Konfigurering med 2 ISDN NT bokse ?

Hans Kjaergaard

Jeg har en PABX med 2 BRI (ISDN) indgange.

Jeg undres over den konfigurering jeg har fået fra teleselskabet, den
er noget sparsom.

Jeg har fået en nummerserie X00 til X14
De siger så at NT1 har nummer X00 og at NT2 har nummer
X01(tilsyneladende forstået som nummeret de kan tilringes på)

Jeg skulle så kunne bruge alle mine tildelte nummere via begge NT
bokse alt efter konfigurering af min PABX.

Det der undre mig er om det virkeligt kan passe at jeg selv bestemmer
A nummeret når jeg ringer ud uanset hvilken NT boks det så sker via og
når jeg tilringes så har teleselskabet "låst" mig på 2 af mine 15
nummere.
Jeg ville mene at jeg selv skulle være herrer over hvad jeg vil gører
ved de indkommende kald og at telefonselskabet bare skal sende kaldene
til min nummerserie til den først ledige NT boks eller den der er
mindst belastet.

Nogen der kan forklarer ideen med 2 NT bokse og hvorledes de normalt
er konfigureret op ?
Jeg er godt klar over at der ikke er noget konfigurering i selve NT
boksene, det ligger som routning hos teleselskabet, men hvordan gøres
dette normalt ?

/Hans

Allan S. Olsen

> [...]
> Jeg er godt klar over at der ikke er noget konfigurering i selve NT
> boksene, det ligger som routning hos teleselskabet, men hvordan gøres

Har du modtaget 2 stk NT bokse, må det være fordi du reelt har fået 2 isdn
linier, dvs 4 talekanaler i alt, hvilket er ret normalt ved PABC'er.

Mht, dine nummerserier, så burde det være i konfiguration af PABC'en der
afgør hvilke og hvor henne numre er tilgængelige.

Allan

Hans Kjaergaard

On Tue, 6 Jul 2010 21:12:54 +0200, "Allan S. Olsen" <nul...@goj.net>
wrote:

>Har du modtaget 2 stk NT bokse, må det være fordi du reelt har fået 2 isdn
>linier, dvs 4 talekanaler i alt, hvilket er ret normalt ved PABC'er.

Det er også hvad jeg forventede, nemlig de 4 talekanaler så at sige.

>Mht, dine nummerserier, så burde det være i konfiguration af PABC'en der
>afgør hvilke og hvor henne numre er tilgængelige.

Det er også sådan som jeg mener det er, men papiret fra
telefonselskabet beskriver det lidt anderledes.

Det kan så lige tilføjes at PABX anlæget står langt fra danmark og hos
teleudbyderen tager det mindst en uge bare at få svar på en
supportsag, og det svar er som oftes "Det ved jeg ikke noget om, du må
kontakte supporten igen" og så går der lige en uges tid mere.......

/Hans

Allan S. Olsen

> [...]
> supportsag, og det svar er som oftes "Det ved jeg ikke noget om, du må
> kontakte supporten igen" og så går der lige en uges tid mere.......

Gisp ! ja så bliver sagen jo ikke ligefrem lettere.

Allan