021 kl. 09:36 skrev Carl Alex Friis Nielsen:

> Nu er det jo et civilretsligt spørgsmål, hvor bevisbyrden er langt fra
> så hård som i strafferet.

man kan jo sige det er jo kun hendes sager der ligger på maskinen og det
kan man gå langt tilbage og se ... men det gør det selvf ikke naturligt
til hendes egendom

Bo M. Mogensen

Den 02-11-2021 kl. 20:00 skrev kjaer:

> Mundtlige aftaler er juridisk bindende.