Fjernelse af tinglysning kloakledning

Brian Bødker Thomsen

Hej Jammerbugt kommune har en gammel tinglyst kloakledning på min grund.
Den ligger i et meget vådt og ufremkommelig område, og er derfor piloteret for at den ikke skal synke ned i undergrunden.
Nu vil de fjerne de. Uden at fjerne tinglysningen. Kan de det?

De vil også lade noget af betonpiloterings pæle blive i jorden fordi de mener at de ikke kan fjerne den, men kun betonkloaklednedningen. Må de godt efterlade beton affald efter gammel kloakledning og ikke ryde op efter brug?

Noget af ledningen vil de slet ikke fjerne eller grave op men bare fylde med beton når den nu ikke er i brug længere, og herved igen efterlade betonaffald på min grund. Kan man det?

Det skal også lige påpeges at meget af kloakledninger ligger over jord idet jorden er faldet sammen siden den blev nedlagt en gang i 1970erne nede i jorden.Må en kloakledning lovligt ligge oven på jord når den er tinglyst i jorden?

Hvem kan man evt. få til at hjælpe med disse spørgsmål?

Mvh Brian

Bertel Lund Hansen

Brian Bødker Thomsen wrote:

> [...]
> Nu vil de fjerne de. Uden at fjerne tinglysningen. Kan de det?

Jeg tror at du skal have fat i en advokat for at få svar på dine
spørgsmål. Husk på at os der deltager herinde, ikke er uddannede
jurister, men blot lægmænd der interesserer sig for loven.

Vi bescarer gerne relativt simple spørgsmål, specielt hvis det er
områder hvor vi har erfaring, men vi kan ikke give egentlig (læs: med
bindende ansvar) rådgivning.

Spørg i forvejen om juristen vil tage sig betalt for den indledende
rådgivning. Det er der forskel på. Min advokat besvarer enkle eller
indledende spørgsmål uden beregning, men andre tager penge selv for det.

--
Bertel, Denmark