Er der nogen der nogle gode jyde-jokes ?

Jens Thorleiff Nielsen

Min datter mangler nogle gode vittigheder om jyder. De må gerne være
nogenlunde stuerene.

Jonas Holt

Jeg kan en:

Hvordan kan man være helt sikker på at træffe en jyde på Sjælland?

Man går ind på den nærmeste virksomhed og spørger efter chefen.

Jens Thorleiff Nielsen skrev i meddelelsen
<6hv5ut$1tdm$1...@news-inn.inet.tele.dk>...

Tomas

Jonas Holt skrev i meddelelsen <6i030s$39d$1...@dalen.get2net.dk>...

>Jeg kan en:
>
>Hvordan kan man være helt sikker på at træffe en jyde på Sjælland?

>Man går ind på den nærmeste virksomhed og spørger efter chefen.

Man kan osse køre for hurtigt og blive stoppet af politiet....

Henning Johansen

Sjælland - er den del af Jylland - der ligger på den asiatiske side af
Storebælt!

Og så er de p*sse misundelige på vore (J)-skilt til bilerne - hva' faen' de
kan da bare bruge (S)

mvh Henning

Jes A. Bengtsson

Køb "Lune Jyder" til hende. Den er så hut jeg visker i 28. årgang med
uformindsket styrke (hvis man forstår jysk, altså).

I den sammenhæng kunne det jo være sjovt at stille spørgsmålet: Hvis en
jyde forstår andre jyder, såvel som kjøwenhavnere, hvorimod københavere
kun forstår rigsdansk (og sin egen afart heraf), hvem er så klogest?

Venligst,

Jes (en tier mod en afbrændt tændstik på, at du kan gætte på hvilken
side af Storebælt, jeg er barnefødt)

--
Jes A. Bengtsson

Det er ikke nødvendigvis et tegn på intelligens at kunne bruge et
stemmejern som skruetrækker...

Nicolai Lennart Petersen

On Sun, 26 Apr 1998 23:57:46 GMT, Henning Johansen wrote:
hva' faen' de kan da bare bruge (S)

De er vel gode socialdemokrater.

--
Regards

Nicolai Petersen

* Rigtige noerder koerer i text mode *

Lene Guldmann

On Sun, 26 Apr 1998 23:57:46 GMT, Henning Johansen <h...@forum.dk>
wrote in <_RP01.72$gr1.7...@sunsite.auc.dk>:

> [...]
>Storebælt!

>Og så er de p*sse misundelige på vore (J)-skilt til bilerne - hva' faen' de

Hør her, bette ski', det er da klart Jylland er større end Sjælland, med alt
det lort I skal op-bevare......... Jajaaa.

Og i øvrigt, det der J står ikke for Jylland, det står da for Jydedreng. :oP
--
Pinto aka Lene - <URL:http://www.nowhere.dk>

I knew one thing: as soon as anyone said you didn't need a gun, you'd better
take one along that worked.
-- Raymond Chandler

ARNE KELLER

Dette er ved at tage en rigtig fornuftig drejning :-)

Ved i hvorfor der er vand rundt om Sjælland ?

Det var for dyrt at opsætte et hegn..

Arne Keller

pru...@post3.tele.dk

>From: "ARNE KELLER" <arne....@get2net.dk>
>Date: Mon, 27 Apr 1998 23:23:57 +0200

>Dette er ved at tage en rigtig fornuftig drejning :-)
>
>Ved i hvorfor der er vand rundt om Sj?lland ?
>

>Det var for dyrt at ops?tte et hegn..

Det er sku` da for at holde alle Jyllænderne lidt på afstand.
Ellers ville de jo bare allesammen smutte over grænsen.
Nu kommer kun dem der kan svømme, eller de som bliver smuglet over
sammen med juletræerne. :-)))

cheers Joergen
--
Surfing the Net on a ATARI Falcon 030, with MagiC 5.1, CAB 2.6 on I-Conn.
Sending mail, reading news with ASH Emailer.

Per Thomsen

On Tue, 28 Apr 1998 pru...@post3.tele.dk wrote:

> [...]

[klippeti klap]

> Det er sku` da for at holde alle Jyllænderne lidt på afstand.

Hvad er en Jyllaender ?
Det er s.. da kun en sjaellander der kan finde paa at kalde en Jyde for
en jyllaender. ;)

> Ellers ville de jo bare allesammen smutte over grænsen.
> Nu kommer kun dem der kan svømme, eller de som bliver smuglet over
> sammen med juletræerne. :-)))

Ja, og saa alle dem der kommer der over for at holde styr paa
sjaellanderne (laes politi) fordi de ikke selv magter det.

> [...]
> Surfing the Net on a ATARI Falcon 030, with MagiC 5.1, CAB 2.6 on I-Conn.
> Sending mail, reading news with ASH Emailer.

MVH Per Thomsen

...Og husk Oel er din ven // ...And remember Beer is your friend
...und errinern Bier ist dein Freund // ..et souviens-toi la biere est ton amie

Niels T. Andersen

En Jyde er en sjællander, der er dumpet til guds store eksamen.

Med venlig hilsen

Niels

PS: All majt til di or blide

Mike L. Griebel

(åh nej, snart blander fynboerne sig :)

Niels T. Andersen wrote:

> En Jyde er en sjællander, der er dumpet til guds store eksamen.

--
Mike L. Griebel
http://www.geocities.com/Athens/8201/

John Hansen

Mon, 27 Apr 1998 23:23:57 +0200, skrev "ARNE KELLER"
<arne....@get2net.dk> disse vise ord:

>Dette er ved at tage en rigtig fornuftig drejning :-)
>

>Ved i hvorfor der er vand rundt om Sjælland ?
>

>Det var for dyrt at opsætte et hegn..

Jylland -verdens største befolkede dige (for sjælland)

mvh John

Keld Rosenkrantz

On Tue, 28 Apr 1998 11:59:31 +0200, "Mike L. Griebel"
<griebel-de...@post11.tele.dk> wrote:

>(åh nej, snart blander fynboerne sig :)

En Jyde er en fynbo som dumpede til eksamen som sjællænder.

--
Keld Rosenkrantz
rosk...@get2net.dk / st...@minister.com

Christian Fensbo

En fynbo er en sjællender der er dumpet til jyde-eksamen i Sverige?!
:-) #¤"

Henrik C. Hessellund

Christian Fensbo wrote:

> En fynbo er en sjællender der er dumpet til jyde-eksamen i Sverige?!
> :-) #¤"

Jyden han er stærk og sej, men fynbo han banke ej.
Og sjællænderne er bare dumme.

Desuden varer det ikke længe før vi sætte bomme op på fyn. Det har 2
formål. :
1. At holde jyderne ovre i reservatet, akkurat som indianerne.
2. At holde sjællændere og de fulde svenskere hjemme, så vi er fri for
den ubehagelige lugt..

--
The line must be drawn here!! (Picard)
Henrik C. Hessellund

Jes A. Bengtsson

Den der med bommen til svenskerne (og den slags!) er fornuftig nok. Men
bom mod jyderne? Hvad vil du med den? Jeg kunne personligt aldrig finde
på at sætte fod på Fyn alligevel! :-)

Venligst,

J. (kunne det stå for "jyde"?) A. Bengtsson

find clausen

On Tue, 28 Apr 1998 11:59:31 +0200, "Mike L. Griebel"
<griebel-de...@post11.tele.dk> wrote:

> (åh nej, snart blander fynboerne sig :)

Har de internetadgang på fyn ???

--
mojn fra sønderjylland ... :o)

find clausen . photopress . http://www.photopress.dk

PS: Nu med konflikt-fotos på forsiden !!!

ole

> (åh nej, snart blander fynboerne sig :)

Der findes kun to slags mennesker nemlig jyderne ! og så dem der gerne vil
være det ;-)

Ole.

pru...@post3.tele.dk

>From: "ole" <ol...@get2net.dk>
>Date: 28 Apr 1998 21:44:39 GMT

>Der findes kun to slags mennesker nemlig jyderne ! og s? dem der gerne vil
>v?re det ;-)

Nej nej Ole, - det er helt forkert. Der findes jyder, og så dem der under ingen omstændigheder vil være det.

Jylland er da et dejligt land at besøge, - som turist!!

pru...@post3.tele.dk

>From: UseURL@ToMailMe (find clausen)
>Date: Tue, 28 Apr 1998 21:06:51 GMT

>On Tue, 28 Apr 1998 11:59:31 +0200, "Mike L. Griebel"

>Har de internetadgang på fyn ???

Nej, - de kommer ind via et Fido system :-))

Gideon

>Og så er de p*sse misundelige på vore (J)-skilt til bilerne - hva' faen' de
>kan da bare bruge (S)

J'et er desuden ulovligt... hvilket S'et forresten også ville være...

Ole Noerretranders

Jonas Holt wrote in message <6i030s$39d$1...@dalen.get2net.dk>...

>Jeg kan en:
>
>Hvordan kan man være helt sikker på at træffe en jyde på Sjælland?
>

>Man går ind på den nærmeste virksomhed og spørger efter chefen.

Det er da ikke en joke med en konstatering. Det ville derimod være helt
usandsynligt morsomt hvis man eks. startede en joke med: Denne her joke
handler om tre super intelligente Københavnere der var oppe at flyve.......

Så skal vi da også lige have en klassiker, fortalt af en Jyde hvilket må
gøre den til en jyde-joke som angivet i subject:

Hvad er ligheden mellem en Københavner og en sædcelle?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Kun en ud af en million bliver til noget :-)

Henning Johansen

Så må de jo bruge (VS

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

VestSvensker

mvh Henning

Frans Wiig

Henning Johansen wrote:

> Så må de jo bruge (VS

> VestSvensker
>
> mvh Henning

Så kan i jo bruge NT

NordTysker

Der er jo så mange "surkåls" gnaskere i jylland at det må
betragtes som en nordtysk region.

--
MVH
Frans Wiig

Mike Thostrup

Hvad man ikke skal sige til en(jydsk)politimand, når man bliver stoppet i
bilen:
"Hvem passer så dine grise, mens du er her ovre?!?".

Ole Noerretranders

Det er da netop svinene han er ovre for at passe ;-)

- Ole

Mike Thostrup wrote in message
<01bd7372$b12fae80$2206...@sp-a13-pc15.ehs.dk>...

Henning Johansen

Frans Wiig skrev i meddelelsen <3546FAEE...@forum.dk>...

>Så kan i jo bruge NT

?? vi har jo (J) - og det rækket fra Ejderen (SJ) til Nordkap (NJ)
og fra England (WJ) dialekt af (VJ) til Lillebælt(J).

(ØJ) er Fyn men de er kun skabsjyder.

Vi er ikke imperialister så NT lader vi i fred!

mvh Henning

Chr. Pedersen

On 29 Apr 98 13:30:58 GMT, "Mike Thostrup" <i1...@ehs.dk> wrote:

>Hvad man ikke skal sige til en(jydsk)politimand, når man bliver stoppet i
>bilen:
>"Hvem passer så dine grise, mens du er her ovre?!?".

Eller:

Nååååårh - fik storebror gården?

Jes A. Bengtsson

ROFL - hahaha. Det var en af de klart bedre.

Jeg tænkte for øvrigt på... Nu vi ikke har noget at bruge jerntæppet til
mere, kunne vi så ikke låne det til at slå ring om Sjælland med. Den kan
sikkert godt nå nogle gange rundt. Sagen er nemlig den, at det er ikke
længere blot jyder, der falder for fristelsen og flytter til øen, men at
vi ser flere og flere sjællændere her i Hovedlandet. Og det er jo noget
gris. Enkelte er endda begyndt at tale om ghettodannelser :-)

Venligst,

Nicolai Lennart Petersen

On Thu, 30 Apr 1998 01:13:17 +0200, Jes A. Bengtsson wrote:
Enkelte er endda begyndt at tale om ghettodannelser :-)

Ghettodannelse kræver tilstedeværelsen af noget man kalder
en _by_. 8-)

Tomas O.

hehehehheheheheh

der fik Jyderne den!!!!

LOL
Tomas

IT-Sektionen

Her er det vidst på tide med en klassikker - frit efter "Lune Jyder"

En Sjællænder, en Fynbo og en Jyde rejser sammen i et af de "nye" IC3-tog.
Sjællænderen og Fynboen diskuterer, hvad de kunne tænke sig at være, hvis
de ikke var født som det de nu engang var.

"Tja.-" sagde Sjællænderen "I Fynboer er jo flinke folk, så jeg ville da
ikke have noget i mod at være Fynbo". Og Fynboen indrømmede, at han da
heller ikke ville have noget i mod, at være født på Sjælland.

Efter at have rost hinanden vendte de blikket mod Jyden og spurgte :
"Hvis du ikke var jyde, hvad kunne du så tænke dig at være"?

- "Hvis A ikk´ var Jyde"?!? - "Så ville' A skam' mig"!!

mvh
Jørgen

pru...@post3.tele.dk skrev i artiklen
<6i5pph$1ife$1...@news-inn.inet.tele.dk>...

Jonas Holt

John Hansen skrev i meddelelsen <3546a2a9...@nyheder.get2net.dk>...

>Mon, 27 Apr 1998 23:23:57 +0200, skrev "ARNE KELLER"
><arne....@get2net.dk> disse vise ord:

Jeg har hørt den sådan:
Det er for dyrt med pigtråd

Clausen

For en del år siden var der et par Københavnere på et mindre
værtshus i Skagen. De havde siddet og pralet med deres, efter
deres egen mening selvfølgelig, overlegne intelligens. På et
tidspunk blev det een af fiskerne for meget. Han var stor som
skatten. Han placerede sig midt mellem de to og lænede sig ind
over bordet og placerede sine enorme hænde på bordkanten imens
han kiggede først på den ene og derefter på den anden.
Så sagde han:
"Er I her frå æ by? For ellers ka I fand' ta' mæ hurtig komm' det!"

Og så kunne man ikke se de to små for bare skosåler!

mvh Clausen

Jens Thorleiff Nielsen skrev:

> Min datter mangler nogle gode vittigheder om jyder. De må gerne være
> nogenlunde stuerene.

Ian Rasmussen

En jyde er på vej hjem fra københavn med toget. I kupeen sidder også en
københavner som er meget ivrig for at snakke og bevise sin intelligens.

Han spørger jyden om de ikke skulle lave en konkurrence nu hvor de
alligevel skulle tilbringe de næste 5 timer i samme kupe. Konkurrencen
skulle være at de stiller hinanden et spørgsmål og hvis man ikke kan svare
på det så skulle man give spørgeren 100 kr. Jyden kigger på den smarte
københavner og takker pænt næj. "Du er for smart for mig så jeg vil jo
ikke eje en krone når jeg kommer hjem til jylland". Det var nu også
københavnerens tanke så han bliver ved. "Hvad nu hvis jeg så giver dig 200
kr hver gang jeg ikke kan svare på et sprg og du kun 50 ?"

"Næj tak" Siger jyden. Københavneren havde ikke i sinde at give op og blev
ved, og da han tilbød at betale 2000 kr pr sprg jyden kunne stille og han
ikke kunne svare på mod 5 kr for den omvendte situation slog jyden til.
Jyden skulle så starte med spørgsmål.

Jyden spørger københavneren: " Hvad er det for et dyr der kan flyve, har
fire ben og seks vinger og kun eksisterer på sjælland".
Københavneren tænker lææænge
over spørgsmålet og får det gentaget et par gange. Til sidst må han gå til
bekendelse og sige at han ikke ved det. Han giver derfor jyden 2000 kr.
Efter 5 min stilhed spørger københavneren så jyden, hvad var det for et
dyr ?

"Det ved jeg ikke" svarer jyden og giver københavneren 5 kr.

Ian

pru...@post3.tele.dk

>Jens Thorleiff Nielsen skrev:
>
>Min datter mangler nogle gode vittigheder om jyder. De må gerne være
>nogenlunde stuerene.

Vil det så sige at vi ikke må nævne jyder?
:-))

Poul-Erik Andreasen

On Sun, 26 Apr 1998 11:29:29, "Jens Thorleiff Nielsen"
<jens...@ddf.dk> wrote:

> Min datter mangler nogle gode vittigheder om jyder. De må gerne være
> nogenlunde stuerene.

Jeg har fuldt denne streng med stigende forundring, Der er faktisk
ikke et eneste svar på den
oprindelige forespørgslel, merimod er der masser af tilsyneladende
fornæmede jyder der giver en masse københavner og sjællænderhistorier.

Egenlig kan man undre sig lidt over jydernes store lyst til at
fortælle historier om Københavnere.
Der findes et munheld gående på at en Københavner er en Jyde der både
har været i Tivoli og også på langelinje for at se en lille havfrue.
Det er ikke helt forkert både i den forstand at de færreste
københavnere kan skrive deres historie som københavnere mere end en
enkelt generation tilbage. Men også i den forstand at man i København
bliver betragtet som Københavner lige så snart man er flyttet ind(
både af københavnerne og jyderne!!). I jylland
skal man have boet et sted i mindst 3 generationer før man ikke
betegnes som tilflytter.

I mine unge dage boede jeg på kollegie med en fyr fra Bjerringbro. Når
han var hjemme på besøg blev han i al venskabelighed nærmest betragtet
som forrædder, fordi han var fraflyttet. Det forhold at han ville
uddanne sig til skibfører, som man altså desværre ikke kan i
Bjerringbro det spillede ingen rolle, han kunne da bare have uddannet
sig til noget andet.
Bjerringbro er i øvrigt stedet hvor kroen i Weekenden undergår en
mystisk forvandling og bliver til Riverside Discotek, for dem der ikke
kan huske den danske geografi kan jeg oplyse at Bjerringbro ligger ved
Gudenåen!!!! Det er sgu kun jyder der kan finde på sådan noget.

Nå til sagen Jydehistorier:

Det jeg har er ikke nogen egentlig vittighed men en ide til gendigning
at H.C Andersens eventyr
Hvad fatter gør er altid det rigtige.
H.C. Andersen er jo som vi alle ved Fra fyn, og det er en også
forudsætningen for at historien kan foregå som han beskriver. På
Jylland ville samme historien tage sig helt anderledes ud

Tilen ville være:
Hvad fatter gør er altid forkert:

(Jeg har ikke H.C Andersens oprindelige historie lige ved hånden så
detaljerne og stilen er unøjagtig)

En bondemand kommer gående hen ad vejen med en sæk rådne æbler på
nakke som kælling der hjemme har bedt ham om at skaffe af vejen, men i
stedet for at smide dem på møddingen vil han dog lige gå hen på
makedet og se om han kan få en skilling for dem.
Efter at have gået lidt måder han en mand med et par høns, og manden
spørger snart efter hvad det er han har i sækken. Han fortælller at
det er æbler og selv om de som nævnt ikke er helt friske bliver de
enige om at bytte æblerne for de to høns. Det er vores gode bondemand
godt tilfreds med så han går videre
snart efter møder han en der kommer trækkende med et lillefor og inde
han ved af det han han byttet de to høns med fåret Han går videre
Så kommer der en man trækkende med en ko og som han skal til marked
med, og da det det netop er meningen at han skal købe et for finder de
hurtigt ud af at det er lettere for ham at bytte med bondemanden. Han
går viderere
Så møder han en med en ung Jydehest
" Jo den er blevet i overskud den mor trækker jo ploven så nu spiser
den bare havre til ingen nytte" siger han
" hvad med at bytte" foreslår bondemanden "koen her giver da mælk"
" det var måske ikke nogen tosset ide" og så bytter de.

Det er temmelig varmt i vejret og da vores ven kommer til en kro går
han indefor for at
slukke tørsten. Inde i kroen sidder der et par rige men fra staden, de
har set ham kommme
og spørger til han flotte jydehest, og hvor han dog har fået den fra.
Så vores ven fortæller sin historie, som de rige herrer griner meget
af og de mener begge at nu vil bondemanden blive rost af konen
derhjemme.
" Nej det bliver jeg ikke" svarer bondemanden
Det tror de to ikke på så til sidst bliver de enige om at vædde

De begiver sig da alle tre tilbage til bondemandens hus og allerede da
i er inde i gården
kan de høre kællingen råve op: " hvor har du været din drønnert, på
druk. Det kan vel ikke tage så lang tid at skill sig af med en sæk
æbler"
" jeg byttede æblerne til et par høns"- svarer manden sindigt
" hvad skal jeg med høns de kagler og gaber bare op"-
" ja men hønsene byttede jeg for en får"
" et får så har vi da noget der er lig så dum som dig"
" fåret byttede jeg til en ko"
" og hvem havde du tænk dig der skulle muge ud efter den"
" Jeg byttede da også koen med en en hest"
" En HEST det var da det mest tåbelig jeg enu har har hørt
Hvad skal du med en hest"
Det svarer manden nu ikke på han kigger bare over på de to
rige herrer der foundret står og ser til
Og som den oprindelig historien ender denne her også med at
bondemanden han for
guld i lange baner.

Det var så det. Den burde selvfølgelig være skrevet på Jydsk og hvis
jeg havde haft den oprindelige historie ville jeg også havde holdt
mig tættest muligt til det.

M.V.H.

Poul-Erik Andreasen
poul...@image.dk
www.image.dk/~poulerik

PEA's 1. lov: Der er altid vrøvl med EDB, fordi folk altid roder med
det på grænsen af deres formåen.
PEA's 2. lov: PEA's 1 lov gælder ikke for kvinder; de roder kun med
EDB, til deres behov er opfyldt.

Thomas Jensen

Jeg har læst utrolig mange sjove vittigheder i denne NG, men også mange
elendige. Der er dog ingen af de kedelige, der kan hamle op med disse 6 kB.

!!!!GAAAAAAAAAAAAAB!!!!

Thomas Jensen

> [...]

> oprindelige forespørgslel, merimod er der masser af tilsyneladende
> fornæmede jyder der giver en masse københavner og sjællænderhistorier.

...'snip'

robcla

Fynboen er både klog og viis.Han opfandt det firkantede hjul, meeen jyden var alligevel klogest.Han opfandt bare det trekantede hjul bagefter,for så sparede han et bump.

Der er blevet opfundet en intelligenttestmaskine på Odense universitet sidste år.
Nu vil de gerne snart have den tilbage igen,da den bare skulle en tur til jylland for at blive nulstillet.
Thomas Jensen skrev i meddelelsen <70G21.456$gr1.2...@sunsite.auc.dk>...

> [...]
>elendige. Der er dog ingen af de kedelige, der kan hamle op med disse 6 kB.

Thomas Jensen

Se, det var sjovt. Robcla har skrevet to jokes, og selv om jeg er jyde.
synes jeg de er gode.
Det er dét denne NG er til. Ikke 6 kB ren pladder!

kjeld winther

Der stod et par koner og sladrede på landsbygaden. Både den ene og den
anden kom igennem kværnen. Så siger den ene:
A mødt' Marie nie ve' a kjømand, men hun var så hæs, så hun snår ett ku'
snakk'.
- Det er da ett så sær, sagde den anden kone. A hår hørt, te Mikkel æ kom
hjem før klokk' fire i nat.

Kærlig hilsen
Kjeld Winther

Mike L. Griebel

Fynboen da han skal sende sin lille søn på bondegårdsferie i Jylland:

"Å no har du jo bar å opføer dæ orni, men de ve du væl. De har nogen sjove
ideer, de jyder, men det skal du et' ta dæ a', bar' lad som ingenting. Å om de
så sku sige at Jylland er større end som Fyn, så ska' do oss' bare smile å
nik'."

--
Mike L. Griebel -- [o] means: off topic
http://www.geocities.com/Athens/8201/

Tomas O.

Bønder taler ikke meget eller??

En bonde sidder ude i grøften ved siden af sin væltede æselkærre og tygger
på et græsstrå.
Hans nabo kommer fobi, stiger af sin æselkærre og ser på den væltede kærre
og det døde æsel.
Han sætter sig ved siden af den anden bonde. Der går en times tid så siger
den sidst ankomne bonde til den første:
Din kærre er væltet.
Den første bonde svarer uden at se på den anden:
ja!
Igen går der en times tid hvor de begge tygger hver deres græsstrå
Den anden bonde siger ..hmmmm skulle du ikke fortælle det til din fader?
Den første bonde tager sit græsstrå ud af munden, klør sig i hovedet og
siger:
Det bliver svært..........han ligger under kærren.

Tomas

Mike L. Griebel

Tomas O. wrote:

> Bønder taler ikke meget eller??

> Tomas

To bondemænd mødtes ude ved skellet.

- Hvad gav du egentlig din ko der havde kolik?
- Terpentin.

Et par uger senere står de igen derude.

- Min ko døde.
- Det gjorde min også.

Og så snakkede de ikke mere om det.

Jan Mølgaard

(Følgende er vist nok tyvstjålet fra en reklame, men den er da sød )

En medhjælper på en gård og landmanden arbejder sammen i stalden
-<Landmand> Jeg købte en knallert, i sidste uge.
-<Medhjælper> Nå ……
En uge senere
-<Landmand> Nu har jeg været ude at køre på min nye knallert.
-<Medhjælper> Jeg siger op !!!
-<Landmand> Hvorfor det.
-<Medhjælper> Jeg gider Fan….. ikke høre mere pral om den knallert.
MVH JAN
Ja...@vip.cybercity.dk

Jonas Kongslund

On Wed, 20 May 1998 18:35:38 +0200, "Jan Mølgaard"
<ja...@vip.cybercity.dk> wrote:

>(Følgende er vist nok tyvstjålet fra en reklame, men den er da sød )

Bortset fra at reklamen handlede om en bil....(Mazda?)

Jonas Kongslund
E-mail: jo...@kongslund.dk
Lewis Carroll: What I tell you three times is true.

kaa

Thomas du kunne jo starte med at kigge på jydernes egen vittigheds side!
adressen til den er: http://home11.inet.tele.dk/kaa/joke her møde jyder for
at se andre jyders vittigheder

mvh
Anders Kaa
jyde

Tomas O. <tfo@[remove this]hotmail.com> skrev i artiklen
<DIS71.328$hK2.2...@sunsite.auc.dk>...

brgeje...@gmail.com

Den søndag den 26. april 1998 09.00.00 UTC+2 skrev Jens Thorleiff Nielsen:
> Min datter mangler nogle gode vittigheder om jyder. De må gerne være
> nogenlunde stuerene.

Gamle Kristian lå for døden ude i Store Vildmose. Maren ringede efter doktoren på den gamle væg-telefon. Doktoren var nu godt nok pensioneret og en anelse døv.
Da doktoren træder ind i parrets soveværelse ligger Kristian og sover.
Doktoren går hen og løfter dynen og sætter stetoskopet på Kristians bryst. Men han var jo lidt døv så han vender sig til Maren og siger: Ja bette Maren, jeg tror det er forbi.
I samme øjeblik rejser Kristian sig op og siger: Nej, bette doktor, A lever da endnu!
Så bryder Maren ind med ordene: Tror du nu æ wi skal lade æ doktor bestemme det?

Søren A Christensen

Men spørgsmålet er om Jens Thorleif Nielsen (og måske hans datter) lever
endnu .. datoen på det indlæg der svares på, ser ud til at være søndag
d. 26. april 1998 ...

/Søren

andreasv...@gmail.com

Har i det i Sønderjylland i kan jo ikke engang sige det rigtigt