Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Hvlket spil er det her?

3 views
Skip to first unread message

eS

unread,
Sep 24, 2007, 1:14:03 PM9/24/07
to
Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvilket spil jeg
tænker på?

Det drejer sig om et ældre strategi-spil. Det er lang tid siden jeg
spillede det, men her er de fakta jeg kan huske:

- spillet var tur-baseret, og foregik på et kort indrammet af en firkant.

- hver spiller havde en troldmand som havde bestemte formularer der
kunne fremkalde forskellige væsener. Man startede med nogle hære, og
kunne så trylle væsener frem hver tur.

- Man kunne være to spiillere, måske op til fire.

- Det foregik på en gammel konsol, måske en Atari. Jeg har prøvet at
gennemgå atari-spillene, og har ikke kunne finde dette spil. Jeg
spillede det sandsynligvis i 80erne.

- Spillet foregik på en sort baggrund, og havde meget få farver.

Det er ikke sikkert jeg husker rigtigt mht. alle fakta, men hvis der er
nogen der kan hjælpe vil jeg være meget taknemmelig! Jeg har gået og
grublet over hvad det spil dog hed i lang tid.

Tak på forhånd!

Henrik 'Drix' Jensen

unread,
Sep 26, 2007, 7:37:47 AM9/26/07
to

eS skrev i en meddelelse...

> Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvilket spil jeg tænker
> på?

Det lyder som Archon, men det har ikke noget med brætspil at gøre (uden for
en computer).

Kan det købes som alm. brætspil?

-- Drix
...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...


0 new messages