Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Kålormen

4 views
Skip to first unread message

Me&My

unread,
Apr 28, 2008, 8:07:49 AM4/28/08
to
Hej i gruppen

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe jeg henvender mig i men prøver
lige... ,o)

Det drejer sig om en hjemmeopgave min søn har fået, og som vi slet ikke kan
løse.

En 10-kålorm har 6 led. så er der tegnet en kålorm med seks led med hvert
sit tal i.Således: 5-6-3-4-2-1
Der er så også en som kaldes en 83-kålorm med 11 led også med hvert sit tal
i Således: 84-42-21-22-11-12-6-3-4-2-1

Så kommer spørgsmålet:

Hvilken tocifret kålorm har flest led?

Hvilken har færrest?

Må indrømme jeg ikke fatter hvad man skal, og håber på hjælp...;o)

Vh.
Me&My

Leif Denby

unread,
Apr 29, 2008, 5:15:22 AM4/29/08
to

Hej

Så vidt jeg kan se er det et mønster du skal finde. Jeg tror jeg har
fundet det, og den kommer her:
(skynd dig at se væk hvis du ikke vil vide svaret):

Læs fra venstre mod højre. Ved hver tal gør du følgende:
1. Hvis tallet du har går op i to, så del det i to, så har du næste tal.
2. Hvis det ikke kan så læg et til, dermed har du næste tal.

dvs. starter du med 10, så bliver 5, så plus en, osv.

Håber det hjalp.

Mvh.
Leif

Me&My

unread,
Apr 29, 2008, 10:42:06 AM4/29/08
to
Hej Leif

Det gjorde det, mange tak...

Vh.
Me&My

"Leif Denby" <lc...@cam.ac.uk> skrev i meddelelsen
news:2008042910152216807-lcd33@camacuk...

Karl Erik Christensen

unread,
Apr 29, 2008, 10:43:24 AM4/29/08
to
Den Tue, 29 Apr 2008 10:15:22 +0100 skrev Leif Denby:

> Hej
>
> Så vidt jeg kan se er det et mønster du skal finde. Jeg tror jeg har
> fundet det, og den kommer her:
> (skynd dig at se væk hvis du ikke vil vide svaret):
>
> Læs fra venstre mod højre. Ved hver tal gør du følgende: 1. Hvis tallet
> du har går op i to, så del det i to, så har du næste tal. 2. Hvis det
> ikke kan så læg et til, dermed har du næste tal.
>
> dvs. starter du med 10, så bliver 5, så plus en, osv.
>
> Håber det hjalp.
>
> Mvh.
> Leif

Det er fandme godt set :-)
Hvilket klassetrin mon får sådan en opgave?

--
Med venlig hilsen
Karl Erik.

Me&My

unread,
Apr 29, 2008, 3:15:08 PM4/29/08
to
hej

Det er en 4 klasse der har opgaven...

"Karl Erik Christensen" <no...@none.com> skrev i meddelelsen
news:4817340c$0$15893$edfa...@dtext01.news.tele.dk...

0 new messages