Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

ISDN og gamle analog telefoner

0 views
Skip to first unread message

Michael Petersen

unread,
May 20, 1999, 3:00:00 AM5/20/99
to
Hejsa!

(TeleDK´s surf&ring pakke brugt)
Hvis man har to "almindelige" telefonstik og tilslutter nt-boksen og ISDN
modemmet til et telefon stik+en alm. analog telefon, gennem A/B-adpateren.
Når man så er på internet med ISDN forbindelsen, virker analoge telefoner
der er tilsluttet andre analoge telefonstik i huset så også, eller er det
kun den telefon der er tilsluttet A/B adapteren.

mvh Michael Petersen, mic...@post4.tele.dk

Jan Brendstrup

unread,
May 20, 1999, 3:00:00 AM5/20/99
to
Hej

Det er kun de analoge tlf. der er tilsluttet a/b adapteren der virker, hvis
du har fået konverteret dit nummer til ISDN kan du ikke tilslutte en analog
tlf i de gamle stik, der er der jo nu en ISDN forbindelse og der kan som
sådan kun tilsluttes en NT'er, du skal omlægge dit net således at alle dine
gamle stik bliver tilsluttet a/b adapteren.

Kort sagt du tilslutter din NT'er til dit gamle stik, "modemet" til NT'eren
og dine analoge tlf. til a/b adapteren i modemet.

mvh

Jan
Michael Petersen <mic...@post4.tele.dk> wrote in message
news:7i1su7$3fk$1...@news.inet.tele.dk...

Jan W. Sørensen

unread,
May 20, 1999, 3:00:00 AM5/20/99
to
Du har altid 2 linier ud af huset. Er du på nettet kan du snakke i en
telefon og er du ikke på nettet kan du snakke i to. Forudsat du har
tilsluttet dine analoge telefoner til hvert sin analoge port i
modemet, der fungerer som a/b-adapter.

Hvis du køber en gør det selv pakke fra TD kan du ikke "bare" genbruge
de stik du bruger nu, men skal i stedet slutte telefonerne til de
analoge porte på det medfølgende modem. Jeg ved ikke om det svar
hjælper dig, for jeg har lidt på fornemmelsen, at der er lidt "rod"
omkring hvad der kan benyttes hvornår og hvordan, men spørg igen, hvis
det ikke var klart nok ellers husk at spørge når du køber det...eller
endnu bedre før du køber.

Mvh
Jan

PS husk at analogt udstyr på en ISDN forbindelse er en brugbar løsning
men det er en discount-løsning. Der er ingen garanti for, at analogt
udstyr virker. Især ikke alarmanlæg, ringeklokker, omstillingsanlæg og
dankortterminaler

PPS selvom konverteringen er gratis lige nu skal man stadig overveje
implikationerne på ens udstyr ved et skifte. Blot fordi man har brug
for 2 linier er det ikke altid ISDN er den mest optimale løsning

Arne Feldborg

unread,
May 21, 1999, 3:00:00 AM5/21/99
to
"Michael Petersen" <mic...@post4.tele.dk> skrev Thu, 20 May 1999
22:57:42 +0200 i <7i1su7$3fk$1...@news.inet.tele.dk>:

> (TeleDK´s surf&ring pakke brugt)
>

Hvor dælen køber man det brugt. :-)))

> Hvis man har to "almindelige" telefonstik og tilslutter nt-boksen og ISDN
> modemmet til et telefon stik+en alm. analog telefon, gennem A/B-adpateren.
> Når man så er på internet med ISDN forbindelsen, virker analoge telefoner
> der er tilsluttet andre analoge telefonstik i huset så også, eller er det
> kun den telefon der er tilsluttet A/B adapteren.
>

Du har ikke andre analoge telefoner - end dem der er tilsluttet
a/b adaptoren på dit ISDN-Modem.


--
mvh, A:\Feldborg

Lokalsamfund mv.: http://www.haunstrup.dk/
ISDN telefon OSS: http://www.haunstrup.dk/feldborg/isdn/

frank.d...@p2.f15.n236.z2.fidonet.ftn

unread,
May 21, 1999, 3:00:00 AM5/21/99
to
Jan W. Sørensen <ja...@post3.tele.dk> wrote:

> PS husk at analogt udstyr på en ISDN forbindelse er en brugbar løsning
> men det er en discount-løsning. Der er ingen garanti for, at analogt
> udstyr virker. Især ikke alarmanlæg, ringeklokker, omstillingsanlæg og
> dankortterminaler

Kan jeg bekræftige.
Jeg har en ædre faxomskifter (FaxLock), som med en Zyxel Omninet+
ikke rigtigt ville "slippe" forbindelsen, da hvilespændingen ikke
kommer højt nok op på omninet+. Jeg fik den dog til at virke ved at
pålodde en modstand et passende sted i faxlock'en :)
(placeringen var en kombination af kvalificeret gæt og trial&error
da jeg ikke havde nogen diagram)

--
mvh Frank Damgaard | http://home3.inet.tele.dk/frda/


0 new messages