Call Redirection (imellem analoge porte)

Eivind Kaae Pedersen

Hej til gruppen.
Jeg har et Eicon Diva modem, og har koblet mine analoge telefoner på Phone 1
udgangen. På Phone 2 udg. har jeg yderligere en analog telefon.
Når jeg får et opkald på en telefon tilsluttet Phone 1, kan jeg ikke
omstille den til telefonen på Phone 2 udg.
og omvendt.
Hvad skal jeg gøre?.

Under hjælp til Eicon Diva'en står følgende:

If two analog devices are connected to your DIVA T/A, you can transfer a
call from one device (e.g. a phone on PHONE 1) to the other (e.g. a phone
on PHONE 2). (This is also referred to as "internal transfer.") To receive
the transferred call, the second device must be on hook and not ringing.
To transfer a call:

1 Press flash. The current call is placed on hold (you will hear the dial
tone).

2 Press *, and then hang up. The second Analog Device port rings.

3 The moment the second Analog Device port answers, the transfer is
complete.

If the second Analog Device port doesn't answer, you can cancel the transfer
by lifting the receiver (of the device initiating the transfer) and pressing
*; the call is re-established with the first phone.
If the second port can not answer (off hook or ringing), the first port will
ring indicating a call waiting. The call can be answered, and communication
re-established.
You can transfer the current call, even if you already have a second call on
hold.

1 Press flash. The current call is put on hold (you will hear the dial tone)

2 Press *. The last connected call is transferred.

3 The moment the second Analog Device port answers, the transfer is
complete.

If the second port can not answer (off hook or ringing), the first port will
automatically retrieve the last connected call.
The ringing of the phone which received the transfer call is limited to 30
seconds. After this time, the call is cleared. Note that charges may apply
during transfer and ringing.

Copyright © 1998 Eicon Technology Corporation

Det er funktionen "Press flash" der forvirrer mig. Jeg har ingen knap på
mine telefoner kaldet Flash.
Er det specielle telefoner der her omtales.

Mvh.
Eivind Kaae Pedersen

Jakob Paikin

On Sat, 29 May 1999 13:11:33 +0200, "Eivind Kaae Pedersen"
<Eiv...@post4.tele.dk> wrote:

>Det er funktionen "Press flash" der forvirrer mig. Jeg har ingen knap på
>mine telefoner kaldet Flash.

På danske telefoner er den mærket "R". Alternativt kan du afbryde
forbindelsen kortvarigt.

--
Jakob Paikin, Paikin Data (www.paikin.dk)
Web-site med bl.a. gode råd om ISDN, web-design og shareware

Verner

On Sat, 29 May 1999 11:44:11 GMT, ja...@paikin.dk (Jakob Paikin)
wrote:

>På danske telefoner er den mærket "R". Alternativt kan du afbryde
>forbindelsen kortvarigt.

Men der er vel et andet problem ?

>To receive
>the transferred call, the second device must be on hook and not ringing.

Mine tlf. ringer samtidigt, da min 0-profil kun har 1 tlf.nr. d.v.s.
at phone 1 + phone 2 er samme nr. i profilen.
Så ved jeg ikke om et tlf.nr. a.la 4x99 på 2 tlf.nr i profilen får B2
telefonen til ikke at ringe.

Jeg har dog lykkes med at ringe til mit eget nr. og sende en fax fra
computeren til en faxtelefon på B2 linien. Altså ved at sætte modtager
tlf.nr. som mit eget, i computerens faxprogram.

Verner.

Bertel Lund Hansen

Verner skrev:

>Så ved jeg ikke om et tlf.nr. a.la 4x99 på 2 tlf.nr i profilen får B2
>telefonen til ikke at ringe.

Det er vel ikke svært at teste det? Jeg vil gætte på det virker
(men jeg har Zyxel).

>Jeg har dog lykkes med at ringe til mit eget nr. og sende en fax fra
>computeren til en faxtelefon på B2 linien.

Ja, det kan man sagtens. Du kan også ringe voice til dig selv.

Bertel
--
Denmark, Europe
http://home6.inet.tele.dk/blh/ (in Danish only)

< no fear >

> [...]
> at phone 1 + phone 2 er samme nr. i profilen.
> Så ved jeg ikke om et tlf.nr. a.la 4x99 på 2 tlf.nr i profilen får B2

Det virker ikke med at give den anden udgang nr [99 99 99 99].

Er der andre der har foreslag til hvordan det kan lade sig gøre?? Der må da
være nogle genier der har det til at funge....

< no fear >

> På danske telefoner er den mærket "R". Alternativt kan du afbryde
> forbindelsen kortvarigt.

Skulle det ikke give en klartone når man trykker "R" eller afbryder
kortvarigt ??? Det giver det ikke hos mig... Alt hvad jeg får er 5/6 korte
bip

Jan W. Sørensen

>Det virker ikke med at give den anden udgang nr [99 99 99 99].
>
>Er der andre der har foreslag til hvordan det kan lade sig gøre?? Der må da
>være nogle genier der har det til at funge....

Der skal ikke være mellemrum mellem numrene som du har skrevet her,
men jeg ved ikke om de er indtastet som 99 99 99 99. 99999999 så SKAL
det virke.

Mvh
Jan

TSP

< no fear > <no_...@mypad.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7ircgg$rue$2...@news.inet.tele.dk...

Det betyder at du mangler den tryk-selv service som hedder ISDN parkering;
denne fåes så vidt jeg ved sammen med Banke-på og tre-på linje

mvh
Tonny

Jens-Christian Engel

Min Diva T/A er indstillet til 1 nummer, og jeg har ingen problemer med at
ringe og sende fax til mig selv. (ikke fordi jeg gør det særlig tit, men det
er da rart at vide, at det kan lade sig gøre).

Jeg har en Philips HFC-8 på kanal B1 og nogle analoge telefoner på B2, og
savner meget omstillingsmuligheden.

Jeg kan ikke finde ud af at stille om mellem kredsene, og metoden med
kortvarigt at afbryde forbindelsen ('flash') og så trykke '*' fungerer
ikke - hos mig. Når jeg gør det 1x kommer der godt nok kortvarigt en ny
tone, som ikke er en klartone, men '*' overføre rIKKE samtalen. 2x flash
afbryder forbindelsen permanent.

Er der nogen det er lykkedes for ?

jc

Ib Holst Jorgensen

"Jens-Christian Engel" <j...@post1.tele.dk> wrote:

Du ska trykke R (eller flash) derefter stjerne(*) og lægge
røret på, så ringer den anden kanal. Det kræver dog du har
"banke på" abonnement.
Du kan ikke stille om til ISDN linien.
V.H
Ib

Allan Olesen

oz...@post1.tele.dk (Ib Holst Jorgensen) wrote:

>Det kræver dog du har
>"banke på" abonnement.

Hvad?
Det må være noget specielt for Diva'en. På en Zyxel virker det fint
uden banke-på, og jeg kan ikke se nogen som helst grund til, at
banke-på burde være nødvendigt i den sammenhæng.

--
Allan Olesen

Følg med i vores nye hus på http://home3.inet.tele.dk/aolesen/hus/

Ib E. Christensen

Ib Holst Jorgensen <oz...@post1.tele.dk> skrev i
> [...]
Citat fra brugervejledningen til Eicin Diva:

"This feature requires Call Hold to be supported by your ISDN service. If

[...]

1 Press 'R' or 'Flash'. The current call is placed on hold (you will hear

the dial tone).
2 Press *, and then hang up. The second Analog Device port rings.
3 The moment the second Analog Device port answers, the transfer is
complete.

If the second Analog Device port does not answer, you can cancel the

transfer by lifting the receiver (of the device initiating the transfer) and

pressing 'R' or 'Flash'; the call is re-established with the first phone.

If the second port can not answer (off hook or ringing), the first port will
ring indicating a call waiting. The call can be answered, and communication
re-established.

Transferring the current call with a call on hold

You can transfer the current call, even if you already have a second call on

hold:

1 Press 'R' or 'Flash'. The current call is put on hold (you will hear the
dial tone)
2 Press *. The last call connected is transferred.

[...]

citat slut.

> Du ska trykke R (eller flash) derefter stjerne(*) og lægge

> røret på, så ringer den anden kanal. Det kræver dog du har
> "banke på" abonnement.

Som du kan se, er det nødvendigt, at der er etableret "parkering" for at
kunne lave en omstilling.

--
Med venlig hilsen
Ib E. Christensen

ib...@get2net.dk

Eivind Kaae Pedersen

Hej igen.
Jeg takker for diverse svar, men ser stadig ingen løsning.
Dog lyder ideen med "Parkering" rigtig. I Realease Notes vedlagt i "Surf og
ring pakken" under "Call Holding",
omtales en service fejl tone på 4 bip, der høres når man forsøger at parkere
en samtale, og ikke er tilmeldt denne tjeneste hos sin ISP. Det er jo dette
fejltone signal flere af os har oplevet.

Ib E. Christensen's skrev følgende:

Citat fra brugervejledningen til Eicon Diva:

[...]

osv. osv. osv.
--
Jeg kan ingen steder i onlinehjælp (min Diva software version er 2.03)
eller trykte vejledninger finde den første sætning du citerer i Eicon

"This feature requires Call Hold to be supported by your ISDN service.

Så derfor er jeg stadig interesseret i den rette løsning.

Mvh.
Eivind

Eiv...@post4.tele.dk

Verner

Den Tue, 1 Jun 1999 22:39:23 +0200, skrev "Eivind Kaae Pedersen"
<Eiv...@post4.tele.dk> :

> [...]
>en samtale, og ikke er tilmeldt denne tjeneste hos sin ISP. Det er jo dette
>fejltone signal flere af os har oplevet.

Det har at gøre med banke på service, og har intet med subj. at gøre.

Læs hvad man skriver i Eicon Tekniske Support.

> [...]
> line.
>
> Note: Depending on your ISDN service provider, you may be able to ask for up to 10
> numbers to be assigned to your ISDN line. The capability of assigning several numbers
> to an ISDN line is called Multiple Subscriber Numbering or MSN.
>
> You will need at least two MSN numbers in this case.
> 2.Plug the telephone and fax machine into different phone ports on the DIVA TA
>
> 3.Configure different ISDN numbers for phone port 1 and phone port 2.
>
> 4.Tell your callers which number they should call for voice (telephone) and fax.

Altså 2 nr. fra TD. Du kan få 10, men der kan som bekendt kun
indskrives 2 ad gangen i hver profil, og kun 2 er aktive sammen med
den til enhver tid aktive profil.

Hvad der sker hvis man laver en "fake" på port 2 er lidt uklar, selv
om support beskriver det fuldt ud. Det er forskellen i de forskellige
landes T/A funktioner der forvirrer lidt, og så er Favorit Internet
også indblandet i 2.nr. fidusen.

Jeg tror heller ikke at R og flash er samme tast, idet R ikke
beskrives noget sted til nogen funktion sammen med *.
Flash * er det der beskrives for subj.

--
Verner.

Eivind Kaae Pedersen

Hej igen.
Jeg har lige talt med ISDN Hotline vedr. problemet. Den funktion jeg skal
bestille hos TD er "Terminalskift" og ikke parkering som mange har antydet.
Han bad mig ringe til 145 og bede om denne funktion som jeg stærkt går ud
fra er gratis, idet det jo er en intern omstilling der skal foretages, og
som Eicon Diva'en understøtter.

Det vil jeg straks gøre Mandag.
Nærmere info følger.

Mvh.
Eivind

HTTP://post4.inet.tele.dk/eivind
Eivind Kaae Pedersen <Eiv...@post4.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7ioi08$5hf$1...@news.inet.tele.dk...

Arne Feldborg

"Eivind Kaae Pedersen" <Eiv...@post4.tele.dk> skrev Sun, 13 Jun
1999 17:20:51 +0200 i <7k0i61$su3$1...@news.inet.tele.dk>:

>Jeg har lige talt med ISDN Hotline vedr. problemet. Den funktion jeg skal
>bestille hos TD er "Terminalskift" og ikke parkering som mange har antydet.

Det er sådan set to sider af samme sag. Parkering følger
automatisk med Terminalskifte.
Hvis du ikke har parkering, kan du nemlig ikke have hverken
'Terminalskift' eller 'Banke på'

--
mvh, A:\Feldborg

Lokalsamfund mv.: http://www.haunstrup.dk/
ISDN telefon OSS: http://www.haunstrup.dk/feldborg/isdn/

Jan W. Sørensen

On Sun, 13 Jun 1999 17:20:51 +0200, "Eivind Kaae Pedersen"
<Eiv...@post4.tele.dk> wrote:

> [...]

>fra er gratis, idet det jo er en intern omstilling der skal foretages, og

Der er ingen supplerende services som Terminalskift hører ind under,
der er gratis (jeg erindrer i hvert fald ingen). Jeg mener nu ikke det
er den du skal have for at lave omstillingen, men det som "mange" har
antydet

Mvh
Jan

Jan W. Sørensen

>Det er sådan set to sider af samme sag. Parkering følger
>automatisk med Terminalskifte.
>Hvis du ikke har parkering, kan du nemlig ikke have hverken
>'Terminalskift' eller 'Banke på'

Det er ikke helt korrekt.

Der er tale om 3 forskellige supplerende tjenester her.

Parkering følger med i Banke på og ikke som nævnt i terminalskift.

Terminalskift gør, at man på en ISDN telefon kan skifte mellem
tilsluttede terminaler på nettet.

Parkering gør at man parkerer samtalen på centralen og hente den ind
senere.

Banke på gør at man kan høre dem der banker på gøre det, men da man
ikke har meget sjov ud af at kunne høre dette uden af kunne gøre noget
med opkaldet så følger parkering med i banke-på men det omvendte
gælder ikke!!! (måske gør det i praksis)

Arne Feldborg

ja...@post3.tele.dk (Jan W. Sørensen) skrev Sun, 13 Jun 1999
20:48:05 GMT i <376417b2...@news.inet.tele.dk>:

>Det er ikke helt korrekt.
>

>Parkering følger med i Banke på og ikke som nævnt i terminalskift.

Vil du dermed påstå, at man kan have mulighed for Terminalskift -
uden at have adgang til Parkering.?

Egentlig er Terminalskift slet ikke noget man overhovedet kan
abbonere på - det er noget ens eget udstyr skal supportere.

Rent faktisk er det Parkering man abbonerer på - men Parkering
står alligevel ingen steder nævnet (som selvstændig ydelse) på:

http://www.teledanmark.dk/kundeservice/abn_og_produkter/isdn/suppl43.html

>Terminalskift gør, at man på en ISDN telefon kan skifte mellem
>tilsluttede terminaler på nettet.

Og det ville være fysisk umuligt uden Parkering. Ligeså ville
trepartssamtale osv.

Forvirringen opstår bla. fordi TD på een og samme side bruger
begge betegnelser.
Og desuden fordi Terminalskift / Parkering gælder for hele
instalationen - mens banke på skal bestilles for hvert nummer.

Jan W. Sørensen

>Vil du dermed påstå, at man kan have mulighed for Terminalskift -
>uden at have adgang til Parkering.?

Hvis vi snakker ISDN telefoner og du vil skifte mellem dem så ja. Det
"snydepjat" man kan lave med analoge telfoner ved i princippet at
parkere samtalen på centralen og hive den hjem igen, der er der nogen
modem, der vil have den supplerende tjeneste parkering for at det
virker

>Egentlig er Terminalskift slet ikke noget man overhovedet kan
>abbonere på - det er noget ens eget udstyr skal supportere.

Selvfølgelig skal udstyret supportere det, men du kommer ikke langt
med at forsøge terminalskift hvis du ikke har den supplerende
tjeneste. Det er noget man rent faktisk kan tegne abonnement på.

>Rent faktisk er det Parkering man abbonerer på - men Parkering
>står alligevel ingen steder nævnet (som selvstændig ydelse) på:

Nope det er det ikke jvf. ovenstående :-) Parkering står ikke nævnt
som supplerende tjeneste ingen steder, da det er indeholdt i banke-på.
Der er næppe mange, der vil betale for parkering når de kan få en
anden pakke til samme pris, der indeholder både banke-på og prakering.

>Og det ville være fysisk umuligt uden Parkering. Ligeså ville
>trepartssamtale osv.

Nej. Den supplerende tjeneste banke på har ingen indflydelse på disse
tjenester, men det kan godt tænkes at noget af funktionaliteten fra
den er indeholdt i de nævnte :-)

Arne Feldborg

ja...@post3.tele.dk (Jan W. Sørensen) skrev Mon, 14 Jun 1999
15:21:59 GMT i <37651bd...@news.inet.tele.dk>:

>Selvfølgelig skal udstyret supportere det, men du kommer ikke langt
>med at forsøge terminalskift hvis du ikke har den supplerende
>tjeneste. Det er noget man rent faktisk kan tegne abonnement på.

For nu lige at gøre det færdigt. Jeg kan altså ikke gøre for at
TD sælger resultatet istedet for funktionen.
Funktionen hedder faktisk 'Call Hold' (=parkering) - og er omtalt
som sådan i alle de manualer og beskrivelser jeg har set.

>Der er næppe mange, der vil betale for parkering når de kan få en
>anden pakke til samme pris, der indeholder både banke-på og prakering.

Det er så en helt anden snak (men det er nu ikke helt samme
pris).

En anden grund til at have 'banke på' er, at det er nødvendigt
for at kunne 'lægge' den ene kanal ned ved Bundling - hvis der
kommer et opkald udefra.

Eivind Kaae Pedersen

Slut Finale!!!

Som lovet kommer her nærmere info.
Efter samtale med ISDN Hotline (et par gange), samt til 145 og 7011 8080 er
problemet nu løst.
Jeg kan nu omstille imellem mine analoge telefoner (de to phone udgange på
Eicon Diva'en), ved tast på "R" knappen og herefter * og så lægge på.
Løsning:
Ring til Teledanmark på 8080 8096 ( Ålborg), og bestil "Parkering". Denne
tjeneste er GRATIS og indeholdt i abonnementet. Dette har jeg informeret
ISDN Hotline om, idet de havde fået at vide at denne tjeneste m.fl. kostede
40kr. i kvartalet.

Jeg takker alle for svar vedr. denne sag

nyhedsmeddelelse:7k0i61$su3$1...@news.inet.tele.dk...

Jan W. Sørensen

>Jeg kan nu omstille imellem mine analoge telefoner (de to phone udgange på
>Eicon Diva'en), ved tast på "R" knappen og herefter * og så lægge på.
>Løsning:

Det er vist også den gremgangsmåde der er blevet skitseret her :-)

> [...]
>ISDN Hotline om, idet de havde fået at vide at denne tjeneste m.fl. kostede

Det der m.fl. er vist lidt farligt. Jeg mener ikke der er andre der er
flere der er gratis. Jo flere supplerende tjenester du har på, jo
færre kroner betaler du pr. stk i gennemsnit (jeg kan ikke lige huske
priserne)

Bertel Lund Hansen

Jan W. Sørensen skrev:

>flere der er gratis. Jo flere supplerende tjenester du har på, jo
>færre kroner betaler du pr. stk i gennemsnit (jeg kan ikke lige huske
>priserne)

Minimum 30 kr. Ved mere end tre betales 10 kr pr. stk - altsammen
kvartalsvis.

Tomas Stæhr Hansen

> Minimum 30 kr. Ved mere end tre betales 10 kr pr. stk - altsammen
> kvartalsvis.

Parkering er rigtig nok gratis, ja. Men det er den eneste der er det.

---
Tomas Stæhr Hansen

TSP

> Parkering er rigtig nok gratis, ja. Men det er den eneste der er
det.
ville da også være underlig andet, da den følger gratis med både
Tre-på-linje og banke-på ;-)

mvh
TSP

robbie...@gmail.com

Does a G.T.D.-5 off hook tone and a howler tone sound the same or do they sound different?

robbie...@gmail.com