Chromecast 2 hakker

Søren B

Jeg har et Sony tv der desværre er et par år for gammel til at have
bl.a. Netflix apps osv. og derfor købte jeg en Chromecast 2 til at se
fx lejefilm fra Blockbuster. Men når jeg ser film derfra så er
billedkvaliteten altså ikke imponerende. Og billedet hakker faktisk.
Det hakker ca. hvert 2. sekund. Det ser især ved panoreringer i filmen
men det er der hele tiden.
Hvad kan det skyldes? Lyden er fin nok.

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det kan man jo ikke sidde på afstand og afgøre. Har Chromecasten
strømforsyning!? Det kræves der! Nogle TV har en strømforsyning i form
af en USB port. Men jeg ville i dit tilfælde skifte til en stikkontakt
med en mobiltelefon strømforsyning. Så er problemet sikkert løst.

Blockbuster virker som noget fra fortiden. Anskaffer du et AppleTV3,
eller Det nye 4K Appletv, så kan du leje og købe film der.
Kvaliteten er i absolut top!
Bedre end i andre lejemodeller. Jeg købte en film da Apple begyndte at
sælge og leje. Den ligger stadig i mit nye AppleTV 4K.
Jeg kunne ikke skaffe en ordentlig DVD med filmen "Brazil". Men jeg
købte den i AppleTV og har den nu i HD.

Sidste køb er science fictionfilmen "Valerian" 99,-kr. leje 49 kr.

Man kan søge og finde næsten enhver film i AppleTV. Det er forbundet med
TV via HDMI ledning og får strøm fra en stikkontakt. Mit er forbundet
trådløst til internet gennem WiFi(indbygget). Men der er også netkabel
indgang. HDMI ledningen følger ikke med.

Du kan se udvalget i programmet "iTunes" under køb og Film. Ligeledes
priser.
Jeg har 4K film som kører trådløst med Dolby Vision. Ingen hakker og
kvaliteten i øverste top.
Mit TV har forøvrigt indbygget Chromecast 4K. Det har min UHD afspiller
også. Men jeg foretrækker at se leje/købefilm på mit AppleTV.

jens

Søren B

Lyrik skrev:
> [...]
> USB port. Men jeg ville i dit tilfælde skifte til en stikkontakt med en
> mobiltelefon strømforsyning. Så er problemet sikkert løst.

Chromecasten får rigtigt nok strøm via usb fra tv'et. Men jeg vil da
lige prøve med en lysnetadapter som du foreslår. Men det kan jo ikke
være rigtigt, at det er den eneste måde den kan fungere ordenligt på.

> Blockbuster virker som noget fra fortiden. Anskaffer du et AppleTV3, eller
> Det nye 4K Appletv, så kan du leje og købe film der.
> Kvaliteten er i absolut top!

Mener du dermed, at hakkeriet kan skyldes Blockbusters teknik?

> [...]
> og leje. Den ligger stadig i mit nye AppleTV 4K.
> Jeg kunne ikke skaffe en ordentlig DVD med filmen "Brazil". Men jeg købte den

Jeg synes du sammenligner to meget forskellige ting nu. Den ene er 4
gange så dyr som den anden. Gu fanden om den kan køre uden at hakke,
det vil jeg også håbe.
Men jeg har aldrig hørt om Chromecast 2 problemer med at hakke. Men at
farverne også er tamme og billedet ser ikke super skarpt ud, så tænker
jeg på om man bare ikke kan forvente mere af en Chromecast eller om den
er defekt. Jeg lejede American Made på Blockbuster og har også
tidligere lejet film der, og det er det samme hver gang.
http://blockbuster.dk/american-made

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,

OK du rammer plet. Jeg mistænker Blockbuster for at have skylden!
Chromecast2 har et fantastisk billede!
Prøv Netflix med den og du er overbevist. Derfor må det være Blockbuster
der har en crap-kvalitet.
Ja! Hvorfor prøver du ikke din chromecast med netflix??? Så får du
svaret omgående!!! Spiller den i top så er det Blockbuster. Hakker den,
så er det Chromecasten.

Min anbefaling går på "iTunes" leje og køb af film. Appletv er kun
nødvendig for at afspille dem på TV.
Kvaliteten er bedre.

jens

Søren B

Lyrik formulerede fredag:

> [...]
> omgående!!! Spiller den i top så er det Blockbuster. Hakker den, så er det

Jeg har ikke Netflix. Måske er der stadig en gratis prøvemåned. Det vil
jeg afprøve efter at have afprøvet det med lysnetadapteren.

Søren B

Søren B forklarede den 05-01-2018:
> Jeg har ikke Netflix. Måske er der stadig en gratis prøvemåned. Det vil jeg
> afprøve efter at have afprøvet det med lysnetadapteren.

Lysnetadapter gav ingen forbedring.
Netflix hakker også og ser dårligt ud med Chromecast. Men kun når jeg
caster til tv. Når jeg ser Netflix på mobilappen så ser det hele fint
og flot ud.
Så det må jo enten være Chromecasten eller TV'et...
Jeg kan se at tv'et ændrer indstilling når jeg skifter til den HDMI
port hvor Chromecast sidder. Den går i Cinema Mode som gør billede alt
for mørkt og farveløst. Det kunne være en del af forklaringen på
billedet men det hakker jo stadig.
TV'et er et 6 år gammelt Sony EX500 40". Telefonen er en Samsung Galaxy
S5.

Jeg har købt en Panasonic harddiskoptager og der er Netflix også på og
det ser helt anderledes flot ud end Chormecast. Men jeg mangler stadig
mulighed for at se de nyeste lejefilm, og det har jeg brugt Blockbuster
til. Du nævner iTunes men den kan jeg vist ikke få til Panasonics
platform. Sony har den i hvert fald ikke til min model. Jeg kan ikke
finde andre filmleje-apps på mit tv eller HDD-rec.

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Der er flere delproblemer i det du beskriver.

"iTunes", kører kun som app, via AppleTV. Ingen app fås til den. Du kan
leje og spille film fra din PC/Mac ved at installere iTunes program på den.
Det giver mulighed for at spille lejefilm på computeren via iTunes.
Om det kan overføres til TV via Chromecast, tvivler jeg på.
Hvis man har et "AppleTV", bare model 3 som kostede 800 kroner, så kunne
man sende video til TV via "Airplay"

Nu har de imidlertid trukket Apple TV3 tilbage fra hylderne, da TV4 kom
frem. Nu koster den 1389,- i 4K:

https://www.wupti.com/produkter/tv-og-hifi/tv-tilbehoer/streaming/apple-tv-4k-32gb?cid=pc_911205000000%0d%0a

Fordelen ligger i at du kan installere de ønskede apps på den! Så den
konverterer dit ikke smart tv til et smart tv.

Hvorfor virker Chromecast2 ikke?
HDMI kablet og stikket den sidder i, skal være MED HDCP!!! Det er ikke
sikkert at alle HDMI indgangene i Sony TV har HDCP krypteringen. Måske
har kun 1 eller to-?

Hvis HDCP mangler sin funktion så skal TV skifte indstilling til en
"Billigmands-mode" Hvor den neddrosler 1920x1080 HD signalet til SD!!!
Det er en arv fra Copyright hysteriet som har fulgt ethvert fremskridt
på afspillerområdet.

Så måske kan et skift af stik klare opgaven?

jens

Søren B

Lyrik kom med denne ide:
> [...]
> afspillerområdet.
>
> Så måske kan et skift af stik klare opgaven?

YES!
Den skulle i et andet HDMI stik i tv'et! Nu ser både Blockbuster og
Netflix fint ud. Flot billede og det hakker ikke.
Problemet har været, at jeg har brugt de 2 stik på siden af tv'et (som
hedder HDMI 2 og 3) mens stik 1 og 4 sidder bagpå og svære at tilgå
pga. montering på væggen. Der står intet om HDCP i tv-manualen. Så er
det ikke nemt andet end jeg hele tiden har synes at der var noget galt
med billedkvaliteten.
Mange tak for hjælpen Jens!
Så har jeg set film i dårlig kvalitet i 1½ år :-( Heldigvis ikke så tit
men alligevel betalt for dem.

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"Thumbs up"! Godt vi fandt ud af det!;-)

Godt Nytår.

jens

Ivar

Søren B skrev:

> Hvad kan det skyldes? Lyden er fin nok.

Mit første bud ville være dårlig wifi-forbindelse.
Er der langt med TV og wifi-router?
Test med youtube og se om det kører HD-videoer med fuld kvalitet.

Søren B

Ivar frembragte:
> Mit første bud ville være dårlig wifi-forbindelse.
> Er der langt med TV og wifi-router?
> Test med youtube og se om det kører HD-videoer med fuld kvalitet.

Løsning er fundet. Se indlæg 7/1 kl. 20:40.