Efterlysning: Bagermester Carl Adolf Madsen (1906 - 1963)

Tommy Rolf Nielsen

Nyborg den 18. februar 2002

Hej NG

Jeg har en ane som var min oldemor og mormor mor Karen Larsen´s fætter,
nemlig Carl Adolf Madsen, som havde bagerforretning hvor både min mormor og
mor var unge piger i huset hos. Han var født i Assens, Baag Herred, Odense
Amt den 21. september 1906 og død i Nyborg, Vindinge Herred, Svendborg Amt
den 8. oktober 1963.

Det jeg konkret savner er navnene på Carl Adolf Madsens forældre, samt deres
fødsels- og dødsdatoer- og lokaliteter, samt datoen for deres vielse. Jeg er
også interesseret i hans mors ungpigenavn. Carl Adolf Madsens farbror var
min tipoldefar Jens Madsen (1858 - 1909) der var far til min førnævnte
oldemor Karen Larsen, født Madsen (1895 - 1971).

I familien blev Carl Adolf Madsen kaldt "Dolle" og jeg er også interesseret
i oplysninger om hans søskende. "Dolle" blev gift med en som hed Jenny
Karoline Marie Madsen (ungpigenavn kendes ikke), som var født den 29 april
1908 i Ore (enten ved Sdr. Højrup på Midtfyn eller mellem Bogense og
Brenderup). Jenny var aktiv som frivillig i Civilforsvaret i sin fritid.

Et barnebarn af Carl Adolf Madsens farbror var Christian Madsen fra Aalborg,
som i begyndelsen af 1960´erne sad i Folketinget for SF, valgt i Aalborg.
Tommy Rolf Nielsen
ICQ #78547370

Bodil Grove Christensen

"Tommy Rolf Nielsen" <tr...@trnng.dk> wrote in message

> [...]
Aalborg,
> som i begyndelsen af 1960´erne sad i Folketinget for SF, valgt i Aalborg.

Jamen, så må du da bare på Landsarkivet for Fyn,
der kan du da slå det op i løbet af ganske kort tid.
Det er der ingen ben i, bare begynd ved hans fødsel,
du får masser af informationer.

Med venlig hilsen
Bodil.

Jean Seeberg

Hej Tommy.

Hvor havde Carl Adolf Madsen den bagerforretning ??
Årsag: jeg har en bog med danske håndværksmestre og måske er han nævnt i
den, ligeledes hans forældre.

Hilsen Jean
je...@seeberg.dk

"Tommy Rolf Nielsen" <tr...@trnng.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Tommy Rolf Nielsen

Hej Jean

Det havde han i Nørregade nr. 36 i Nyborg og hans privatadresse var Fjordvej
nr. 26 også i Nyborg.

Mvh.
Tommy Rolf Nielsen

"Jean Seeberg" <je...@seeberg.dk> skrev i en meddelelse

Tommy Rolf Nielsen

Ups. Privatadressen skal selvfølgelig være Fjordvej nr. 25 ikke nr. 26,
undskyld

Mvh.
Tommy Rolf Nielsen

"Tommy Rolf Nielsen" <tr...@trnng.dk> skrev i en meddelelse

Tommy Rolf Nielsen

Hej Ng

Jeg fik idag svar på hvem bagermester Carl Adolf Madsens forældre var:

Fader: Arbejdsmand Jørgen Madsen født ca. 1864.
Moder: Frederikke Louise Christine Hansen født ca. 1864.

Forældrene blev viet i Vor Frue Kirke i Assens den 2. maj 1894.

Carl Adolf Madsen havde en ældre bror Andreas Madsen som blev født den 14.
januar 1902 i Assens og han blev senere sølvsmed i København.

Jeg kan oplyse at Frederikke og Jørgen Madsen boede i Næsgade i Assens, hvor
brødrene Andreas og Adolf kom til verdenen.

clemens...@gmail.com