Passa al primo messaggio da leggere

Claus F. Nielsen

da leggere,
7 giu 2001, 13:55:0307/06/01
Jeg er blevet enig med mig selv om, langt om længe, at skifte mit gamle
middelmådige SB PCI 64 ud med noget lidt bedre.Så er problemet bare hvad jeg
skal vælge.

Jeg stiller lidt krav. Der skal være digital out, og det skal være muligt at
afspille både dts og DD fra mit DVD-drev (Som jeg skal købe ved samme
lejlighed). Lyden skal selvfølgelig være fornuftig, og så må det ikke være
voldsomt dyrt (Ved godt at det er lidt modstridende krav).

Jeg har kigget lidt på Hoontech SoundTrack Digital XG m/XG DB-I, som koster
789,- ( http://www.xs-sound.dk/xg.htm ) Det kan afspille DD, men hvad med
DTS? Betyder kortet egentlig noget, når man kører med digital out?

Alternativt kunne jeg måske overveje Terratec XFire 1024, som også har
digital out (Deres side er nede, så jeg ved ikke om det er optisk eller hvad
det er). Det kan også bruges til DD og koster omkring 600 kroner.

Der er selvfølgelig også SB live, men jeg har efterhånden ikke alt for høje
tanker om SoundBlaster.

Er der nogen der kan give mig lidt råd med på vejen. inden jeg køber mig et
nyt kort?

/Claus

John K

da leggere,
7 giu 2001, 14:12:2907/06/01
> Jeg er blevet enig med mig selv om, langt om længe, at skifte mit gamle
> middelmådige SB PCI 64 ud med noget lidt bedre.Så er problemet bare hvad
jeg
> skal vælge.

Tja, det er jo tit det der er problemet :)

> [...]
> lejlighed). Lyden skal selvfølgelig være fornuftig, og så må det ikke være
> voldsomt dyrt (Ved godt at det er lidt modstridende krav).

Hvis du går efter Sound Blaster er det urimeligt krav at stille :)

> [...]
> 789,- ( http://www.xs-sound.dk/xg.htm ) Det kan afspille DD, men hvad med
> DTS? Betyder kortet egentlig noget, når man kører med digital out?

Vi skiftede vores SB Gold ud med et GINA 24 kort (nok ikke lige sådan et
kort du leder efter:), og ja der var forskel på lyden via den digitale
udgang, stor forskel vil jeg tillade mig at sige.

> [...]
hvad
> det er). Det kan også bruges til DD og koster omkring 600 kroner.

Vi har selv haft Terratec på stationen, og det var vi meget godt tilfredse
med - rimelig støjsvag via analogudgangen.
Den digitale del virkede også uden problemer.

> Der er selvfølgelig også SB live, men jeg har efterhånden ikke alt for
høje
> tanker om SoundBlaster.

De lever for meget på navnet efter min mening.

> Er der nogen der kan give mig lidt råd med på vejen. inden jeg køber mig
et
> nyt kort?

Jeg har selv ret begrænsede erfaringer med Hoontech, men efter hvad jeg har
hørt skulle det være godt til prisen.

Mvh

John K

Jan

da leggere,
7 giu 2001, 14:46:5507/06/01
Hejsa det kort fra hoontech understøtter det 5.1 når det bliver koblet til
en forstærker, står at det har 4 lydudgange ??

Hygge

"John K" <sydf...@hotmail.com> wrote in message

Jan

da leggere,
7 giu 2001, 14:55:0407/06/01
Oki tjeckede lige lidt mere'. Læs nedenstående udklip om DTS Lyd:
Hvis du bruger din pc til at se DVD film, så kan du med held bruge
Digital-XG. Kortet
fungerer fint sammen med WinDVD og PowerDVD, og lader et DTS-signal gå
gennem, enten den optiske udgang eller koaksialudgangen. Dette betyder at du
kan slutte et ordentligt Surround Sound anlæg til din computer, og det kan
så køre sammen med din software DVD.

Hygge, 5.1 er heller ingen problem hvis du har en ordentlig sourround
reciever der koder for dette. Hygge

"John K" <sydf...@hotmail.com> wrote in message

Claus F. Nielsen

da leggere,
7 giu 2001, 15:16:0807/06/01

"John K" <sydf...@hotmail.com> wrote in message

muligt at

> Hvis du går efter Sound Blaster er det urimeligt krav at stille :)

Det er jeg klar over, og derfor agter jeg også at gå i en stor bue uden om
SB :)

> Vi skiftede vores SB Gold ud med et GINA 24 kort (nok ikke lige sådan et
> kort du leder efter:), og ja der var forskel på lyden via den digitale
> udgang, stor forskel vil jeg tillade mig at sige.

Jeg kender det ikke, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Hvis lyden er
god, og det kan bruges til DD/DTS, så vil jeg da ikke afvise det. Det kommer
selvfølgelig også an på hvor meget det koster. Jeg tror at jeg vil ofre
omkring 1000 kroner på det, så hvis du har lidt mere info om det, vil jeg da
tage det med i mine overvejelser.

> Vi har selv haft Terratec på stationen, og det var vi meget godt tilfredse
> med - rimelig støjsvag via analogudgangen.
> Den digitale del virkede også uden problemer.

Det lyder jo ikke helt dumt. Det er heller ikke for at Terratec er så dyre,
så det kan godt være at jeg skal kigge lidt mere på det. (Måske ligefrem
købe et snart).

> De lever for meget på navnet efter min mening.

Det har du helt ret i. Alle kender dem, og derfor er der mange der bare
køber SB uden at se på hvad alternativerne er.

> Jeg har selv ret begrænsede erfaringer med Hoontech, men efter hvad jeg
har
> hørt skulle det være godt til prisen.

Jeg er også blevet fortalt at de skulle være gode, men jeg har aldrig hørt
dem spille. Det tiltaler mig nu at man kan bruge både optiske og coaksiale
digitalkabler.

/Claus

Claus F. Nielsen

da leggere,
7 giu 2001, 15:22:3507/06/01

"Jan" <jan...@mail.trillegaarden.dk> wrote in message

> Oki tjeckede lige lidt mere'. Læs nedenstående udklip om DTS Lyd:

Det vil jeg prøve.

> [...]
du
> kan slutte et ordentligt Surround Sound anlæg til din computer, og det kan

Det lyder helt perfekt. Hvor har du fundet det henne? Jeg kunne kun finde
steder hvor der stod, at det kunne bruges til DD.

> Hygge, 5.1 er heller ingen problem hvis du har en ordentlig sourround
> reciever der koder for dette. Hygge

Jeg vil mene at min NAD T760 skulle kunne klare arbejdet :)

/Claus

Jan

da leggere,
7 giu 2001, 15:53:4207/06/01
Hejsa fandt det her :

http://www.gamescomputer.opasia.dk/artikler.php3?aid=1911&oid=15

jep fin forstærker tror også jeg napper sådan et kort til min puter - denon
avr 3300 og vupti så er der rock i stuen yessssss..

Hygge

"Claus F. Nielsen" <c[underscore]fabr...@get2net.dk> wrote in message

John K

da leggere,
7 giu 2001, 17:31:1307/06/01
> Jeg er også blevet fortalt at de skulle være gode, men jeg har aldrig hørt
> dem spille. Det tiltaler mig nu at man kan bruge både optiske og coaksiale
> digitalkabler.

Du kan læse mere om Hoontech på www.xs-sound.dk

Mvh

John K

Claus F. Nielsen

da leggere,
8 giu 2001, 05:00:0708/06/01

> Du kan læse mere om Hoontech på www.xs-sound.dk

Det er også derinde jeg har siddet og kigget lidt. Det ser jo godt ud, mne
jeg er lidt forsigtig med hvor meget jeg tror på forrentningen der sælger
ting, da de fleste har det med at rose deres egne produkter lidt rigeligt.

/Claus

Johannes Björkman

da leggere,
9 giu 2001, 13:37:0109/06/01
Hej

Har i nogensinde set Hercules Game Theater XP???
Jeg har en ven der lige har købt det, og det er noget af det lækreste jeg
nogensinde har set. Alt er den fedeste kvalitet og lyden er helt vild god!
Den danske pris ligger vidst på 1.800 Kr.

Den har det hele.

Tjek den ud her:
http://europe.hercules.com/products/gt_xp/techspecs_gt_xp.php

Det er mit bud på det bedste lydkort som både kan game og musik!

Best Regards,
johs

Snoop [ZoP.dk]

da leggere,
9 giu 2001, 17:27:5009/06/01
<snip>

> Den danske pris ligger vidst på 1.800 Kr.
<snip>
1800? nææ...på edbpriser.dk står den til lidt over 1300. Har selv lige købt
den, og det ER noget af det lækreste der findes.....bedste køb siden min
Cel300a ;-)

--
/Snoop
Flower me @ 17613978

Rasmus V. Hansen

da leggere,
11 giu 2001, 07:05:2911/06/01
En anden og billig mulighed er Aopen AW744 pro til ca 280,-

Det bruger samme chip som Hoontech lydkortet (YMF744) hedder den vist, og
har optisk digital udgang. Jeg ved ikke hvordan det er med DD og DTS, men
det var da værd at undersøge.

Her er et link til hvor det kan fåes
http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=463911

Ellers prøv det her forum. Det er godt at bruge før køb af lydkort. De
anmelder også lydkort og skriver artikler om teknologi m.m.
http://www.3dsoundsurge.com/cgi-bin/Ultimate.cgi

http://www.3dsoundsurge.com/ubb/Forum7/HTML/000056.html

http://www.aopen.com/products/sound/aw744pro.htm

PS. Jeg har selv haft det, og var udemærket tilfreds. Brugte det kun til
analog, og byttede derfor med et Live uden optisk udgang...

MVH
Rasmus

0 nuovi messaggi