Unlock af Siemens S 55

Bjarke Hansen

Hej venner

Nogen der ved hvordan man selv kan unlocke sin Siemens S55, som jeg blev
overrasket over var låst, da jeg kom mit telmore kort i skidtet... Dette er
ikke en markedsgruppe, så jeg ønsker ingen reklame fra diverse unlock
firmaere. Jeg kan huske før i tiden, hvor folk hjalp hinanden med at finde
ud af det..... Måske det stadigt er sådan?

Kasper Vibe Grevsen

Hej Bjarke,

ja, det er nemt nok.

Du skiller telefonen ad med en T5 skruetrækker,
lodder cpu'en ud og fjerner tinnet fra ben T9.
Derefter lodder du cpu'en i igen og gennemfører
et unlock med Ksie_2 via map-fil.

Hvis du ønsker senere at kunne få opgraderet telefonen
er det nødvendigt at lodde cpu'en ud igen,
tilføje tin på alle benene og ilodde den igen.

Det går nemmest med en loddekolbe med fin spids og
en lampe med lup.

Du har nu ét styk S55 unlocket og klar til brug ;)

--
Kasper

Bjarke Hansen

"Kasper Vibe Grevsen" <kasp...@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote in
message news:bideh9$e10$1...@sunsite.dk...

> [...]

> Du skiller telefonen ad med en T5 skruetrækker,
> lodder cpu'en ud og fjerner tinnet fra ben T9.
> Derefter lodder du cpu'en i igen og gennemfører

Haha, ja det lyder skide nemt ;-)

Man burde vel findes et program til at generere koden, ud fra Emai koden!?

Kasper Vibe Grevsen

> Haha, ja det lyder skide nemt ;-)

Ja, det er ikke så svært, når du går i gang.
Jeg har loddet smd hele sidste uge.
Spørgsmålet er bare om man gider -
det er naturligvis også derfor man kan købe S55
så billigt for tiden.

> Man burde vel findes et program til at generere koden, ud fra Emai koden!?

Sorry, det findes ikke. Det er kun Nokia der er dumme nok til at
lade oplåsningskoderne afhænge af serienummeret.
De andre producenter benytter tilfældigt generede koder,
der så registreres i en intern database hos producenten.
Har du adgang til den er det naturligvis ikke noget problem...

Go' aften.

--
Kasper

helloo.dk

"Kasper Vibe Grevsen" <kasp...@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:bidhc2$4ln$1...@sunsite.dk...

> [...]
> der så registreres i en intern database hos producenten.
> Har du adgang til den er det naturligvis ikke noget problem...

Det må der da være nogen der har da dette tilbydes mange steder rundt om på
nettet..
Helt ned til 3,5 Euro enda..
Hilsen Dan

--
Fjerner simlåsen på de fleste telefoner
Se www.helloo.dk for mere info
ICQ#: 11143479

Bjarke Hansen

"helloo.dk" <d...@helloo.dk> wrote in message

> [...]
> meddelelse news:bidhc2$4ln$1...@sunsite.dk...

> Det må der da være nogen der har da dette tilbydes mange steder rundt om

OKay, har du evt. et link.. for så kan jeg da nok godt overkomme at give
knap 30 kroner for en sådan ting.

Kasper Vibe Grevsen

[Siemens og IMEI unlock]

> Det må der da være nogen der har da dette tilbydes mange steder rundt om

> nettet..
> Helt ned til 3,5 Euro enda..
> Hilsen Dan
>

> Se www.helloo.dk for mere info

Hej Dan,

som sædvanligt er du dårligt informeret eller også er
du bare ekstremt useriøs.

Rundt om på nettet tilbydes logs/maps, men det har ikke
noget at gøre med Siemens databaser. Du skrev i en anden
post at du udmærket var klar over, at det involverede at
disse modeller skulle skilles ad mv. hvis man ønskede at
benytte logs, hvilket var grunden til du ikke åbner dem
- hvis det var så nemt som du antyder ville selv
du jo kunne finde ud af det!

Ligesom Bjarke ser jeg naturligvis meget frem til,
at du fortæller hvem der kan slå Siemens koder
op for 3,5 e... Jeg regner ikke med at få svar *s*.

IMEI-basseret oplåsning af Siemens telefoner er noget helt
andet end logs/maps.

--
Kasper

helloo.dk

"Kasper Vibe Grevsen" <kasp...@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:bidseg$pum$1...@sunsite.dk...
> [Siemens og IMEI unlock]

> som sædvanligt er du dårligt informeret eller også er
> du bare ekstremt useriøs.

Hvad mener du?? Anklager du mig for at være useriøs??

> [...]
> benytte logs, hvilket var grunden til du ikke åbner dem
> - hvis det var så nemt som du antyder ville selv

Jeg har skrevet før, men gentager gerne så selv du forstår hvad jeg mener
Kasper....
Jeg vil ikke arbejde for at andre skal tjene penge på mit arbejde... Derfor
benytter jeg mig ikke af de logs man kan købe på nettet. Og du spørger hvor
man kan købe de logs? Der er skam der du selv køber dine ellers kan du jo se
det tidligere omtalte indlæg da jeg lagde hans e-mail adresse der.
(kan ikke lige finde det selv da jeg har slettet min PC) men søg på google..

> Ligesom Bjarke ser jeg naturligvis meget frem til,
> at du fortæller hvem der kan slå Siemens koder
> op for 3,5 e... Jeg regner ikke med at få svar *s*.

Svaret ligger i den anden post..

> IMEI-basseret oplåsning af Siemens telefoner er noget helt
> andet end logs/maps.

Er det ikke lige meget hvordan man regner koden ud eller hvordan man får
låst telefonen op? Det vigtigste er vel blot at man får den låst op.. Om det
er på den ene måde eller den anden er vel bare ord kløveri..
Dan

Kasper Vibe Grevsen

"helloo.dk" <d...@helloo.dk> skrev i en meddelelse

> "Kasper Vibe Grevsen" <kasp...@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
> meddelelse news:bidseg$pum$1...@sunsite.dk...

> Hvad mener du?? Anklager du mig for at være useriøs??

Ja, der er jo tale om en overlagt løgn, når du antyder, at
det er muligt at _remote_ unlocke S55 for kun 3.5e.
Du henviste til jordik: http://www.unlock.sk/GSM_Remote/Siemens/index.html

her vil alle og enhver kunne se

- Jordik tilbyder slet ikke unlock af S55, SL55 og M55
- Prisen på 3,5e gælder ved 1000+ logs
- Der er tale om logs hvilket indebærer at telefonen skilles ad
ergo det kan ikke gøres uden at have telefonen i hånden

Du ved naturligvis også godt selv at IMEI-unlock er
noget helt andet - der er altså her tale om endnu en løgn.

> Jeg vil ikke arbejde for at andre skal tjene penge på mit arbejde...

Det er jo endnu en løgn - du er godt nok ked af at indrømme det,
men i lang tid åbnede du også SonyEricsson telefoner via logs!

> Og du spørger hvor
> man kan købe de logs? Der er skam der du selv køber dine

Det er du jo udmærket klar over er løgn: IMEI unlock klares uden
at have telefonen i hånden og koster desværre også væsentligt mere.
Der er rygter om, at der er nye metoder på vej til Siemens, men det er ikke
første gang den slags rygter florerer og bl.a. vilani som er en listet
cheater
er indblandet så lad os nu se om den holder, når det kommer til stykket.

> Er det ikke lige meget hvordan man regner koden ud eller hvordan man får
> låst telefonen op?

Nej, den oprindelige spørger skrev netop, at han ikke var interesseret i at
skille telefonen ad. På telefoner i dén prisklasse har garantien jo ofte en
vis betydning.

> Dan

Ja, jeg ville nok heller ikke sætte signaturen på, hvis jeg kom med
så mange usande påstande på én gang.

--
med venlig hilsen
Unlock Århus - www.unlockaarhus.dk

Kasper Vibe Grevsen

Christopher Tracy

Hej

> Nogen der ved hvordan man selv kan unlocke sin Siemens S55, som jeg blev
> overrasket over var låst, da jeg kom mit telmore kort i skidtet...

Har lige et spørgsmål; Hvor har du købt den henne - og med hvad abb. ?
Påtænker nemlig selv at købe den, i El-Giganten med TDC-abb.

--
/C.T.

May U live 2 C the dawn.

Bjarke Hansen

"Christopher Tracy" <golda...@yahoo.com> wrote in message

> Hej

> Har lige et spørgsmål; Hvor har du købt den henne - og med hvad abb. ?
> Påtænker nemlig selv at købe den, i El-Giganten med TDC-abb.

Ja, den er købt i El-giganten, med TDC.

Christopher Tracy

Hej

OK - sjovt nok er der nogen der har købt én der ikke var låst, og så er der
nogen der har, som dig, købt én der var låst, samme telefon, samme abb. og
samme sted - underligt :)

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

helloo.dk

"Kasper Vibe Grevsen" <kasp...@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:big6li$bvs$1...@sunsite.dk...

> Ja, der er jo tale om en overlagt løgn, når du antyder, at
> det er muligt at _remote_ unlocke S55 for kun 3.5e.
> Du henviste til jordik: http://www.unlock.sk/GSM_Remote/Siemens/index.html

Jamen så ved du jo godt at det er billigere end dig... Og prisen på 3,5 euro
er ikke ved 1000 stk hvis man handler med manden... Men du ved vel ikke
hvordan man handler..??
Jeg fik da tilbudt fri logs til en rimlig pæn pris, men jeg benytter jo
desvære ikke logs.

> Du ved naturligvis også godt selv at IMEI-unlock er
> noget helt andet - der er altså her tale om endnu en løgn.

Næ.. Men mener blot at der stod ALL SIEMENS... Mere er der skam ikke i
det...

> Det er jo endnu en løgn - du er godt nok ked af at indrømme det,
> men i lang tid åbnede du også SonyEricsson telefoner via logs!

Det er en Lodret løgn.. Jeg har ALDRIG og vil ALDRIG komme til at benytte
mig af logs...

> Det er du jo udmærket klar over er løgn: IMEI unlock klares uden
> at have telefonen i hånden og koster desværre også væsentligt mere.

Hvorfor så benytte sig af det når det nu er så skide svært at få de koder
som åbenbart bliver stjålet af siemens.. Gør det dig så ikke til hæler?? Du
ved vel at hæleren er lige så slem som stjæleren????

> [...]
> cheater
> er indblandet så lad os nu se om den holder, når det kommer til stykket.

Jamen det er der da... Den findes mange steder på nettet.. Og den kan
opdateres med kabel.. Men det behøver jeg vel ikke forklare dig du er jo så
skide klog ikke??
Men jeg kommer da lige op og besøger dig en dag. Så kan du måske forklare
mig hvad jeg har misforstået i en ordenligt tone, ansigt til ansigt.. Var
det Lottesvej 13, 1. 11 du boede??
Hilsen Dan

Kasper Vibe Grevsen

Hej Dan,

http://www.unlock.sk/GSM_Remote/Siemens/index.html

> Jamen så ved du jo godt at det er billigere end dig...

Det er da muligt at unlocke disse telefoner uden at det koster én eneste
krone,
hvis blot man ved hvad man laver, men nu var spørgsmålet jo om det kunne
lade sig gøre uden at skille dem ad.

> Næ..

Så ved du det nu.

> Det er en Lodret løgn.. Jeg har ALDRIG og vil ALDRIG komme til at benytte
> mig af logs...

Tjaeh i lang tid stod der ellers med rød skrift på din side, at
nogle modeller var dyrere, fordi der skulle bruges login via
internet. Det er måske noget andet, fordi det gik i gennem endnu en person?

> Hvorfor så benytte sig af det når det nu er så skide svært at få de koder

Måske fordi vi satser meget på at yde en god kundeservice og gerne
vil hjælpe de kunder, der ikke kan få hjælp andre steder.
Vi har netop investeret i en løsning til unlock af de nye SonyEricsson
T610'ere,
som ikke kan unlockes med DIV8. Vi forventer at kunne unlocke disse inden
for den næste uge.

> Jamen det er der da... Den findes mange steder på nettet.. Og den kan
> opdateres med kabel.. Men det behøver jeg vel ikke forklare dig du er jo

> skide klog ikke??

Klog nok til at vide, at de første rapporter allerede melder, at den ikke
virker på S55 og at der ikke er nogen, der har ytret sig om positive
erfaringer med den endnu.

> Men jeg kommer da lige op og besøger dig en dag. Så kan du måske forklare
> mig hvad jeg har misforstået i en ordenligt tone, ansigt til ansigt.. Var
> det Lottesvej 13, 1. 11 du boede??

Ja, der ligger hovedafdelingen, men vi har naturligvis også en afdeling i
Århus C.
Adresser og vejforklaring findes på www.unlockaarhus.dk
Hvis det ønskes serverer vi gerne gratis kaffe til vore besøgende.

--
med venlig hilsen
Unlock Århus - www.unlockaarhus.dk

Kasper Vibe Grevsen
Tlf 30 222 123

Lasse Hedegaard

Kasper Vibe Grevsen skrev:

>Klog nok til at vide, at de første rapporter allerede melder, at den ikke
>virker på S55

Det er vidst kun version 12 der er problemer med.

>og at der ikke er nogen, der har ytret sig om positive
>erfaringer med den endnu.

Jeg har nu hørt flere der melder god for den.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Siemens M55/S55/C55 m.fl. på vej...

helloo.dk

"Kasper Vibe Grevsen" <kasp...@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:bij87s$jfb$1...@sunsite.dk...

> Det er da muligt at unlocke disse telefoner uden at det koster én eneste
> krone,
> hvis blot man ved hvad man laver, men nu var spørgsmålet jo om det kunne
> lade sig gøre uden at skille dem ad.

Så forstår jeg ikke du tager så mange penge for at lave dem...:-)

> [...]
> nogle modeller var dyrere, fordi der skulle bruges login via
> internet. Det er måske noget andet, fordi det gik i gennem endnu en

Ja, hvis du nu havde læst det hele på siden så blev alle kunderne "henvist"
til en anden unlocker og det var han's priser der var på 150,- kr. Men du
roder rund i det.. Gør du også sådan med dine telefoner kan jeg da godt
forstå du er nød til at sende dine kunder ud til mig og få lavet deres
telefoner.. (du kunne jo ikke klare R600 da vi andre kunne)

> [...]
> Adresser og vejforklaring findes på www.unlockaarhus.dk
> Hvis det ønskes serverer vi gerne gratis kaffe til vore besøgende.

Fint.. Jeg tager Kage med så vi kan få os en rigtig god snak..
Hilsen Dan

Kasper Vibe Grevsen

> Ja, hvis du nu havde læst det hele på siden så blev alle kunderne
"henvist"
> til en anden unlocker

Nej, det stod der intet om. På et tidspunkt skrev du endda at du unlockede
mange flere modeller også...

> Fint.. Jeg tager Kage med så vi kan få os en rigtig god snak..
> Hilsen Dan

Helt i orden, jeg glæder mig til at møde dig.

Go' aften

Kasper Vibe Grevsen

"Lasse Hedegaard" <la...@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vidst kun version 12 der er problemer med.

Det vil vise sig, jeg undrer mig bare over at m u
endnu ikke åbner dem så, når det er lang tid siden
de har bestilt, men det kan selvfølgelig være de strøg
på vilani.

> Jeg har nu hørt flere der melder god for den.

Spørgsmålet er bare hvor mange af dem,
der selv har testet den, men hvis den er ok
kan vi naturligvis også åbne de nye Siemens
modeller om meget kort tid - det er bare desværre
ikke første gang der har gået usande rygter om
Siemens unlock.

Lasse Hedegaard

Kasper Vibe Grevsen skrev:

>Det vil vise sig, jeg undrer mig bare over at m u
>endnu ikke åbner dem så, når det er lang tid siden
>de har bestilt, men det kan selvfølgelig være de strøg
>på vilani.

Jeg skal ikke kunne sige hvem de handler hos. Det er Griffin Team der
laver står bag clip'en, og de er jo meget respekteret.

> [...]
>kan vi naturligvis også åbne de nye Siemens
>modeller om meget kort tid - det er bare desværre
>ikke første gang der har gået usande rygter om

Jeg har fra en meget pålidelig (en jeg handler en del hos) kilde fået
bekræftet det virker som det skal. Der er snak om at enkelte udgaver
ikke virker, men så hører man også om, at der allerede er kommet en
update. Det skal jeg dog ikke kunne sige om passer, der står ikke
noget på Griffin Teams hjemmeside.

Henrik Larsen

Jeps, vi kan stadig hjælpe hinanden (mener jeg i hvet fald).

Du skal have fat i et prog kaldet Freesiemens.exe & et datakabel (eks. det
til 59,- hos Cellshoppen), så kan du låse S55'eren op på 10 sek UDEN nogen
form for lodning, svejsning etc. !!

Go' fornøjelse !!!

/Henrik

Helmut Lotti

"Henrik Larsen" <h...@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal have fat i et prog kaldet Freesiemens.exe & et datakabel (eks. det
> til 59,- hos Cellshoppen), så kan du låse S55'eren op på 10 sek UDEN nogen
> form for lodning, svejsning etc. !!

Hej Henrik

Kan du give en kort vejledning til programmet?

Tak!

Helmut Lotti

Ivan G

> [...]

> til 59,- hos Cellshoppen), så kan du låse S55'eren op på 10 sek UDEN nogen

Hvad med det originale serielle der følger med telefonen...??

Henrik Larsen

Tjoooo.....men det giver sig selv når man kører programmet.

Kort fortalt: Du vælger 'unlocking' menuen, og her laver du først en
back-up af din MAP fil. Derefter 'henter' du telefonens log-fil, og ud fra
denne laver du en ny MAP fil (uden SIM-lås). Denne nye MAP fil uploader du
så til telefonen.

Alle disse kommandoer klares vha. menuer/knapper, så der er ikke noget at
være bange for. Man KAN lave en unlock UDEN at gemme MAP filen, men det må
jeg på det kraftigste fraråde. HVIS man kommer til at lave noget l..., kan
man altid uploade sin back-up MAP fil, og alt er 'ved det gamle' !!

HUSK: al kommunikation foretages med telefonen SLUKKET. På et tidspunkt
beder programmet om 'power on' på telefonen - dette gøres med et hurtigt
tryk på on/off knappen (ikke noget med at holde knappen nede som man gør når
man tænder telefonen) !

Som sagt: det er nemt.....og så sparer man lige de 100,- det koster ude i
byen !!!!

Go' fornøjelse !!!

Vh
/Henrik
"Helmut Lotti" <HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> skrev i en meddelelse

Henrik Larsen

Jeg har HØRT at man ikke kan anvende dette kabel, men jeg har ikke afprøvet
det originale kabel jeg ligger inde med.

Det er dog bare at afprøve det !

/Henrik
"Ivan G" <no...@microsoft.dk> skrev i en meddelelse

Bjarke Hansen

"Henrik Larsen" <h...@mbox301.get2net.dk> wrote in message

> [...]
> til 59,- hos Cellshoppen), så kan du låse S55'eren op på 10 sek UDEN nogen

Okay! Det var dog lidt sent, da jeg skulle have den oplåst og lage så 100 i
bøtten til en unlocker... Det tog nemlig 10sek..... en dims med 6
batteriere, ind i telefonen. blink blink.... og så var den unlocket...
Fandens god timeløn de kører med...

Bjarke Hansen

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Fandens god timeløn de kører med...

... og jeg har sådan gået og ærget mig over, at jeg ikke bruttede om priser.
Da jeg jo ingen kvitering fik... Så kunne man vel godt have fået den
unlocket for 40,- For jeg tror ved gud grød ikke selv på at alle
telefonunlocks intægterne bliver opgivet til skattevæsenet.... Det ville da
i hverfald være dumt, da der stod 5 i kø bag mig, og det tog altså ikke
mange split sekunder... og når der så heller ikke bruges tid og penge på at
skrive kvitering ud.. jaee så behæver man jo ikke opgive en månedsløn på
200.000 eller sådan noget.. tror ikke engang manden havde en printer.

Thomas Dahl Pedersen

Har du et bud på hvor man finder Freesiemens.exe ?

Helmut Lotti

"Thomas Dahl Pedersen" <ne...@thomasdahlREMOVETHIS.dk> skrev i en meddelelse

> Har du et bud på hvor man finder Freesiemens.exe ?

Hejsa!

Jeg har uploaded programmet til news:dk.binaer

helloo.dk

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

Nu er det jo altså også sådan at udstyr koster penge.. Man skal vel for
søren have en indkomst et eller andet sted...
Hilsen Dan