Hjælp: Dørlås i Bauknecht vaskemaskine virker ikke

Erik Andersen

Jeg har en Bauknecht wae8999 vaskemaskine, hvor dørlåsen ikke vil slå fra.
Maskinen har tiulsyneladende kørt vasken igennem og pumpet vandet ud. Der er
ingen snavs i sien og alt ser normalt ud. Men den vil ikke åbne lågen.
Er der en måde hvor lågen kan åbnes på manuelt. Jeg er ikke så meget for at
skille dyret ad, da vi har 5 års forsikring på, men det tager laaaaang tid
inden en reperatør kan komme og vi skulle gerne have tøjet ud inden.
Den har stået uden strøm og den har vaket vasken om uden det hjalp.
Tak for gode råd.
Mvh Erik

Elmand

"Erik Andersen" <erik-a...@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
I brugervejledningen plejer der at stå hvordan man klarer en nødåbning.
Nogle maskiner findes en træktråd ved lugen for trævlesien.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Erik Andersen

"Elmand" <elm...@fjernpc.dk> skrev i en meddelelse
Jeg kan simpelthen ikke se nogen steder hvordan lugen kan åbnes.
Der sidder ikke nogen træktråd på de Bauknechter jeg kender.
/Erik

alexbo

"Erik Andersen" <erik-a...@tdcadsl.dk> skrev

> Jeg har en Bauknecht wae8999 vaskemaskine, hvor dørlåsen ikke vil slå fra.

På AEG er det en rød møntdrejeknap ved trevlesien.

mvh
Alex Christensen

apollo14

Erik Andersen skrev:
Lyder som om trykkedlen er fyldt med slam. Hvilket som regel kommer af
for højt sæbeforbrug.
Der findes desværre ingen måder, man sådan lige kan åbne en bauknecht
på, andet end brække den op, hvilket godt kan lade sige gøre, men når du
har extra forsikring på, så ville jeg vente, eller snakke med
forsikringsfirmaet, om at du ikke kan vente, da tøjet bliver jordslået
og ødelagt. Og derved skal firmaet af med ekstra penge, ud over
reperationen.

Erik Andersen

"Erik Andersen" <erik-a...@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
Tak til alle der har forsøgt at hjæpe.
Det er nu lykkedes at få lugen op ved hjælp af råd fra en super hjælpsom hr.
mand ho Bauknecht.
Til alle der skulle komme ud for problemet, så er fidusen, at fabrikere et
lille stykke værktøj a' la et stykke fladjern der er bukket let i enden (jeg
modificerede en af de oplukkere, der bruges til at lukke maledåser op med).
Den stikkes så vandret ind bag lågen og trykkes til venstre mod låsetappen.
Og vupti...
Så kan der ovenikøbet også vaskes indtil reparatøren kommer.
Der var ikke vand i maskinen, så det er nok låsen der er stået af?
mvh Erik

lars rytter

Halløj fra fremtiden :D) 2020 oplukkeren virker stadig. Tak