Modtage opkald på en Doro 7010?

Kurt Hansen

Som erstatning for den smadrede Motorola E6 Plus købte jeg en Doro 7010
pensionisttelefon. Desværre har jeg nu fået flere tilbagemeldinger om,
at jeg ikke svarer når folk ringer til mig. De siger at den ringer een
gang og så afbrydes forbindelsen.

Denne telefon (Doro 7010) HAR forbindelse til 4G-netværket og viser da
også 3-4 streger vedrørende forbindelse, så det kan vel ikke være det
der er noget galt med.

Hva' så? Hvorfor afbrydes forbindelsen før jeg når at tage telefonen ...
hvis jeg altså hører at den giver en bip fra sig?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Michael Kjærsgård

> Denne telefon (Doro 7010) HAR forbindelse til 4G-netværket og viser da
> også 3-4 streger vedrørende forbindelse, så det kan vel ikke være det
> der er noget galt med.

Kan du foretage udgående opkald fra telefonen?

--
Michael
Gratis web-/mailhotel - http://gratishotel.dk

Kurt Hansen

Den 01/08/2020 kl. 17.19 skrev Michael Kjærsgård:

> Kan du foretage udgående opkald fra telefonen?

Ja.

Michael Kjærsgård

On 01/08/2020 18.21, Kurt Hansen wrote:

> Ja.

Hmm jeg synes ikke jeg kan se i manualen for Doro 7010 at den har en
funktion til at blokere indgående opkald, som man uforvarende kan have
fået slået til... En mulighed kan være hvis der er slået en
viderestilling efter 5 sekunder til - selvom det ikke er logisk skulle
ske bare fordi man skifter mobiltelefon. I så fald vil det også være
alle opkald det sker ved - er det tilfældet?

Du kan i så fald evt. forsøge at slette alle viderestillinger ved at
taste ##002# efterfulgt af "ring op" (bemærk at det også vil slette en
evt. viderestilling til telefonsvarer, hvis du har en sådan slået til)

En anden mulighed - hvis problemet ikke er for alle opkald men kun
periodisk: Doro 7010 understøtter ikke opkald over 4G nettet, det vil
sige at når du foretager eller modtager opkald så skifter den til 2G
eller 3G.
Hvis 4G dækningen på din adresse er bedre end 2G/3G dækningen, kan der
måske være bestemte steder i huset hvor telefonen viser 4G signal OK -
men hvor 2G/3G signalet ikke er tilstrækkeligt til at opkald kan
gennemføres.

Kurt Hansen

Den 02/08/2020 kl. 01.16 skrev Michael Kjærsgård:

> [...]
> ske bare fordi man skifter mobiltelefon. I så fald vil det også være
> alle opkald det sker ved - er det tilfældet?

Der er fortsat een (en ejendomsmægler) som ikke kan ringe til min
telefon; da andre kommer efterhånden igennem. Jeg modtager kun ganske få
opkald, og hvem der har forsøgt at ringe uden held, har jeg ikke
overblik over.

> [...]
> måske være bestemte steder i huset hvor telefonen viser 4G signal OK -
> men hvor 2G/3G signalet ikke er tilstrækkeligt til at opkald kan

Suk :-(

Nyeste nyt er at et par af vore polske venner netop er hjemkommet fra
ferie i Polen. Her købte de et nyt glas til Motorola'en for 150 Zloty,
hvilket er meget billigere end i DK, hvor det ville koste næsten lige
meget som telefonen. De har en ven som kan skifte det. Hvis det lykkes,
så smider jeg Doro'en over højre skulder.

Michael Kjærsgård

On 02/08/2020 10.18, Kurt Hansen wrote:
> [...]
> telefon; da andre kommer efterhånden igennem. Jeg modtager kun ganske få
> opkald, og hvem der har forsøgt at ringe uden held, har jeg ikke

OK - hvis det kun er ét nummer der har problemer, så ændrer det
situationen lidt - så kan det måske alligevel være det er en blokering
på telefonen som ved et uheld er blevet slået til.

Prøv at se i Menu >> Telefon >> ... >> Indstillinger >> Kaldsspærring
(eller noget i den stil - manualen er på engelsk, se side 20 "Call
blocking" på
https://www.doro.com/globalassets/inriver/resources/manual_doro_7010_en_v10_r19019.pdf
) om ejendomsmæglerens nummer har sneget sig ind på den liste.

Hvis det ikke er tilfældet har jeg ikke rigtigt andre bud, så skal
opkaldet næsten undersøges konkret via. Lebara Support, om det
vitterligt er din Doro der afviser kaldet, om det fejler i netværket, om
ejendomsmægleren taster forkert nummer - eller.....

Jeg må i øvrigt vist trække mit udsagn tilbage om at Doro 7010 ikke kan
ringe på 4G netværket, det er jeg blevet i tvivl om - det kan den måske
alligevel godt.

Kurt Hansen

Den 02/08/2020 kl. 12.36 skrev Michael Kjærsgård:

> [...]
> ) om ejendomsmæglerens nummer har sneget sig ind på den liste.

Denne telefon er endnu sværere at finde ud af end den smartphone jeg
smadrede. Nu afventer jeg at jeg får sat nyt glas i og håber at
"mekanikken" ikke har taget skade.

Jeg kan slet ikke finde en indstilling der har noget med blokerede
opkald at gøre.

Jørgen Nielsen

På en anden Doro kalder de det på Dansk "Opkaldsblokering".

I den Engelske manual, er det Michael nævner vist beskrevet på side 20
og 16.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Kurt Hansen

Den 03/08/2020 kl. 08.50 skrev Jørgen Nielsen:

> På en anden Doro kalder de det på Dansk "Opkaldsblokering".
>
> I den Engelske manual, er det Michael nævner vist beskrevet på side 20
> og 16.

På min telefon kan jeg slet ikke finde noget sådant. Jeg har kigget alle
menuerne igennem (min telefon er på dansk), men forgæves.