Erstatning for bronze under 2. verdenskrig

1 view

Per Andreasen

Jeg er ved at skrive mine erindringer, og i den forbindelse har jeg fået et
problem. Min far var gørtler (en der laver beslag, skilte, lamper m.m) og
han lavede i slutningen af krigen en lysekrone til min mormor og morfar. Den
skulle selvfølgelig have været fremstillet af bronze, men det kunne man ikke
lige få herhjemme under krigen, og han lavede den derfor af et
erstatningsmateriale, som jeg ikke kan huske navnet på. Jeg har på et
tidspunkt kendt navnet, men det er "forsvundet". Kan nogen hjælpe mig?

På forhånd tak Per Andreasen

Krabsen

Kan det have været 'bronceret' resin?