3 batterier=?

Henning Holm

Da mine elcykelbatterier er ved at være trætte(Ca 6år)
har Jeg overvejet at montere 3 stk. 12volt 9ah batterier,så man får de
36volt,Jeg kan ikke rigtig se, hvor mange ah de gamle batterier er på
(kina) min hukommelse m.h.t. ohms lov er lidt sløret....
hvor mange watt giver det ?
mvh
Henning Holm

Unknown

Wat = volt × ampere
--
Mvh. Bjarne Østergaard

Lars Peter Larsen

Batterierne - accuerne - har du opgivet til 9 Amperetimer. Når du ganger
det med 12 volt pr batteri får du 108 watttimer (Wh) pr batteri.

I Facebook-gruppen DK Powerwall snakker man lithium-batterier og såmænd
også El-cykelbatterier da de er en kilde til Lithium-Ion celler

/Lars

Henning Holm

Tak for svar.....
Men er det på 12 volt eller 36 volt ?
mvh
Henning Holm

Hans Kjaergaard

Sætter du batterierne i serie har du stadig 9Ah, og ved 36 Volt giver
det 324 Wh.
Sætter du batterierne i parrallel så er dine Volt stadig 12 og dine Ah
er nu 27, så det giver også 324 Wh.

/Hans

Henning Holm

Tak til alle for svar.....
Jeg tror ikke det er lithiumbatterier ,de er købt hos
batterilageret(Vision 1290 12volt 9,0ah)
mvh
Henning Holm