Varme vand

Jonna Dirchsen

Når jeg på mit gaskomfur skal koge æg eller andet, bruger jeg lige min elkedel til at koge vandet op, så kan jeg lige hælde det i gryden, øjeblik efter koger vandet, kommer delen i og sparer tiden med at koge det kolde vand op først i gryden, det råd har jeg fået.

Jakob Bohm

Det kommer an på prisen på gas og el, hvis el opvarmer vandet
billigere end komfuret på den tid af dagen kan det betale sig, ellers
ikke.

En anden detalje er at nogle elkedler sender mere af varmen ind i
vandet end en gryde på et elkomfur, så derfor kan det somme tider betale
sig uden et gaskomfur.

Med de voldsomme udsving i elprisen kan det måske betale sig at
hårdkoge æg når prisen er lav, og lægge dem i køleskab indtil de skal
spises.

Enjoy

Jakob

--
Jakob Bohm, MSc.Eng., I speak only for myself, not my company
This public discussion message is non-binding and may contain errors

Helle Jensen

På den måde opvarmer du både en kold elkedel og en kold gryde,
det kan jeg ikke forestille mig at der er nogen besparelse i.

Men du fordeler dog udgiften på to forskellige fakturaer, det kan jo
give en tilfredsstillelse i sig selv.

--
Helle Jensen