Kenwood røremaskine-røget på gulvet

Tomas Odgaard

Hej

Vi har en helt ny Kenwood Chef XL røremaskine, som røg på gulvet, da jeg var uopmærksom under brugen. Nu kan den ikke starte - ingen synlige brud på ledninger.

Det koster en del blot at få undersøgt, hvad der skal repareres - nogen bud på, hvad der kan være galt? Kan vi fx gå ud fra, at der skal ny motor til?

Mange hilsner

Tomas

NKJensen

Motor er robust. Jeg tror, I skal kigge efter en elektrisk fejl for eksempel på den kontakt som føler efter om skålen er monteret eller andre små udsatte dele.

Giver den en brumme-lyd ved start, så skal I finde en mekanisk skade.