Afbryde alarm på Android?

Kurt Hansen

Jeg har en Motorola E6 Plus og bruger alarmen hver dag kl. 12:05. Når
alarmen starter, så kan jeg ikke slå den fra igen.

På skærmen står der at jeg skal stryge til højre, men strygning op, ned,
venstre eller højre virker ikke. Jeg har også prøvet at dobbeltprikke på
ikonet, men det virker heller ikke.

Jeg kender en som også bruger Android og hun har det samme problem.

Hvordan ...???
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Jørgen Nielsen

På min, når jeg trækker til venstre udsættes alarmen, eller hvis jeg
trækker til højre afbrydes alarmen.

Når du stiller alarmen. Har du så en burgermenu i øverste højre hjørne,
Indstillinger, Alarmer. Her er nogle flere indstillinger.

Der var vist noget med at du skulle trykke på skærmen når du skulle
tage et opkald. måske er det det samme her.

Android kan være forskellige efter hvordan telefonproducenten har
ændret den.

Husk du får ikke Apple kvalitet til den pris du har givet for
telefonen.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Bertel Lund Hansen

Kurt Hansen skrev:

> Jeg har en Motorola E6 Plus og bruger alarmen hver dag kl. 12:05. Når
> alarmen starter, så kan jeg ikke slå den fra igen.

Min alarm viser en cirkel. Det kan være lidt trisky at afbryde
den. Somme tider går den i snue-mode selv om jeg ikke vil det.
Men man skal trække cirklen til højre.

Problemet er kommet efter en - nu ældre - opdatering. De første
mange år var det skidenemt at afbryde alarmen eller vælge
snue-mode.

--
/Bertel

Kurt Hansen

Den 14/08/2020 kl. 13.54 skrev Jørgen Nielsen:

> På min, når jeg trækker til venstre udsættes alarmen, eller hvis jeg
> trækker til højre afbrydes alarmen.

[snip]
> Der var vist noget med at du skulle trykke på skærmen når du skulle
> tage et opkald. måske er det det samme her.

Jeg mente ellers at have prøvet alt, men nu kan jeg slå alarmen fra ved
at trykke på skærmen og stryge OP ad - ikke til højre som den skriver.

Det var i frustration over dette jams at jeg smadrede telefonen. Det
viste sig at det kun var glasset, som en god ven købte i Polen for 300
Zloty, hvilket er halv pris i forhold til de steder jeg har spurgt. Nu
har jeg bare en Doro 7010 i overskud :-(

Bertel Lund Hansen

Kurt Hansen skrev:

> [...]
> Zloty, hvilket er halv pris i forhold til de steder jeg har spurgt. Nu
> har jeg bare en Doro 7010 i overskud :-(

Jeg har en reservemobil. Den har et simkort med en aftale hos
Unotel der koster 10 kr. om måneden når den ikke bliver brugt.
Det synes jeg er en rar ting, f.eks. når jeg skal ringe til mig
selv når jeg ikke kan finde min store mobil. Men somme tider
laver jeg også omstilling til den lille som ingenting fylder i
lommen.

Desværre kan man ikke længere få så billig en aftale. Den hedder
UnoForbrug og koster nu 29 kr./md. Telmore har Telmore GO til
samme pris.

--
/Bertel

Jørgen Nielsen

lørdag, 15-08-2020, Kurt Hansen skrev:
[Klip]
> Jeg mente ellers at have prøvet alt, men nu kan jeg slå alarmen fra ved
> at trykke på skærmen og stryge OP ad - ikke til højre som den skriver.

Hvis det dækker dit behov er problemet vel løst.

Personligt vil jeg nødigt undvære muligheden for udsættelse.

Min G5 har heller ikke en særlig følsom skærm, men det er vist ikke så
slemt som din.

Jan Hansen

Kurt Hansen skrev:

> Jeg mente ellers at have prøvet alt, men nu kan jeg slå alarmen fra ved
> at trykke på skærmen og stryge OP ad - ikke til højre som den skriver.

Prøv at dreje telefonen 90 grader med uret.
Så passer den til brugsanvisningen.

--
mvh Jan.
Help Microsoft stamp out piracy. Give

Kurt Hansen

Den 15/08/2020 kl. 10.40 skrev Jan Hansen:

> Prøv at dreje telefonen 90 grader med uret.
> Så passer den til brugsanvisningen.

Tø-hø ;-)

Pico

Det er også muligt at bruge CBB (kendt fra de skøre gule figurer på TV
reklamer).
De har et CBB basis abonnement til kr. 19 om måneden når det ikke
bruges, det har vi på min kones telefon. Hun ringer næsten aldrig, men
jeg kan da ringe til hende. Bare hun ville tage telefonen med :-)

--
MVH
Pico