Fejlplaceret billede af gård i Google Earth

Herluf Holdt, 3140

Hej

Trods den ringe trafik i gruppen, prøver jeg lige
med et spørgsmål her:

I Google Earth har en "BernhardWenger" indsat et
billede (Panoramio) af en stor, hvidkalket gård
med stråtag, på dette sted - i nærheden af
landsbyen Nyrup i Nordøstsjælland med overskriften
"HelsingØr - Denmark":

56° 0'5.29" N 12°30'3.87" E

Er der nogen som kender denne gård?
Og hvor mon den ligger rigtigt?

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Thl

Den 26-08-2013 08:48, Herluf Holdt, 3140 skrev:
> Er der nogen som kender denne g�rd?
> Og hvor mon den ligger rigtigt?
Den er ikke nem, men nu har jeg skrevet til Herr Wenger, han burde kunne
hj�lpe.
Thorbj�rn

Herluf Holdt, 3140

Thl skrev:
> Den er ikke nem, men nu har jeg skrevet til Herr Wenger, han
> burde kunne hjælpe.

Tak. Jeg ved ikke hvilken Bernard Wenger der er
fotografen. Der er bl.a. en fra Østrig og en fra
Zürich. Og mon han kan huske sin tur til herop
den 15. september 2007?

Jeg kan se at han bl.a. har været i Helsingborg
og på Vikingeskibsmuseet i Roskilde den samme
dag. Og han har taget et pænt billede af den gamle
Skomagerkro fra 1521, som ligger Landevejen 4,
4060 Kirke Såby. Det har han fået placeret korrekt
i Google Earth, men med overskriften: "Around
Roskilde - Denmark".

Jeg har en mistanke om at den gård, jeg søger efter,
også ligger et sted nede i det frodige Midtsjælland.
Når man zoomer ind, ser man et hvidt flag med et
blåt symbol. Det kunne tyde på at den velholdte,
pæne gård måske bruges som en slags firmadomicil.

--
Herluf :·)

Thl

Bernhard Wenger har svaret: White farm.. This place is not far after
we arrive from Sweden by Ferry Helsingborg. Sorry for my english.

Best regards

bernar...@hotmail.com

Thl

Den 04-09-2013 13:51, Herluf Holdt, 3140 skrev:
Firmaflaget er Novo Nordisks, og stedet er Favrholm syd for Hillerød.
55 54 29 30 N 12 17 10 41 E

Herluf Holdt, 3140

Thl skrev:

> Firmaflaget er Novo Nordisks, og stedet er Favrholm syd for
> Hillerød. 55 54 29 30 N 12 17 10 41 E

Fantastisk!
1000 tak.

P.s. Disse koordinater rammer lige midt i træcirklen:
55 54 29.23 N 12 17 05.29 E

--
Herluf :·)