Punkt til Punkt

Lene Larsen

Hvis man har 2 ISDN forbindelser der skal sammenmærkes skal det være Punkt
til Punkt.

Har man en enkel skal det være Punkt til Multipunkt.

Hvad betyder punkt til punkt (og multipunkt) i ISDN sammenhæng.?

Kan man have flere NT bokse på samme kobber ledning, og i så fald hvor mange
kan man have?
Det jeg tænker på er at hvis man f.eks skal have 4 ISDN forbindelser, skal
de hver især så have sit
eget kobber?

Hilsen
Lene

KsNa

"Lene Larsen" <Lene...@forum.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har man en enkel skal det være Punkt til Multipunkt.
>
> Hvad betyder punkt til punkt (og multipunkt) i ISDN sammenhæng.?

Punkt til Punkt, signalet leveres kun til én terminal(omst.anlæg), som så må
stå for fordelingen af nummerne.

Punkt til Multipunkt, signalet kan leveres til max 8
terminaler(ISDN-telefoner), som kan programeres individuelt.

> Kan man have flere NT bokse på samme kobber ledning, og i så fald hvor
> mange kan man have?

Det kan man ikke.

> Det jeg tænker på er at hvis man f.eks skal have 4 ISDN forbindelser, skal
> de hver især så have sit
> eget kobber?

Ja, én linie til hver NT.

Mvh
Kim

Lene Larsen

> Det kan man ikke.

> Ja, én linie til hver NT.
>
> Mvh
> Kim

Tak for hurtigt svar ;o)

Lene

Martin Højriis Kristensen

"Lene Larsen" <Lene...@forum.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man har 2 ISDN forbindelser der skal sammenmærkes skal det være
> Punkt til Punkt.
> Har man en enkel skal det være Punkt til Multipunkt.

En ikke-sammenmærket ISDN2 linje kan også leveres som Punkt til Punkt

> [...]
> mange kan man have?
> Det jeg tænker på er at hvis man f.eks skal have 4 ISDN forbindelser, skal

Et alternativ er en FlexISDN, som er en ISDN30 begrænset til fx 8 kanaler.
Så har du 2 kobberpar og en "NT".
Men så skal udstyret understøtte såkaldt PRI, istedet for BRI som er
interfacet på ISDN2

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert