ASE, spam

Peter Loumann

En fagforening & a-kasse ved navn ASE spammer min mobil; ringer ca. 2 gange
daglig og bruger forskellige numre. Jeg blokerer numrerne, men de blir ved
fra nye. Kan man gøre noget ved det?
På FB svarer ASE andre med samme problem at man kan kontakte dem og
framelde sit nr. Men det er hverken rimeligt eller trygt.
Jeg har aldrig kontaktet ASE. Mit mobil-nr. er ret nyt og det begyndte
strax.
--
pl

Bertel Lund Hansen

Peter Loumann skrev:

> En fagforening & a-kasse ved navn ASE spammer min mobil; ringer ca. 2 gange
> daglig og bruger forskellige numre. Jeg blokerer numrerne, men de blir ved
> fra nye. Kan man gøre noget ved det?

Det var dog en utrolig opførsel af en fagforening. Jeg kender
ikke nogen metoder til at forhindre den slags på mobilen.

> På FB svarer ASE andre med samme problem at man kan kontakte dem og
> framelde sit nr. Men det er hverken rimeligt eller trygt.

Nej.

> Jeg har aldrig kontaktet ASE. Mit mobil-nr. er ret nyt og det begyndte
> strax.

Det er muligvis et genbrugt nummer, eller også spammer de
systematisk nogle nummerserier.

Du kan overveje at skifte nummer hvis det alligevel er nyt.

Jeg har lige kikket på deres hjemmeside. De markedsfører sig
aggressivt. I bunden dukker en balladeboks op der reklamerer med
at man kan få en gave hvis man går i fælden - og lukkekrydset er
inaktivt. Man kan ikke læse hvad der står bagved.

Måske skulle man telefonspamme deres nummer 70 13 70 13?

--
/Bertel

Bertel Lund Hansen

Peter Loumann skrev:

> Jeg har aldrig kontaktet ASE. Mit mobil-nr. er ret nyt og det begyndte
> strax.

Forresten: Prøv at skrive til forbrugerombudsmanden. Hun drukner
nok i klager over mailspam, men sådan noget som telefonspam fra
en fagforening kunne måske få høj prioritet?

Du skal ikke vælge at klage over spam på hjemmesiden. Det gælder
mail og sms. Jeg ville bruge kontaktformularen:

https://www.forbrugerombudsmanden.dk/kontakt/

fordi telefonterror er et højere niveau end skrevet spam som er
lettere at ignorere.

--
/Bertel

Peter Loumann

On Tue, 27 Aug 2019 11:07:00 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> https://www.forbrugerombudsmanden.dk/kontakt/

Tak! Det vil jeg overveje.

--
pl