Et mindre trafik uheld

Bo M. Mogensen

Jan 31, 2024, 10:17:03 AMJan 31
da jeg lige havde fået kørekort kørte jeg op til den store vej på den
vej der der en sving bane ned til den vej , hvor jeg kom af der holdt en
bil der var ingen trafik foran eller bagved - der gik 10 - 20 og 30
sekunder og jeg tænkte de måtte været gået i stå !! og kørte ud på samme
tidspunkt fik de den samme ide - vi retter efter bedste evne op og
snitter hinanden -jeg køre ind til siden og går over og siger fejlen var
min da jeg havde vigepligten for haj tænder - mit spørgsmål er det ikke
ens pligt kunne man sige at køre så længe , som forhold tillader det ?
jeg mener svingbane er jo ikke en parkerings plads !! Nå men de var
flinke nok og sagde det var lige meget og vi kørte i go ordning , hver
sin vej ...

Mv Bo

Helle Jensen

Feb 2, 2024, 5:49:38 PMFeb 2
Hvorfor kommer du i tanke om det, nu her velsagtens 15 år efter,
nå, men du kan da bare tage teorien om igen:
https://xn--bestteori-82a.dk/vejkryds/

--
Helle Jensen

Bo M. Mogensen

Feb 3, 2024, 2:59:53 PMFeb 3
Den 02/02/2024 kl. 23:49 skrev Helle Jensen:

> Hvorfor kommer du i tanke om det, nu her velsagtens 15 år efter,

ahh 11 år

> nå, men du kan da bare tage teorien om igen:
> https://xn--bestteori-82a.dk/vejkryds/

Det var ikke et vej kryds (tror jeg) en mindre vej køre op til en større
vej ...

Helle Jensen

Feb 4, 2024, 2:12:07 AMFeb 4
Bo M. Mogensen wrote:

> ahh 11 år

Nå ja hvad, potato potato.

> Det var ikke et vej kryds (tror jeg) en mindre vej køre op til en større
> vej ...

Læs selv her, jeg gider ikke, det er jo nyttesløst alligevel:
https://afgoerelsesportal.vd.dk/h/22d41099-3a45-4de5-9d37-a0a5152eac33/175244479227404b9cb8d5b2f9c1ac81?showExact=true

--
Helle Jensen

Bo M. Mogensen

Feb 5, 2024, 7:56:58 AMFeb 5
Den 04/02/2024 kl. 08:12 skrev Helle Jensen:

> Læs selv her, jeg gider ikke

sagen er der må være tale om et kryds en vej der møder en anden vej er
mere et T ind et Kryds ?

tænker et kryds er et sted hvor man kan køre lige frem og til højre og
venstre

hvor situationen var man kunne kun dreje til højre og venstre og selvf
bakke ...

Thomas Corell

Feb 5, 2024, 8:40:39 AMFeb 5
Uanset hvad du kalder det, så vil der være højre vigepligt, med mindre
der er skiltet andet.

--
If you can solve your problem, then what is the need of worrying?
If you cannot solve it, then what is the use of worrying?

Bo M. Mogensen

Feb 6, 2024, 8:28:44 AMFeb 6
Den 05/02/2024 kl. 14:40 skrev Thomas Corell:

> Uanset hvad du kalder det, så vil der være højre vigepligt, med mindre
> der er skiltet andet.

Det er jeg klar over , men hvis en bilist holder i en sving bane i 2
timer skal man så bare opgive at komme vider og køre hjem ?

--
I Tvivl ? spørg Pelle
https://www.youtube.com/watch?v=9ViZkrop49A

Thomas Corell

Feb 6, 2024, 8:43:39 AMFeb 6
06/02-24 14:28, Bo wrote:

> Det er jeg klar over , men hvis en bilist holder i en sving bane i 2
> timer skal man så bare opgive at komme vider og køre hjem ?

Det afhænger af omstændighederne. Du kan ikke gengive alle faktorer, så
man kan ikke komme med et generelt svar.

Uanset hvilket svar der gives, vil du kunne ændre forudsætningerne med
"jamen der var". Så svaret er forkert.

--
" Those are my principles. If you don't like them I have others. "
- Groucho Marx

Bo M. Mogensen

Feb 6, 2024, 10:16:09 AMFeb 6
Den 06/02/2024 kl. 14:43 skrev Thomas Corell:
> [...]
> man kan ikke komme med et generelt svar.
>
> Uanset hvilket svar der gives, vil du kunne ændre forudsætningerne med

jamen du har ret , hvis jeg havde tænkt mig om var jeg stået ud af bilen
og havde spurgt om de var gået i stå ... jeg havde vigepligten ergo
fejlen var min.

Carl Alex Friis Nielsen

Feb 6, 2024, 11:25:26 AMFeb 6
Et T-kryds er også et kryds i lovens forstand (vigepligt, parkering osv.).