IHC problemer... Måske strømforsyningen?

Amok

Pludselig i dag stod jeg op til enkelte stikkontakter i huset der ikke virkede. Meget mystisk. Jeg tænkte at jeg måske havde trykket på 'sluk stik' knappen der er programmeret til at slukke visse stikkontakter i huset. Når det sker kan man trykke på knappen igen og man kan så høre diverse elektronik starte op, men denne gang skete der ingenting.

Jeg kiggede så i teknikskabet og kunne konstatere at ingen af relæerne var slået fra. Det er også sket før, men denne gang var alle slået til. Ved at slukke/tænde for relæerne kunne jeg ikke få liv i de døde stikkontakter igen.

Jeg prøvede også for en god ordens skyld at tage HPFI-afbryderen kort, men det hjalp heller ikke.

For ca. 7 år siden stod backupbatteriet til alarmen af og der blev så installeret et andet, så jeg tænkte at det måske var det. Da jeg kiggede på det kunne jeg se at der hverken var lys i 24v eller 23v dioden på strømforsyniningen. Kunne det tænkes at være fejlen?

Det er sådan en her jeg har:

https://www.lk.dk/produkter?/produkt/5703302113908

Hvis det er den der er fejlen, må man så selv skifte sådan en eller skal man have en elektriker til at gøre det?

Vh. Anders

alexbo

Den 28-05-2019 kl. 14:04 skrev Amok:
> [...]
>
> Hvis det er den der er fejlen, må man så selv skifte sådan en eller skal man have en elektriker til at gøre det?

Når din power OK diode ikke lyser så er det enten ingen strøm til
strømforsyningen eller den virker ikke.
Når der ikke er 230 volt ind kommer der ikke 24 volt ud.

Det ville jeg starte, enten ved at måle direkte på tilslutningerne
foroven med et multimeter, eller ved at kontrollere den tilhørende sikring.

mvh
Alex Christensen