Cantzler

Hvornum

Hej

Er der nogle af Jer her på gruppen der har familien Cantzler liggende.

Jeg har følgende, men vil gerne udvide så mine løse ender hænger sammen:

Vilhelm Theodor Larsson Cantzler
* 10. februar 1874 af Bodarne i Örebro Lehn Sverige
angives at være svensker, skomagersvend og sømand

Gift den 16. januar 1904 på Rådhuset i Vejle
Registreret i kirkebog Sct. Nicolai Vejle

Dorthea Marie Kristoffersen
* 6. april 1879 Ulkind By og Mark

Hans forældre:

Semund Cantzler

og

Amalie
Lundqvist eller Sandqvist
af Bodarne i Örebro Lehn Sverige

Hendes forældre:

Jens Peter Kristoffersen
* 7. februar Alsted Mark, Øster Nykirke ** 24. marts 1853
† 20. april 1945

og

Jørgine Nielsine Jørgensen
* 2. juli 1850 Vejle
† 23. januar 1927

Deres børn:
Viola Franziska Leonora Cantzler 7.3.1903 Vejle – 1977
Lyell Helmer Kugelstjerna Cantzler 12.3.1904 -
Selma Bianca Edith Cantzler 16.4.1905 Vejle -
Harry Cantzler

Andet:
Nedenstående er fra Mogens Krintel
Dorthea Marie Kristoffersen og Vilhelm Theodor Larsson Cantzler blev gift på
Vejle Rådhus den 16.1.1904. Den borgerlige vielse er ført i kirkebogen (Sct.
Nicolai sogn, Vejle). Her er anført: ”Bruden hører til folkekirken,
brudgommen er udtrådt af denne. Børnene skal opdrages i folkekirkens lære.”

Viola Franziska Leonora Cantzler bliver gift med Niels Larsen og de får 4
børn.
Det ældste barn, Dorthea Marie Cantzler Larsen, bliver gift 2 gange og få 9
børn i alt.
Lyell Helmer Kugelstjerna Cantzler bliver gift med Anni Petrea Røpcke, og de
får 2 piger
Elin Marie Cantzler, der bliver gift med Niels-Erik Bangsbo Andersen
Annie Cantzler, der bliver gift med nordmanden Jan Ole Ekhaugen
Selma Bianca Edith Cantzler får en søn - Leif Erik Helmer Rise Cantzler, men
bortadopterer ham. Leif Erik Helmer Rise Cantzler giftede sig i 1954 med Lis
Byrresen. De fik 4 børn, og alle er i dag bosiddende i Sverige.

Mange hilsner Max Hvornum

Ib K. Jensen

Den 05-11-2012 22:46, Hvornum skrev:
> [...]
> angives at være svensker, skomagersvend og sømand
>
> Gift den 16. januar 1904 på Rådhuset i Vejle
> Registreret i kirkebog Sct. Nicolai Vejle

Hej tilbage

Bedre sent end aldrig :)

Jeg har godt nok nogle Cantzler i slægten.

Men de er godt nok fra ca. midt 1600, og kommer fra Tyskland til Bornholm.

Ernst Cantzler 1636-1678
gift med
Kirstine Hermansdatter Bohn (1653-1709)

Børn:
Barbara Ernstdatter Cantzler (1673-1718)
Hans Jürgen Ernstsen Cantzler (1675-1709)

Jeg ved dog ikke om nogen af de ovennævnte eller beslægtede drog videre
til Sverige?

Med venlig hilsen
Ib

--
Ib K. Jensen :: www.ibkjensen.org
Only a Genealogist regards a step backwards as progress.

lisca...@gmail.com

Hej jeg er barnebarn til Viola Cantzler og Niels Larsen

franzisk...@gmail.com

Ja bedre sent end aldrig.

Jeg tror at jeg er barnebarn til Lyell.

Min far hed Jan Lyell Cantzler og jeg er født Maria Franziska Lyell Cantzler.