Kan Politiet nægte efterforskning ?

Bo M. Mogensen

En go ven af mig købte en PlayStation sælger havde ikke mobilpay men et
konto nr , som min ven overførte penge til omkring 4000 kr nå "sælger"
påløste sin konto på dba og min ven modtog aldrig , hvad han har betalt
for , efter nogen tid meldte han det så til politiet , det er trods alt
bedrageri med formue tab. Til hans store overraskelse modtog han en
besked om det ville de ikke efterforske ? jeg mener man kan vel se ,
hvem der har konto nr ? men kan politiet nægte det ?

Mv Bo

Bertel Lund Hansen

Bo M. Mogensen wrote:

> bedrageri med formue tab. Til hans store overraskelse modtog han en
> besked om det ville de ikke efterforske ? jeg mener man kan vel se ,
> hvem der har konto nr ? men kan politiet nægte det ?

Ja.

--
Bertel, Denmark

Bo M. Mogensen

ja ok jeg er nu spændt på at se begrundelsen ..

Bertel Lund Hansen

Bo M. Mogensen wrote:

> ja ok jeg er nu spændt på at se begrundelsen ..

Jeg ved ikke om der er nogenm specifik begrundelse. Politiet har kun
begrænsede ressourcer.

--
Bertel, Denmark

Bertel Lund Hansen

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg ved ikke om der er nogenm specifik begrundelse. Politiet har kun
> begrænsede ressourcer.

For øvrigt kan jeg fortælle dig at politiet har sendt en besked i eboks
til en borger om at de ikke ville efterforske den sag borgeren havde
anmeldt. De ville næppe sætte sådan noget på papir hvis det var ulovligt.

--
Bertel, Denmark

Carl Alex Friis Nielsen

Måske fordi de mener det er et civilretsligt spørgsmål.