Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Lysdæmper og el-hegn

16 views
Skip to first unread message

Preben

unread,
Apr 24, 2013, 4:02:19 PM4/24/13
to
Kan et elhegn fungere hvis der bruges en lysdæmper til at reducere
effekten?

--
mvh/Preben

Allan G

unread,
Apr 24, 2013, 4:09:10 PM4/24/13
to

"Preben" <pranSL...@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:op.wv19x5byqz68nt@preben-pc...
Det er jo svært at svare på når man ikke ved hvordan Elhegnet er
konstrueret.

Men nej, Normalt bliver vekselstrømmen ensrettet og ladet i en kondensator,
der så bliver afladet.

Det er så kondensatorstørelsen der bestemmer hvor kraftigt dit hegn er.
Sådan hurtigt sagt :-)

Mvh Allan


Allan G

unread,
Apr 24, 2013, 4:22:07 PM4/24/13
to
Og spændingen bliver hævet osv. glemte jeg lige

Det er nu stadigvæk kondensatorstørelsen der bestemmer strømstyrken i AVVet
:-)

"Allan G" <allan_r...@hotmail.fjerncom> skrev i en meddelelse
news:51783bea$0$304$edfa...@dtext01.news.tele.dk...
>


Preben

unread,
Apr 25, 2013, 1:01:21 AM4/25/13
to
Den 24.04.2013 kl. 22:22 skrev Allan G <allan_r...@hotmail.fjerncom>:

> Og spændingen bliver hævet osv. glemte jeg lige
>
> Det er nu stadigvæk kondensatorstørelsen der bestemmer strømstyrken i
> AVVet
> :-)


OK, tak for det.

--
mvh/Preben
0 new messages