Reparation af Kenwood Chef køkkenmaskine A901

Jørgen J. Jensen

Jeg har lige fået denne prægtig maskine af min svigermor, den er ca 25 år
gammel og hun har ikke brugt den i mere end 10 år. Den kørte fint da jeg
lige prøvede den, men kort efter speedede den op til fuld hastighed, så jeg
måtte slukke for den. Efterfølgende vil den ikke køre når jeg tænder, kun et
lille spjæt en gang imellem. Den har trinløs regulering og det foregår ved
at et lille print med meget lidt elektronik flyttes fysisks i forhold til
enden af akselen i motoren.

Er der nogen, der har erfaring med den slags?

Venlig hilsen
Jørgen

Steen Suder

Har du skilt skidtet ad og set på sagerne?
Er der noget, der er brunt? Noget, der lugter af død elektronik?

Dernæst:
Der er en del reservedele at finde på nettet i England og Tyskland.
Mit første bud ville være at se efter reservedele på ebay.co.uk eller
ebay.de.

(Det har jeg så lige gjort... ;- )

F.eks.:
<http://www.ebay.co.uk/itm/Kenwood-Chef-A901-Repair-Kit-Capacitors-
Resistors-Triac-Guide-to-Fix-Mixer-/150825829258?
pt=UK_Home_Garden_Kitchen_Mixers&hash=item231deb838a>

£7,99 inkl. porto for et rep kit fra UK. Der er også kits med nye kul.

Eller hvad med luksuskittet her:
<http://www.ebay.co.uk/itm/KENWOOD-CHEF-REPAIR-AND-MAINTENENCE-KIT-a901-
can-do-a701-/261047492038?
pt=UK_Home_Garden_Kitchen_Mixers&hash=item3cc7a49dc6>

Måske kan han overtales til at sende det til Danmark.

Prøv det!

--
Steen Suder

Jørgen J. Jensen

"Steen Suder" <sfs_ne...@suder.dk> wrote in message
Hej Steen,
tak for det. Jeg kan nu se at det åbenbart er en A901E, men den har de også
reservedele til.

Venlig hilsen
Jørgen

jakob....@gmail.com

Hej Steen Suder,

Det kan godt være at det er helt hen i hampen at skrive til dig, men det ser udtil at du ved noget om reperation af Kenwood køkkenmaskiner. Vi har en Kenwood Chef maskine fra 2006, der kræver lidt vedligehold nu. Jeg tror at motoren er ok. Det er nok mere gearet. Hvordan kommer man indtil den gearbox? Jeg forgæves forsøgt at løsne skruerne på armen, men de vil ikke løs. Skriv venligst til mig på jakob....@maerskoil.com.

Jakob

Ingeborg Dam

Hej
Jeg har en gammel Kenwood køkkenmaskine, som jeg har problem med at køre. Der hvor eks. piskeriset sættes i sidder der en skrue, som løsner sig, og så går maskinen i stå. Når jeg strammer skruen, og starter maskinen, kører den vildt hurtigt, for så at gå i stå når skruen løsner sig igen. Nogen der ved, hvad man gør?
ingeb...@hotmail.com

Helle Jensen

Svaret er threadlocker:
https://www.youtube.com/watch?v=x5ZXdAMr6TE

Det fås hos både hos Thansen og jem&fix, dog kun i medium udgave,
men den er også fin til det du skal bruge den til.

Gevindet skal være fri for olie og fedt inden du påfører låsevæsken,
ellers holder det ikke.

--
Helle Jensen