Hvordan streamer man TV?

Kurt Hansen

Jeg har Waoo, men skifter til Boxer i april. Jg vil gerne benytte mig
af, at det nu bliver muligt at streame torsdagskoncerter fra DR K:
http://www.dr.dk/nyheder/kultur/klassisk/kom-til-symfonier-og-operaer-hjemme-paa-fladskaermen
(https://goo.gl/b4eFpf)

Jeg er totalt uvidende om teknik. Hvordan gør man det?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Kurt Hansen

Er jeg i den forkerte gruppe? Er der ingen der kan svare på dette?

Bertel Lund Hansen

Kurt Hansen skrev:

> Er jeg i den forkerte gruppe?

Nej, gruppen er god nok.

> Er der ingen der kan svare på dette?

Jeg kan ikke. Jeg har kun streamet med min computer+browser.

De manglende svar skyldes at deltagerne i nyhedsgrupperne er
faldet fra i stor stil. Mange grupper er helt døde, andre kører
på pumperne, og nogle få fungerer endnu med en fast kerne.

Jeg har ikke afbrudt forbindelsen til de grupper som jeg i sin
tid valgte at følge med i, selv om de nu er døde. Derfor ser jeg
hvad der skrives her i gruppen, men jeg ved ikke ret meget om
emnet.

Du kan evt. prøve at spørge i grupper der har lidt med teknikken
at gøre i håb om at finde hjælp. Med den ringe trafik der er, vil
folk nok være overbærende med at man leder lidt desperat efter
hjælp.

--
Bertel
bertel.lundhansen.dk fiduso.dk obese.dk

Jørgen Nielsen

06-03-2017 skrev Kurt Hansen:
> Jeg har Waoo, men skifter til Boxer i april. Jg vil gerne benytte mig
> af, at det nu bliver muligt at streame torsdagskoncerter fra DR K:
> [...]

Hmm... jeg kan ikke finde noget om torsdagskoncerter på DR K. men kun
på DR P2.

> Jeg er totalt uvidende om teknik. Hvordan gør man det?

DR K kan du jo tage på både Waoo og Boxer, så det kan vel kun være
fordi sendetidspunktet ikke passer at du vil streame.

Jeg ved kun den smule jeg har læst om sreaming og der er et par links
her som måske kan hjælpe dig på vej

<http://www.recordere.dk/2016/11/tip-faa-alle-streamingtjenesterne-op-paa-tvet/>

<http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1414136449>

--
Mvh. Jørgen

Sven Lindhardt

Kig på de gode links fra Jørgen Nielsen.

Jeg vil fortælle lidt om mine erfaringer.

Jeg har både (en ældre) Chromecast og et Apple TV4 (ATV4)
ATV4 er langt det letteste at bruge. Chromecast'en kræver også en
smartphone for at kunne fungere. Men er ellers en god billig løsning.

ATV4 forbindes direkte til dit fjernsyn via et HDMI stik og enten
trådløst eller kablet til dit internet. Der medfølger en fiks lille
fjernbetjening, som også vil kunne regulere lydstyrken.

Når systemet er sat op kan du downloade en DRTV app, hvor der er
streaming adgang til alt på DRTV. Du kan også downloade apps til
Netflix, HBO og TV2play.

Jeg streamer alt og har ingen TV kanaler, det fungerer aldeles
fremragende, men kræver selvfølgelig en anstændig internet forbindelse.
TV2Play koster dog et abonnement.

Mvh Sven

Kurt Hansen

Den 09/03/2017 kl. 11.08 skrev Sven Lindhardt:

> [...]
>
> Når systemet er sat op kan du downloade en DRTV app, hvor der er
> streaming adgang til alt på DRTV. Du kan også downloade apps til

Tak for dit svar. ATV4 lyder godt :-)

Kurt Hansen

Tak for links, Jørgen. Jeg er i fuld gang med at læse :-)

Jørgen Nielsen

09-03-2017 skrev Kurt Hansen:
> Tak for dit svar. ATV4 lyder godt :-)

Brugsanvisninger
https://support.apple.com/da_DK/manuals/appletv

Den komplette begynderguide til opsætning af Apple TV
<http://onx.dk/tips-tricks/den-komplette-begynderguide-til-opsaetning-af-apple-tv/>

ATV4 vs Chromcast.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=35&t=37158

TEST: Apple TV 4 (opdateret)
<http://www.recordere.dk/2015/11/test-apple-tv-4/>

Apple TV 4 Anmeldelse
<http://digitalt.tv/apple-tv-4-anmeldelse/>

Apple TV 4 - Portalen til endeløs underholdning [TEST]
<http://www.mobilsiden.dk/anmeldelser/apple-tv-4-portalen-til-endelos-underholdning-test,lid.36565/>

Der er rygter om nyt ATV i år, men jeg har ikke set noget om hvornår.
Næste Apple TV får angiveligt 4K og "mere levende farver"
<http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1487249809>

--
Mvh. Jørgen

Lyrik

Streaming er ikke noget DU GØR! Det er udbyderen som streamer. Det
betyder at du skal forbinde dit TV over WiFi til den kanal der blive
streamet på, i det tidsrum det bliver streamet.
Man kan se det senere, men så er man ikke med når der streames.

jens