Problem med moderne standarder

Bertel Lund Hansen

Jeg overvejer at købe nyt og større tv. Det er sådan set ikke
svært at finde en model jeg godt kunne tænke mig - men ingen af
de nutidige fjernsyn har analog lydudgang, og det er den eneste
tilslutningsmulighed min receiver har.

Mit hifianlæg er rigtig godt indenfor de begrænsninger jeg har
sat mig. Det er surt at skulle køre receiveren på losseren, og
det vil også være træls at skulle installere en ekstra boks til
at omforme et lyssignal til analogt elektrisk signal.

Det fratager mig lysten til at udskifte fjernsynet.

--
/Bertel - via Sunsite

--
/Bertel - via Sunsite

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Fornuftige overvejelser. Dit anlæg kan jo stadig bruges til musik, så
ingen grund til at smide det væk.

Men du kan i dag få fjernsyn med bedre lyd end dit anlæg, eller en
sound- bar kan levere!
Mit TV klarer sig uden ekstra lyd.

Endvidere:
Det har indbygget!! Dolby Atmos og
Dolby Vision HDR ud over open source HDR 10. Det er en LG specialitet.

Min sound bar blev skrottet og mit 5.1 Sony surround anlæg står i skuret.

Lyden i TV er simpelt hen bedre fordi klarheden og retningsbestemmelsen
er forøget i Dolby Atmos, som er indbygget i det LG TV.

Lyden er "Next level" og bassen er rigtig god direkte ud af TV!

HDR high dynamic range i form af luksus Dolby Vision eller open source
HDR 10. Ekspanderer farve og lysdynamik til et større område. Du kan
skelne folderne i en solbeskinnet hvid skjorte!

Men priserne!!! De er drysset ud med en peberbøsse over hele spektret af
butikker! Mit 55" LG UHD 850 blev købt til 8000. Nu koster det 9000.
Bagefter så jeg at jeg kunne have fået det samme i 60" til 7000!!!

Det er mit skøn at prisen bliver sat efter populariteten af TV og ikke
efter omkostningerne ved produktionen.

God jagt!

MvH
jens

Edmund

Den 13-09-2017 kl. 10:37 skrev Bertel Lund Hansen:
> Jeg overvejer at købe nyt og større tv. Det er sådan set ikke
> svært at finde en model jeg godt kunne tænke mig - men ingen af
> de nutidige fjernsyn har analog lydudgang,

Hmm tænkte, er det virkelig blevet sådan. Men de første to jeg kiggede
på hos Elgiganten, havde analog

Lydudgang (analog stereo) Ja

https://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KDL48WD653BAE/sony-48-full-hd-smart-tv-kdl48wd653bae

--
Mvh Edmund

Bertel Lund Hansen

Edmund skrev:

> Hmm tænkte, er det virkelig blevet sådan. Men de første to jeg kiggede
> på hos Elgiganten, havde analog

Okay, men jeg kikker på større skærme og bruger Tænks
testresultater til at finde den bedste skærm. Bortset fra at jeg
i går opdagede at man også kan få skærme på 75" - og et enkelt
firma leverer endda 82". Dem har Tænk ikke testet.

--
/Bertel

Edmund

Den 15-09-2017 kl. 09:17 skrev Bertel Lund Hansen:
> Edmund skrev:

> Okay, men jeg kikker på større skærme

Kan du ikke bruge hovedtelefon udgangen.

--
Mvh Edmund

Bertel Lund Hansen

Edmund skrev:

> Kan du ikke bruge hovedtelefon udgangen.

Jo, jeg tænkte på det, men det er ikke ideelt. Det signal sendes
nemlig gennem en forstærker i tv'et først.

--
/Bertel

Sven Lindhardt

Nu ved jeg ikke hvilken form for lydudgang dit kommende tv har. Men du
kan måske have glæde af en såkaldt extractor.
Denne "dims"
https://www.av-cables.dk/hdmi-extractor/clicktronic-hdmi-lyd-extractor.html
kan omforme HDMI til diverse lydformater, så hvis fjernsynet har hdmi ud
kan den måske bruges.

Hvis der er optisk udgang kan denne måske bruges:

https://www.av-cables.dk/optisk-til-phono-converter/digital-til-analog-phono-converter.html

Mvh Sven

Bertel Lund Hansen

Sven Lindhardt skrev:

> Nu ved jeg ikke hvilken form for lydudgang dit kommende tv har.
> Men du kan måske have glæde af en såkaldt extractor.

Jeg fik også et forslag i mail der drejede sig om en
DA-converter. Problemet ved det er at jeg har dimser nok i
forvejen.

De apparater jeg overvejer har alle mulige tilslutninger -
undtagen lige analog lyd ud.

--
/Bertel

hanzen