Hvad er reglerne for køb af fast ejendom i Danmark?

Kurt Hansen

Min kones datter og svigersøn vil gerne flytte fra England til Danmark
og købe hus sammen med os. De er polske statsborgere (som moderen) og de
har boet i Manchester i 14 år.

En ven af huset har fortalt, at det nok kan blive et problem. De har
ingen penge, men det vil vel være smart at få deres navne på skødet?
---

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Bertel Lund Hansen

Kurt Hansen wrote:

> Min kones datter og svigersøn vil gerne flytte fra England til Danmark
> og købe hus sammen med os. De er polske statsborgere (som moderen) og de
> har boet i Manchester i 14 år.

https://um.dk/rejse-og-ophold/rejse-til-danmark/udlaendinges-indkoeb-af-fast-ejendom-i-danmark

Hvis du ikke har bopæl i Danmark og heller ikke tidligere har
haft det i sammenlagt 5 år, så kan du som udgangspunkt kun købe
fast ejendom her i landet med tilladelse fra Justitsministeren.
Tilladelse søges gennem Civilstyrelsen.

--
Bertel, Denmark

Kurt Hansen