Hvornår er Gilbjerghoved vandtårn bygget?

Herluf Holdt, 3140

Vandtårnet ved Gilleleje/Gilbjerghoved skulle være
bygget i 1930'erne, tegnet af civilingeniør Georg R.
Øllgaard (1868-1946).

Den hvidkalkede, rektangulære bygning, som slet
ikke ligner et typisk vandtårn, ligger ved vejen
"Ved Skrænten" på disse koordinater:
56° 7'38.86" N 12°16'39.10" E

Er der nogen der kan finde byggeåret for denne
bygning?

Her skulle være et billede af Gilbjerghoved Vandtårn:
<
http://www.hansreckweg.dk/gribskov/marts2007/vandtaarn-gilbjerg.JPG

--
Herluf :·)

Thl

Fra BBR registret
Adresse: Ved Skrænten 4 (vejkode: 1939), 3250 Gilleleje
El-, gas-, vand- eller varmeværk, forbrændingsanstalt m.v.
(anvendelseskode: 230)
Matrikelnr.: 2bs Ejerlav: STRAND BØRSTRUP BY, GILLELEJE
Opførelsesår: 1921
Materialer
Ydervæg: Mursten (tegl, kalksten, cementsten)
Tagdækning: Andet materiale

Herluf Holdt, 3140

Thl skrev:

> [...]
> Opførelsesår: 1921
> Materialer
> Ydervæg: Mursten (tegl, kalksten, cementsten)

Tak. Jeg har nu rettet årstallet i Wikipedias liste over
vandtårne i Danmark. Nu mangler jeg bare at rette
"Gillebjerghoved" til "Gilbjerghoved", men det vil
"wikien" ikke lige være med til.
<
http://da.wikipedia.org/wiki/Vandt%C3%A5rne_i_Danmark

--
Herluf :·)

Lars Kongshøj

On 10/19/2013 02:59 PM, Herluf Holdt, 3140 wrote:
> Tak. Jeg har nu rettet �rstallet i Wikipedias liste over
> vandt�rne i Danmark. Nu mangler jeg bare at rette
> "Gillebjerghoved" til "Gilbjerghoved", men det vil
> "wikien" ikke lige v�re med til.
> <
> http://da.wikipedia.org/wiki/Vandt%C3%A5rne_i_Danmark

Det vil Wikipedia nu godt. Jeg har rettet artiklen, du kan pr�ve at se
forskellen i koden.