Nem videoredigering

Bertel Lund Hansen

Til simpel billedbehandling bruger jeg IrfanView. Det drejer sig
primært om at sætte størrelsen og komprimeringen.

Findes der et lige så nemt program til at redigere videoer med?

--
/Bertel

Bertel Lund Hansen

Bertel Lund Hansen skrev:

> Findes der et lige så nemt program til at redigere videoer med?

Jeg har hentet og prøvet Lightworks der lyder som ret godt. Det
manglede dog en dll-fil på mit system, så det dur ikke.

Derefter hentede jeg VSDC. Det kører fint, men da jeg ville
eksportere, fik jeg at vide at jeg bruge hardwareacceleration, og
det må man kun i pro-versionen. Mystificeret smed jeg så også det
ud.

Så hentede jeg Shotcut som skulle være svært at lære at bruge.
Ind med basisfilen (på 1,2 Gbyte), klik på "Export", vælge MPEG-2
og vente 7 minutter. Så var den klaret (337 Mbyte).

--
/Bertel

Jørgen Nielsen

Tak for info.