(TeleDK´s surf&ring pakke brugt)
Hvis man har to "almindelige" telefonstik og tilslutter nt-boksen og ISDN
modemmet til et telefon stik+en alm. analog telefon, gennem A/B-adpateren.
Når man så er på internet med ISDN forbindelsen, virker analoge telefoner
der er tilsluttet andre analoge telefonstik i huset så også, eller er det
kun den telefon der er tilsluttet A/B adapteren.
mvh Michael Petersen, mic...@post4.tele.dk
Det er kun de analoge tlf. der er tilsluttet a/b adapteren der virker, hvis
du har fået konverteret dit nummer til ISDN kan du ikke tilslutte en analog
tlf i de gamle stik, der er der jo nu en ISDN forbindelse og der kan som
sådan kun tilsluttes en NT'er, du skal omlægge dit net således at alle dine
gamle stik bliver tilsluttet a/b adapteren.
Kort sagt du tilslutter din NT'er til dit gamle stik, "modemet" til NT'eren
og dine analoge tlf. til a/b adapteren i modemet.
mvh
Jan
Michael Petersen <mic...@post4.tele.dk> wrote in message
news:7i1su7$3fk$1...@news.inet.tele.dk...
Hvis du køber en gør det selv pakke fra TD kan du ikke "bare" genbruge
de stik du bruger nu, men skal i stedet slutte telefonerne til de
analoge porte på det medfølgende modem. Jeg ved ikke om det svar
hjælper dig, for jeg har lidt på fornemmelsen, at der er lidt "rod"
omkring hvad der kan benyttes hvornår og hvordan, men spørg igen, hvis
det ikke var klart nok ellers husk at spørge når du køber det...eller
endnu bedre før du køber.
Mvh
Jan
PS husk at analogt udstyr på en ISDN forbindelse er en brugbar løsning
men det er en discount-løsning. Der er ingen garanti for, at analogt
udstyr virker. Især ikke alarmanlæg, ringeklokker, omstillingsanlæg og
dankortterminaler
PPS selvom konverteringen er gratis lige nu skal man stadig overveje
implikationerne på ens udstyr ved et skifte. Blot fordi man har brug
for 2 linier er det ikke altid ISDN er den mest optimale løsning
> (TeleDK´s surf&ring pakke brugt)
>
Hvor dælen køber man det brugt. :-)))
> Hvis man har to "almindelige" telefonstik og tilslutter nt-boksen og ISDN
> modemmet til et telefon stik+en alm. analog telefon, gennem A/B-adpateren.
> Når man så er på internet med ISDN forbindelsen, virker analoge telefoner
> der er tilsluttet andre analoge telefonstik i huset så også, eller er det
> kun den telefon der er tilsluttet A/B adapteren.
>
Du har ikke andre analoge telefoner - end dem der er tilsluttet
a/b adaptoren på dit ISDN-Modem.
--
mvh, A:\Feldborg
Lokalsamfund mv.: http://www.haunstrup.dk/
ISDN telefon OSS: http://www.haunstrup.dk/feldborg/isdn/
> PS husk at analogt udstyr på en ISDN forbindelse er en brugbar løsning
> men det er en discount-løsning. Der er ingen garanti for, at analogt
> udstyr virker. Især ikke alarmanlæg, ringeklokker, omstillingsanlæg og
> dankortterminaler
Kan jeg bekræftige.
Jeg har en ædre faxomskifter (FaxLock), som med en Zyxel Omninet+
ikke rigtigt ville "slippe" forbindelsen, da hvilespændingen ikke
kommer højt nok op på omninet+. Jeg fik den dog til at virke ved at
pålodde en modstand et passende sted i faxlock'en :)
(placeringen var en kombination af kvalificeret gæt og trial&error
da jeg ikke havde nogen diagram)
--
mvh Frank Damgaard | http://home3.inet.tele.dk/frda/