JOSTYKIT byggesæt AF-JK-HF serien

jens østergaard

hej er der nogen der ligger inde med JOSTYKIT byggesæt
eks. AF eller JK serien som man vil af med. (evt. def.)

Mvh Jens

Steen Jakobsen

"jens østergaard" <je...@mail.dk> skrev i meddelelsen

> hej er der nogen der ligger inde med JOSTYKIT byggesæt
> eks. AF eller JK serien som man vil af med. (evt. def.)

De er nok væk men jeg har AE-bogen.

Mvh. Steen.

Forøvrigt er de byggesæt noget skrammel efter min mening.

Hauge

Steen Jakobsen wrote:
> Forøvrigt er de byggesæt noget skrammel efter min mening.

De plejede nu ikke at fejle noget, det var for det meste ham med loddekolben
der var problemet. Det kan selvfølgelig også være et meget stort problem,
men Jostykit-byggesættene fejlede generelt intet.

Mvh Hauge

Max

Hej Steen

> Forøvrigt er de byggesæt noget skrammel efter min mening.

Nå, du var en af dem der ikke kunne hitte ud af det :)

--
Mvh Max

Steen Jakobsen

"Max" <Max_...@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Hej Steen

> Nå, du var en af dem der ikke kunne hitte ud af det :)

Problemet var ikke at de ikke virkede, det gjorde de jo altid.
Det jeg mente var lydkvaliteten i de forskellige konstruktioner. Selve print
og komponentdelen var fint nok.

Steen.

Max

Hej Steen

> Problemet var ikke at de ikke virkede, det gjorde de jo altid.
> Det jeg mente var lydkvaliteten i de forskellige konstruktioner.
> Selve print og komponentdelen var fint nok.

Ny var det jo langt fra alle byggesættene der handlede om lyd
og mange af dem der handlede om lyd var faktisk mere eller
mindre kopier af kommercielle produkter, så det var nok
standarden. Skal man bygge high-end må man selv igang
med det hele.

--
Mvh Max

Hauge

Steen Jakobsen wrote:
> Det jeg mente var lydkvaliteten i de forskellige konstruktioner.

Uhada, jeg forstår godt der er problemer med lydkvaliteten, der var jo
lysdæmpere og lysshow imellem byggesættene ;O)

Mvh Hauge

Allan Soerensen

"Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

De var så alle medlemmer af AT-serien.
AF-serien, som Jens efterlyser, indeholdt audio-konstruktioner og de var
ganske rigtig ikke af HIFI-kvalitet (husker jeg byggede en "4-kanal HI-FI
stereo mixer". De billige op-amps susede lige så meget som en dag ved
Vesterhavet).

Jeg har bygget næsten alle sæt i AT-, JK-, NT- og MI-serierne, da jeg havde
en far der sogte Jostykit i 70-erne (et godt salgsargument at "de kan bygges
af en 10-årig"). AF-serien solgte han næste ikke, da han som radioforhandler
ikke kunne stå inde for kvaliteten.

Lars Peter Larsen

Hvor i landet?
Jeg har et monteret print til VHF-scanneren liggende til snarlig ophug.
Tilstanden er ukendt men det skal nok repareres lidt og trimmes.
Det er dit hvis du er interesseret.
Jeg har vist også nogle JK-konstruktione liggende når jeg engang finder dem.

/Lars (Nordøst Fyn)

Karsten H.

..og var der endelig tvivlsspørgsmål, stod Jan Solberg på pinde for en
for at løse problemerne.

--
Ha' det rart
Karsten H. (7870)

Hans Kjærgaard

On Mon, 16 Mar 2009 23:40:40 +0100, "jens østergaard" <je...@mail.dk>
wrote:

>hej er der nogen der ligger inde med JOSTYKIT byggesæt
>eks. AF eller JK serien som man vil af med. (evt. def.)

Måske har Elektroniklageret i Skive stadig nogle liggende.
Du skal have fat i Erik, da han er den eneste der er gammel nok til at
vide noget om dette.

/Hans

Alex

du kan også prøve OBC i sønderborg
OBC
E-mail Address(es):
vis...@get2net.dk

Det er min lokale grossist gennem snart hundrede år.. og kan ofte
hjælpe. desuden er det nok landets billigste sted, hvor man kan få alt
fra modstande til microcontrollere.
alex

15kw

"jens østergaard" <je...@mail.dk> skrev i en meddelelse

> hej er der nogen der ligger inde med JOSTYKIT byggesæt
> eks. AF eller JK serien som man vil af med. (evt. def.)

Prøv at kontakte Hennings elektronik,,, han har nemlig købt en masse
restprint fra dem der overtog Jostykit i sin tid, så kan være han har noget
af det du søger...

--
Peteropfinder
Peter N. Petersen

Leif

"15kw" <15...@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

Du finder Henning her: http://www.hennings-electronic.dk/elextra.htm
og fysisk i Sejs gl. brugs.....
Mvh, Leif

Ceroy

"jens østergaard" <je...@mail.dk> skrev i melding

> hej er der nogen der ligger inde med JOSTYKIT byggesæt
> eks. AF eller JK serien som man vil af med. (evt. def.)
>
> Mvh Jens

Jeg husker alle disse spennende byggeset da jeg bodde i Norge. Men økonomien
tillot ikke mange investeringer den gangen. Men nu når jeg er pensjoneret
kunne jeg godt ha prøvet meg på noe spennende utfordringer. Har fortsatt
loddebolten i verktøykassen. Så finnes det fortsatt sånne byggeset?

Allan Soerensen

"Ceroy" <r...@ceroy.dk> skrev i en meddelelse

JOSTYKIT krakkede (sidste gang) for mange år siden, så vidt jeg husker var
det i begyndelsen af 80'erne (så jeg tror ikke nogen forhandler har
restlager liggende, som nogen foreslår).
Der er andre, der stadig laver elektronikbyggesæt, bl.a. Vellemann og
Smartkit. Kit fra begge producenter kan f.eks. købes hos
http://www.vejle-rc.dk/ men du kan sikkert også finde en forhandler i Norge.

Ceroy

"Allan Soerensen" <nos...@nospame.nospame> skrev i melding

Nu har jeg flyttet til Viborg for 3 år siden så da bør dette være nemt. Takk
:)

cbce...@gmail.com

Jeg har en masse JK med flere hvis det har interesse endnu
mvh Ivan

Martin Larsen

Den 01-04-2018 kl. 10:33 skrev cbce...@gmail.com:

> Jeg har en masse JK med flere hvis det har interesse endnu

Hmmm. Der er gået 8 år siden Jens' indlæg.