Forstærker !!

Hejle

Hejsa NG ...

Jeg sidder her med et "lig" af en forstærker som jeg gerne vil vide lidt
mer' om ....
Det er en ADC DP-500 (2x500w) ... Jeg kunne godt tænke mig og vide hvem som
har lavet den(Det ligner noget dansk noget) og
hvor gammel den cirka kan være ...

På forhånd tak ...

Hejle !

Orla Pedersen

Hejle skrev i meddelelsen ...

> [...]
som
>har lavet den(Det ligner noget dansk noget) og

Det er sikkert en DanPower eller DiscoProduction med et andet navn. Peter
Johansen er den skyldige (Ham med Martin Gruppen og en række andre
selskaber). Den dukkede op først i firserne så vidt jeg husker, men hvor
længe de blev ved med at lave den ved jeg ikke.

Brug den som ankerbøje. :-)

mvh
Orla

Anders Beck

"Orla Pedersen" <o.pederse...@post.tele.dk> wrote in message

> Brug den som ankerbøje. :-)

Jeg tror sgu det bliver svært at få sådan en satan til at flyde! ;-)
Ankerklods er nok bedre...

Anders Beck

Klaus

Orla Pedersen wrote:

> [...]

> selskaber). Den dukkede op først i firserne så vidt jeg husker, men hvor
> længe de blev ved med at lave den ved jeg ikke.

Hvorfor ? Skal du starte mobildisco er det en god start. Hvis den
brænder af, er den meget simpelt bygget og kan nemt repareres. Jeg har
selv en DP 800 stående.

Klaus
--
Se på www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
det er Modelbane Europas hjemmeside

km

hej.

vi har købt "resterne" af dp/adc som producerede disse.

mail mig hvis du mangler noget!

mvh km - cadaudio.dk

ps. altid rart med et godt og nyttigt svar :)

Klaus <"Moppe"@post6.tele.dk(Danmark)> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9b3ism$e3$1...@news.inet.tele.dk...

Hejle

"km" <km_...@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> hej.
>
> vi har købt "resterne" af dp/adc som producerede disse.
>
> mail mig hvis du mangler noget!
>
> mvh km - cadaudio.dk
>
> ps. altid rart med et godt og nyttigt svar :)

Jammen Jeg siger mange tak for oplysningerne ... Jeg vil nu ikke bruge
den til ankerbøje eller noget andet i den stil .. måske brevpresse ... :)
Men den springer sikringer lige nu ... Men jeg var heldig og finde nogle
tegninger over den idag. (super lækker dårlig fotokopi) men hva' det går
nok ...

Endnu engang tak for svarene ...

PS. hvilken stumper har i til dem ??

Orla Pedersen

Anders Beck skrev i meddelelsen <9b2npr$dpd$2...@news.inet.tele.dk>...
Bøjer mig i skam, lidt for hurtig på tasterne :-|

mvh
Orla

Klaus

Hejle wrote:

> Jammen Jeg siger mange tak for oplysningerne ... Jeg vil nu ikke bruge
> den til ankerbøje eller noget andet i den stil .. måske brevpresse ... :)
> Men den springer sikringer lige nu ...

Udgangstransitorerne er sikkert defekte så ryger sikringerne internt, er
det sikringerne på primær er ringkernenen stået af.

Men jeg var heldig og finde nogle
> tegninger over den idag. (super lækker dårlig fotokopi) men hva' det går
> nok ...

Hov, at proppe dem i en scanner og mail til mig / smid i dk.binaer.

km

> Endnu engang tak for svarene ...
>
> PS. hvilken stumper har i til dem ??

hej igen.

hvad mangler du??

mvh km - cadaudio.dk

ps. vi har også stumper til adc 150, adc 250 m.v.....:)

Orla Pedersen

Klaus <"Moppe"@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
<9b3ism$e3$1...@news.inet.tele.dk>...

>Hvorfor ? Hvis den brænder af, er den meget simpelt bygget og kan nemt
repareres.

Og det lader vi så lige stå for sig selv :-o

mvh
Orla

carl.sp...@gmail.com

Hej
Det er jo nogle år siden du skrev, men jeg har lige fået en ADC DP 500 kastet i nakken.
Tænkte på at finde en magen til og måske få en hel forskrækker ud af det.
Har du den stadigvæk eller er det givet væk til de lokale spejdere?
Mvh Carl

carl.sp...@gmail.com

PS.
Du er velkommen til at ringe/SMS på 61518137, mvh Carl