Thaagaard/Thågård

Dennis thaagaard

Hej

Jeg forsker i Thaagaard slægten, som også har andre navnevarianter
(Thaagård, Thågård, Taagaard, Tågård mv.).

Er der nogen der er kommet i kontakt med dette navn?

Mvh

Dennis Thaagaard

Ulla

"Dennis thaagaard" <dennis.t...@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Der er en slægtsbog om Thaagård, Thågård, Taagaard, Tågård o.s.v. slægten,
prøv at søge på http://bibliotek.dk/sogning.php,
beklager, jeg erindre ikke hvor jeg har set og læst den.
-- bogen er fra ca..1970.....

Med Venlig hilsen
Ulla Elisa

Erling Vester Jacobsen

Kære Dennis,

Vi har tidligere været i kontakt. Jeg udgav i 1986 heftet "Thagaard i
12 generationer" om Thagaard-slægten i Humlum, der også boltrede sig i
Aalborg i 1700-tallet - og senere.

Der er muligvis sammenhæng mellem Thagaard og i hvert fald nogle af
stavevarianterne. Jeg arbejder stadig med slægten og håber at kunne
lave en revideret Thagaard-oversigt inden for en overskuelig tid.

De seneste tre år har jeg boet i Kina, og derfra kan jeg ikke komme
ind på NG, men i denne uge er jeg i Mongoliet, som jo er et
demokratisk land uden internetcensur. Derfor kan jeg svare i dag.

Siden 1986 har jeg samlet en del yderligere oplysninger, og jeg synes,
vi skal kommunikere direkte. Min kinesiske e-mail fungerer p.t. ikke,
men lad os holde kontakten, for jeg tror, vi begge kan have udbytte af
et samarbejde.

Venlig hilsen

Erling

p.t. Ulaanbaatar

Hans Nørgaard

Der har været en Thagaard Nielsen i Vejlby på MIddelfartkanten
mvh
Hans

Ulla

Hej

Slægtsbogen jeg omtalte er fra Nord-Jylland "Hjørring , Brønderslev egnen
", om det kan hjælpe dig videre og evt.. kontakt til andre Tagaard ved jeg
ikke, om det er din gren af familien ved jeg heller ikke, men prøv at søge
efter den.

Med Venlig hilsen

Ulla Elisa

Hanne V. Henriksen

> [...]
> (Thaagård, Thågård, Taagaard, Tågård mv.).
>
> Er der nogen der er kommet i kontakt med dette navn?

Der er nævnt Thagård i Tversted sogns kirkebog 1688-1809 (Horns herred),
både som stednavn og som tilnavn.

Hilsner

Hanne

Poul Lynge Johansen

Hej Dennis Thaagaard

Thagaard/Thaagaard findes som tilnavn (og også måske som stednavn) i Uggerby
sogn, Vennebjerg herred, Hjørring amt. Det er så heldigt at Uggerby sogn er
et af de endnu få sognes kirkebøger som ligger indscannede på nettet, på
adressen http://www.arkivalieronline.dk/Kirkeboeger/
så der vil du kunne støde på nogle Tha(a)gaard'er.

Mvh Poul Lynge Johansen

Peter Kristiansen

to Dennis thaagaard
Jeg har foreløbig tre generationer "Thagaard" i Sdr. Gørding sg.,
Gørding hrd., Ribe a. - den ældste af dem er født 1826 i Nim sg., Nim
hrd., Skanderborg a. - til barnefaderen blev udlagt "Thagaard hos
Forvalter Risom" - og der er jeg foreløbig gået i stå. Jeg er spændt på
at høre om det passer med andre Thagaard'er!

m.v.h. Peter Kristiansen

susth...@gmail.com

Mit navn er Susanne Thagaard Pedersen, efterkommer af Jeppe Olesen Thagaard, som var 7.nde barn af Karen Madsdatter Thagaard. Min mormor var Olga Dagny Kirstine Thagaard Hansen, født Olesen, datter af Ole Olesen Thagaard som var søn af nævnte Jeppe Olesen thagaard. Min mors navn er Elisa Thagaard Larsen, født Hansen, datter af før nævnte Olga Dagny Kirstine Thagaard Hansen og Hjalmar Horneman Hansen. Min mors søskende er Elna, Viggo, Verner, Elin, Villy Thagaard Hansen.Mine søskende er Kim Christian Høi, Mariann Thagaard Jensen,Diana Thagaard Pedersen.Mine børn og børnebørn: Camilla Thagaard Toft,Daniel Thagaard Andersen, Yakup Adar, Yusuf Adar. Børn af Camilla er: Amalie Thagaard Åberg Knirke Toft, Ella Thagaard Åberg Knirke Toft Og Mads Thagaard Åberg Knirke Toft. Daniel er født med Downs Syndrom, Så hans linie går ikke videre, og tvillingerne er kun 20 og har ikke valgt at videreføre Thagaard navnet. Dermed slutter min linie indtil videre.

jeane...@outlook.dk

Hej jeg er fra taggaard slægten ved ikke om jeg kan hjælpe