AVCHD

Tom

Hej
Jeg har en del optagelser fra diverse HDtv-kanaler. Jeg ønsker at brænde
noget af det ud til dvd selvom jeg har harddiske jeg kan bruge til
opbevaring. I den forbindelse har jeg hørt om avchd som kan afspilles
med bluray-afspiller. Hvordan laver man nemmest en avchd skive?
mvh tom

---
Denne e-mail blev kontrolleret for virusser af Avast antivirussoftware.

Kurt B. Andersen

"Tom" skrev i meddelelsen news:5735f6e2$0$302$1472...@news.sunsite.dk...

> [...]
> opbevaring. I den forbindelse har jeg hørt om avchd som kan afspilles med
> bluray-afspiller. Hvordan laver man nemmest en avchd skive?

Hvilket format har du optaget i? Min bluray afspiller kan afspille næsten
alt.
Men for at konvertere til noget andet, skal man først kende
originalformatet, inden man finder konverteringsprogrammet.

--
Kurt

Kurt B. Andersen

Har du løst dit problem, siden du ikke svarer?

Kurt

"Kurt B. Andersen" skrev i meddelelsen

Lyrik

Den 13/05/2016 kl. 17.46 skrev Tom:
> [...]
> opbevaring. I den forbindelse har jeg hørt om avchd som kan afspilles
> med bluray-afspiller. Hvordan laver man nemmest en avchd skive?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Du skal bruge Windows og du skal sætte dig ind i proceduren "Dean BG"
har lavet det og ingen anden:
https://multiavchd.deanbg.com/
Dine videofiler skal overholde Blu-ray normen. Der SKAL være 48kHz lyd
44.1 duer ikke!

Hvis du som jeg viser dig her skrumper en hel DVD serie ned til 1 AVCHD
DVD, så skal alt laves i fuld 720 x 576, det må ikke beskæres, croppes.
720 x 576 hører nemlig til Blu-ray normen.
Du kan selvfølgelig også bruge 1920 x 1080. men al lyd skal være 48 kHz.
Her har jeg lagt hele DVD serien Shogon ned på 1 AVCHD DVD. Du kan bruge
både DVD'er og Dobbelt lags DVD'er ud over Blu-ray skiver. Angenemt er
det at bruge dobbeltlags DVD'er.:
https://www.youtube.com/watch?v=S8OkQpZawjg
Og hele Band of Brothers på 1 dobbeltlags DVD:
https://www.youtube.com/watch?v=SNiFaBoWHSo

Du skal bruge programmet multiAVCHD! Og du skal inkorporere de tre
ekstra programmer som er omtalt, i de selv samme versioner som er nævnt,
hvis du vil lave animerede menuer som jeg lavede.

MvH
jens