Grupuri Google nu mai acceptă postările sau abonamentele noi Usenet. Conținutul anterior este în continuare vizibil.

Re: Sorry folks, ingen varmt vand i sydhavnen

6 afișări
Accesați primul mesaj necitit

Lars Kongshøj

necitită,
12 apr. 2014, 16:54:0712.04.2014
On 04/06/2014 03:15 PM, Erik Olsen wrote:

> Sikken fantasi. Jeg vil tro at vandet i Sydhavnen altid er koldt, og at
> det er lejligheden der tales om.

Lige bortset fra at fjernvarmevandet produceres på HCØ-værket. Og at man
var ved at etablere elektrisk togdrift på København H og kom til at
ramme en mast ned i et fjernvarmerør/-tunnel. Tidspunkt midt-80'erne.

> Det var nu ikke så usædvanligt lige efter krigen. Min familie boede i en
> lejlighed uden varmt vand på Vesterbro indtil 1961.

Min lejlighed på Nørrebro havde gas- og el-varme til omkring '98.

Mvh. Lars
XFUT. Jernbaner og lokalhistorie

Herluf Holdt, 3140

necitită,
13 apr. 2014, 01:46:4113.04.2014
Lars Kongshøj skrev bl.a.:

> [...]
> Og at man var ved at etablere elektrisk togdrift på København
> H og kom til at ramme en mast ned i et fjernvarmerør/-tunnel.

Har du nogle flere stikord, så man kan google
denne hændelse frem?

--
Herluf :·)

Lars Kongshøj

necitită,
13 apr. 2014, 09:22:2713.04.2014
Den har været nævnt her i gruppen før, men den historie (i gruppen)
siger at man ramte lige ved siden af, min far som arbejdede perifært med
projeket mener at masten strejfede røret og forårsagede en mindre skade.
Ellers spørg i jernbane.dk, der er flere eksperter.

Mvh og god påske fra Lars

0 mesaje noi