APCOA PARKING problem (?)

Vagn Olsen

Den 21-07-2021 parkerede på den af firmaet APCOA parkeringsplads ved Dyrehavsbakken.
Inden udkørsel betalte jeg parkeringsafgift kr. 80.- via firmaets opsatte automater.
Imidlertid fik jeg indtastet forkert nummerplade.
Jeg fik indtastet XX.XXX.157. Det skulle have været XX.XXX.158
Efterfølgende sendte APCOA opkrævning på kr. 80 samt 600,- i kontrolafgift for manglende betaling.
Hurtigt fremsendte jeg bankudskrift som bevis for betaling af kr 80,- samt undskyldning for det forkert indtastede registreringsnummer.

Men de fastholder (med rette) at jeg ikke har betalt for den indtastede nummerplade.
Nummerplade XX.XXX.157 eksisterer ikke.

Jeg har en hjernetumor som gør, at jeg har svært ved at huske. Jeg har tilbudt at fremsende lægeattest, men de fastholder, at jeg til enhver tid er ansvarlig overfor indtastning af det rette registreringsnummer.

Skal jeg blot betale (nu) kr. 691,49 ???

Vh \Vagn Olsen

Jørgen Nielsen

Det tør jeg ikke spå om, men har du prøvet at læse hvordan det er gået
andre.

Her finder du udvalgte afgørelser truffet af Parkeringsklagenævnet.
<https://www.parkeringsklagenaevnet.dk/da/afgoerelser/>

Søg på siden på "registreringsnummer", så finder du sager der minder om
din.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Carl Alex Friis Nielsen

On 26-10-2021 10:51, Jørgen Nielsen wrote:

> [...]
> <https://www.parkeringsklagenaevnet.dk/da/afgoerelser/>
>
> Søg på siden på "registreringsnummer", så finder du sager der minder om

Det ser godt nok ud som om nævnets afgørelse i den slags sager afhænger
lidt af medlemmernes humør den dag sagen behandles og typisk er 3 mod 2
afgørelser.

For mig ser det ud til at ens sager afgøres forskelligt fra gang til
gang - ikke særligt heldigt.

alexbo

Den 26-10-2021 kl. 09:17 skrev Vagn Olsen:

> Men de fastholder (med rette) at jeg ikke har betalt for den indtastede nummerplade.
> Nummerplade XX.XXX.157 eksisterer ikke

Der findes nogle sager der har været afgjort til bilistens fordel, men
de har alle været med reg.nr. der tydeligvis ikke findes.
Nul i stedet for O eller omvendt, for mange eller for få bogstaver/tal.

https://fdm.dk/fdm-vinder-vigtig-parkeringssag-om-tastefejl

https://www.domstol.dk/media/5msfcyzm/106-2019-anonym.pdf

XX.XXX.157 er ikke tydeligvis et ikke eksisterende nummer.

Selv om der ikke er en bil registeret med dette nr. kan der godt være
nummerplader med dette nr.

Men det skulle ikke være svært at konstatere at der er betalt for en bil
der ikke har været parkeret, men mangler for en bil der rent faktisk har
været parkeret.

Parkeringspladsen/vagten scanner alle bilers nummerplader, dette
sammenholdt med betalte parkeringer skulle hurtigt fange fejltastninger.

Det burde være et krav for at drive et P-selskab, privat eller
kommunalt, at de sorterer fejltastninger fra og sammenholder med
manglende betalinger.
Derunder betalinger for biler der ikke er scannet.

Alex Christensen

Vagn Olsen

Hvordan kan nummerpladen være registreret,når det via link fremgår at nummerpladen ikke er registreret ?