Adgang til dr kanaler?

Psir

Min datter er flyttet i lejlighed. Der er intet fælles tv-anlæg, men tv
stik i lejligheden, så man selv kan købe tv kanaler.
Hun betaler jo licens - og så er spørgsmålet, om det alene giver hende
adgang til DR`s kanaler - eller om hun SKAL ud og købe pakke hos f.eks.
Yousee, boxer eller andre lignende udbydere? Det er jo relativt dyrt for
en ung studerende på SU.
preben

Kurt B. Andersen

"Psir" skrev i meddelelsen news:57548db4$0$298$1472...@news.sunsite.dk...
Licensen dækker over de danske kanaler, men betaling af licens giver jo ikke
umiddelbart nogen adgang.
Enten egen antenne eller køb af adgang via et selskab.
Via udlejeren må hun få at vide, hvad der er muligt via de stik, der er i
lejligheden.
Alternativt kan man modtage dr kanalerne via sin pc
https://www.dr.dk/tv/live/dr1/
Alt efter hvilket tv man har, kan man så sende signalet fra computeren til
tv.
Idag gør man det typisk via et hdmi kabel.

--
Kurt

Psir

ok tak for info. Men det vil sige, at UDOVER licensen vil der altid være
en ekstra udgift, ENTEN til en f.eks. stueantenne, ELLER til et
abonnement hos f.eks. Yousee el lign - hvorved - i sidste tilfælde - man
egentlig betaler for kanalerne en gang til, hvis man køber deres mindste
pakke, som netop typisk kun omfatter de "almindelige" danske? Er det
korrekt forstået?
preben

Bertel Lund Hansen

Psir skrev:

> ok tak for info. Men det vil sige, at UDOVER licensen vil der altid være
> en ekstra udgift, ENTEN til en f.eks. stueantenne,

Min 'stueantenne' kostede 75 kr. Det er en rigtig 6-polet
antenne, men den er ikke ret stor. I Horsens var der af og til
pixeleringer i billedet, men her i Kolt ved Århus er signalet
stærkt nok.

Ja, det er det.

--
Bertel - stadig med Linux

Peter Loumann

On Mon, 6 Jun 2016 11:14:27 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Min 'stueantenne' kostede 75 kr. Det er en rigtig 6-polet
> antenne, men den er ikke ret stor. I Horsens var der af og til
> pixeleringer i billedet, men her i Kolt ved Århus er signalet
> stærkt nok.

Et alternativ er at slutte en pc med net til fladskærmen. Mange stationer
sender live-tv over nettet, nogle har også et tv-arkiv der. Bagsiden er dr
udelader nogle film af rettighedsgrunde. Gevinsten er flere kanaler, tv2
dog kun mod abo.

Jeg pønser på den løsning. Er træt af yousee (tidl. tdc):
pris op, kvalitet ned.

--
pl