TV-boks uden harddisk. Hvad skal jeg købe og hvor?

Kurt Hansen

Min gamle Sagem tv-boks kan ikke mere - eller rettere: fjernbetjeningen
kan ikke mere. Maskinen er 9 år gammel og en universalbetjening fra
El-giganten kan ikke fange den.

Mit TV er to år gammelt og nu har jeg købt en skinne til Boxerkortet.
Jeg har tilsluttet en 500 Gb harddisk til TV'et.

Nu skal jeg bare have fat i en billig boks uden harddisk. Ekspedienten i
El-giganten sagde, at så kan jeg se et program TV på TV'et og optage et
andet fra boksen.

Jeg har forsøgt at google, men det er et virvar som jeg slet ikke kan
finde hoved og hale i.

Hvor køber jeg sådan en fætter?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

David Eriksen

Jeg har lige købt en Denver i Harald Nyborg og den virker glimragende

--
David Eriksen

Kurt Hansen

Harald rykker! :-)

Tak for tippet.

Kurt Hansen

Den 15/05/2017 kl. 12.17 skrev David Eriksen:
Jeg formoder det er denne:
http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks

Og den duer til Boxer?

David Eriksen

Den 15-05-2017 12:42, Kurt Hansen skrev:

> Jeg formoder det er denne:
> http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks

ja

> Og den duer til Boxer?
Ups! den havde jeg overset og blir svar skyldig

Prøv evt at se på Clint DC3 der kan isættes ca modul

https://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/digital-tv-og-abonnement/DC3/clint-dc3-digital-tv-modtager-dvb-c

--
David Eriksen

David Eriksen

Den 15-05-2017 12:10, Kurt Hansen skrev:

> Mit TV er to år gammelt og nu har jeg købt en skinne til
> Boxerkortet. Jeg har tilsluttet en 500 Gb harddisk til TV'et.

Nu ved jeg jo ikke hvilket tv du har, men hvis jeg sætter usb
stik eller hd til vores sony tv, så kan det der er optaget kun
ses på DET tv. Det kan ikke overføres til pc eller afspilles på
sønnens sony tv. Så derfor købte jeg den Denver hvor det
optagne kan overføres til pc.

--
David Eriksen

Jørgen Nielsen

15-05-2017 skrev Kurt Hansen:
> Jeg formoder det er denne:
> http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks
>
> Og den duer til Boxer?
Den er til kabel TV (DVB-C). Boxer leverer vist også nogle steder via
kabel (fællesantenne), men er det det du har.

Hvis du får signal via egen antenne og du også vil optage de kodede
kanaler skal du vel have en boks der kan bruge bokser kort.

--
Mvh. Jørgen

Kurt Hansen

Aha, tak. Den duer altså ikke når det er DVB-C. Hvad skal jeg så
kigge/søge efter?

Jeg har Boxer via antenne.

David Eriksen

Så skal du kikke efter dvb-t: f.eks.

http://www.av-connection.dk/?ML=2371

--
David Eriksen

Jørgen Nielsen

15-05-2017 skrev Kurt Hansen:
> Aha, tak. Den duer altså ikke når det er DVB-C. Hvad skal jeg så kigge/søge
> efter?
>
> Jeg har Boxer via antenne.

Så skal du så vidt jeg husker have noget med DVB-T, og hvis du vil have
HD kanalerne med skal det være DVB-T2.

Du skal vist også hae en Boxer TV-modul samt et eksta boxer kort.

Husk også at David nævnte noget om kryptering.

Kan du leve med at optagelserne kun kan vises via den boks du har
optaget med, er der sikkert en del mulighedder
<https://www.boxertv.dk/kundeservice/hjaelp-til-tv/godkendte-bokse/>

Hvis dine optagelser skal kunne ses med andet udstyr end den boks du
optager med tror jeg det bliver svært at finde udstyr.

Jeg har læst i et forum at med CI+ kryptering hos Stofa og Yousee kan
du ikke være sikker på at du kan optage alle udsendelser. Ved ikkeom
det også gælder ved Boxer.

--
Mvh. Jørgen

Lyrik