HDTV gør mig syg

Kim

Dette her indlæg er ikke et spørgsmål men blot lidt info om et problem
som sikkert nok andre end mig er ramt af i større eller mindre grad.
Jeg har i de senere år, og især efter at de analoge kanaler er blevet
nedlagt hos YouSee, lidt af problemer i forbindelse med HDTV og i det
hele taget TV fra DVB-C modtagelse. Jeg har forsøgt mig meget frem men
det er meget svært at gøre noget ved det ud over at skrue meget ned for
lys og kontrast og bruge DVB-C boks som sættes i 576 opløsning. Dette
gør at jeg kan se på TV-apparatet uden at få disse influenza-lignende
symptomer, så som ondt i hovedet, kvalme og virkelig dårlig mave men det
er ikke nogen perfekt løsning, da det ikke kun er mig som ser på
TV-apparatet. Jeg har googlet en del om problemet og noget kunne tyde på
at I USA har op imod 10% af befolkningen problemer som minder om mine.
Hvis nogen af jer lider af tilsvarende problemer kan man læse mere om
det her:

https://www.google.dk/search?q=hdtv+makes+me+sick&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gws_rd=cr&ei=ZMXzV5CsK8u5UdzCtsAO

Af en eller anden grund er det ikke noget som der har været noget videre
spot på i Danmark.

Mvh.
Kim

Henning

On Tue, 4 Oct 2016 17:30:27 +0200, Kim <oz...@hotmail.com> wrote:

>Dette her indlæg er ikke et spørgsmål men blot lidt info om et problem
>som sikkert nok andre end mig er ramt af i større eller mindre grad.
>Jeg har i de senere år, og især efter at de analoge kanaler er blevet

Du er også blevet ældre, ikke sandt? Mon ikke det hænger mere sammen
med dette end hvad en TV-boks viser?

Kim

Det tror jeg ikke. Der er for eksempel intet problem med en gammeldags
TV-skærm. Der er heller ikke så store problemer med små skærme i forhold
til store skærme. Jeg tror i realiteten at det er problem at jeg altid
har haft potentielt men som først er blevet udløst med de større
TV-skærme som vi har i dag, som yderligere forværres af HD-opløsning.
Mine computere giver mig heller ingen problemer, bare jeg skruer ned for
lys og kontrast. Jeg tror ikke at det har noget med alder at gøre, i så
fald burde især ældre mennesker være ramt af de samme problemer som jeg
har og den har jeg aldrig hørt om og der er givetvis også yngre
mennesker end mig som har problemet. Som sagt var indlægget kun ment som
info til eventuelt andre i min situation. Jeg vil også poste det i andre
fora som er mere sundheds-orienterede.

Mvh.
Kim