Gaard-ejer/mand

Ib K. Jensen

Hej

Er der nogen der kan forklare mig forskellen på en Gårdejer og en Gårdmand ?

Eller er forskellen ens ?

Med venlig hilsen
Ib

--
Ib K. Jensen :: www.ikjensen.dk
Only a Genealogist regards a step backwards as progress.

Niels P Sønderskov

Den 30/05/2017 kl. 02.20 skrev Ib K. Jensen:
> Hej
>
> Er der nogen der kan forklare mig forskellen på en Gårdejer og en
> Gårdmand ?
>
> Eller er forskellen ens ?

Kun min egen umiddelbare opfattelse: Gårdejeren ejer en større gård end
gårdmanden, der måske ikke engang ejer den.

--
Niels P Sønderskov

Erik Ginnerskov

> [...]
> Hej
>
> Er der nogen der kan forklare mig forskellen på en Gårdejer og en

Gårdejeren ejer gården. Gårdmanden/gårdboen bor på og driver gården, der
er ejet af godsejeren.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk