Kaptajn Poul Sommer (Sommerkorpset)

Hanne Jespersen

Oplysninger ønskes om kaptajn Poul Sommer (1910-1979) specielt vedrørende
hans bopæl(e) og beskæftigelse i perioden 1950 til 1975. Fra 1970-1979
opholdt han sig i Broager, hvor han døde. Det vides, at han fra 1950-1970
opholdt sig forskellige steder i Danmark.

Sommerkorpset, som Poul Sommer var leder af, eksisterede fra efteråret 1943
til februar 1945.

Med venlig hilsen
Hanne Jespersen

Tom Stryhn Sr.

se f.eks

http://www.kafka.dk/2002/sorte1.htm

Tom Stryhn Sr.
str...@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/

"Hanne Jespersen" <sv...@get2net.dk> wrote in message

Hanne Jespersen

"Tom Stryhn Sr." <str...@email.dk> skrev i en meddelelse

Tak for linket. Den side kendte vi ikke, og så var der endda nye
oplysninger. Desværre er det ikke muligt at se, hvem der står for siden, så
man evt. kunne tage kontakt til vedkommende.

med venlig hilsen
Hanne Jespersen

Kurt Hansen

Hvis du koger URL'en ned til http://www.kafka.dk/, finder du alle de
ønskede oplysninger. Jeg har sakset følgende:

Preben Juul Madsen, ansv. red.
journalist og forfatter
Telefon: 36 17 45 12
Telefax: 36 17 45 15
p...@kafka.dk

Manden er lettere gal. Han hører til den utålelige type der ser
sammensværgelser, løgn og svindel overalt, men derfor kan det jo godt
være at hans oplysninger om Poul Sommer er troværdige(?).

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Claus Harkjær

Du har ret - han er ret gal, og desværre også noget enøjet. Så han skal
nok tages med mere end en enkelt gran salt.
Det er fint, at vise forsiden fra "Det sorte Kartotek" og så "svine"
nogle af de personer, der er nævnt, til.
Han glemmer at offentliggøre Den "Ophævelse af Spærringer" som var en
integreret del af kartoteket.

Venlig hilsen

Claus Harkjær

P.S. Og så er der iøvrigt knap 100 personer i kartoteket med efternavnet
Madsen - Hvad man så kan bruge det til :-)

Hanne Jespersen

"Kurt Hansen" <ku...@towle.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du koger URL'en ned til http://www.kafka.dk/, finder du alle de
> ønskede oplysninger.

Tak, ja, der mangler ikke noget ;-)

> Manden er lettere gal. Han hører til den utålelige type der ser
> sammensværgelser, løgn og svindel overalt, men derfor kan det jo godt
> være at hans oplysninger om Poul Sommer er troværdige(?).

Ja en af dem har vi da fået noget ud af - trods alt.

susanne.bon...@gmail.com

Mit navn er Susanne Kanstrup. Poul Sommer er faktisk min umiddelbare familie på min mor's side ; morbror Poul !!!
Hvis Du er interesseret har jeg en del spændende historier om ham, også om hans tid i hhv. Sydafrika (Ørkenrotterne) og i Rusland !!! :-)

torbent...@gmail.com

Hej Susanne
Som historie interesseret, er jeg meget interesseret i at komme i kontakt med dig, og høre nærmere om din morbror Poul. Jeg på tænker at skrive en bog om Poul sommer. Jeg er stadigvæk i research fasen :-)
Jeg ser frem til at høre fra dig.
Du kan skrive til mig på Torbent...@gmail.com

Med venlig hilsen
Torben