MitID på computer?

Kurt Hansen

Jeg har forsøgt at læse mig til om ikke MitID kan bruges på en computer.
Alle de vejledninger jeg har læst, handler udelukkende om hvordan man
installerer app'en på en mobiltelefon.

Det orker jeg altså ikke. Jeg vil betjene det som jeg altid har gjort:
på min iMac.

Kan det ikke lade sig gøre?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Jørgen Nielsen

søndag, 20-02-2022, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> installerer app'en på en mobiltelefon.
>
> Det orker jeg altså ikke. Jeg vil betjene det som jeg altid har gjort:

Nu kan jeg jo ikke se hvordan du gør nu... men det må vel være ved
hjælp at papkortet eller "NemID nøgleviser", og til MiID findes der jo
også "MitID kodeviser".
<https://www.mitid.dk/>

Video til hvordan med "MitID kodeviser"
<https://www.youtube.com/watch?v=A9tAAgy19wo>

Video til hvordam med "Mobil app"
<https://www.youtube.com/watch?v=mX-qIcysd48>

Jeg er så heldig et jeg for mange år siden har lavet kodeord til brug
med NemID og det fulgte med over i MitID.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Kurt Hansen

Den 20/02/2022 kl. 10.23 skrev Jørgen Nielsen:

> Nu kan jeg jo ikke se hvordan du gør nu... men det må vel være ved
> hjælp at papkortet eller "NemID nøgleviser", og til MiID findes der jo
> også "MitID kodeviser".
> <https://www.mitid.dk/>

Jeg har måske misforstået noget? Er MitID blot en erstatning for NemID's
nøglekort?

Jeg har stort set kun to behov: Netbank og e-boks.

Pico

Lige præcis. Og det drillede mig på telefonen så jeg oprettede det på
computeren, en PC ganske vist, men det er det samme på Mac.

--
MVH
Pico

Jørgen Nielsen

søndag, 20-02-2022, Kurt Hansen skrev:

> Jeg har måske misforstået noget? Er MitID blot en erstatning for NemID's
> nøglekort?
Nej... det er en erstatning/afløser for hele NemID.

> Jeg har stort set kun to behov: Netbank og e-boks.
Du må forvente at du er nød til at skifte til MitID i løbet af dette
år, og der er vist noget med at du kun har 4 uger til det når du får
besked om det.

Du må forventet at der i en overgangsperiode kan blive brug for både
NemID og MitID.

Prøv at læse noget af den info der er på <https://www.mitid.dk/>

Min kones iPhone var for gammel til at scanne passet... ja så må du jo
købe en ny iPhone eller tage en tur i køen i Borgerservice... hun
valgte en ny iPhone, for så fik hun også nogle bedre billeder. ;-)

Kurt Hansen

Den 20/02/2022 kl. 13.33 skrev Jørgen Nielsen:

> Nej... det er en erstatning/afløser for hele NemID.

Jow, men er det (ikke) noget med, at når man knipser ind på MitID, så
får man et login, som man så skal bruge til login på den tjeneste man
ønsker at bruge?

Kurt Hansen

Alle de steder hvor jeg har læst, står der kun noget om mobiltelefon.
Men en app er vel en app? Den kan vel også installeres på en iMac?
Eller ...?

Jørgen Nielsen

mandag, 21-02-2022, Kurt Hansen skrev:
> Alle de steder hvor jeg har læst, står der kun noget om mobiltelefon.

Jammen så tager vi den da lige en gang til
Video til hvordan med "MitID kodeviser"
<https://www.youtube.com/watch?v=A9tAAgy19wo>

> Men en app er vel en app? Den kan vel også installeres på en iMac?
> Eller ...?

Det ved de måske i MAC gruppen.

Jørgen Nielsen

mandag, 21-02-2022, Kurt Hansen skrev:

> Jow, men er det (ikke) noget med, at når man knipser ind på MitID, så
> får man et login, som man så skal bruge til login på den tjeneste man
> ønsker at bruge?

Hvis jeg forstår dig ret, men det er jeg i tvivl om... må svaret være
nej.

Du skal bare bruge en anden loginboks til MitID, som denne hvor der er
begge mulighedder at vælge imellem
<https://netbank.sparkron.dk/login>