hvorfor heder det en g-streng

jens

hej NG
til en fugtig nytårsfest blev jeg spurgt "hvorfor heder det en g-streng" men
der var ingen der kunne give et seriøst forslag.
er der nogen her der ved det.

Jens

Marianne Feddersen

jens wrote:

Google er måske din ven, men jeg er ikke sikker på at der er et entydigt
svar på netop dette spørgsmål. Her er noget af det der kommer frem, hvis
du skriver dit spørgsmål i søgefeltet på Google.

http://www.onkel.net/brevkassen/29.htm
http://www.netprofessor.dk/artikler.asp?id=320

+ en masse andre forklaringer jeg har hørt. Jeg tror, som sagt ikke, at
der findes et entydigt svar på spørgsmålet.

--
Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Karsten

hej
jeg ved at motorvejen over fyn bliver kaldt for G-strengen , fordi den går
direkte fra trekantområdet til alle røvhullerne

"jens" <jannieog...@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Thomas

Det er betegelsen for en tynd tråd eller snor
det er den samme betegelse for den tydeste streng på en guitar.

Thomas.

sb

"Karsten" <p...@mail.dk> wrote in message news:<3ff93610$0$9777$edfa...@dread14.news.tele.dk>...
Eller også er det fordi den er godt proppet!

pepss

"Thomas" skrev

> det er den samme betegelse for den tydeste streng på en guitar.

på min guitar er det altså E :-)

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner :o)

Simon Nielsen

På en guitar er g-strengen den 3. fra neden, og det er fordi den spiller
tonen G når man slår den an.

Ellers så er en G-streng jo betegnelsen for den tynde streng i et par
G-strengstrusser og navnet kommer sig af det også bekendte G-punkt som
skulle befinde sig i hunkønnets vagina, producenten har ment at strengen
skulle stimulere G-punktet og de første G-strengstrusser var bare en tynd
streng der gik fra bagdelen og til fordelen, den gik igennem ballerne og
imellem skamlæberne og var beregnet til at have på inde under trusserne for
give kvinden en behagelig følelse hele dagen (hvorfor mon den ikke fik megen
succes til start) senere har et lingeri firma så fundet på at kombinere en
trusse og en G-streng og lave en G-strengstrusse, med den som bekendte lille
trekant foran til at skjule skamlæberne.

Håber det besvarede dit spørgsmål Jens.

ellers for at få lidt sjov info og nogle dejlige billeder kan du kigge lidt
www.gstreng.dk

Mvh
Simon

"Thomas" <anto...@sex-gud.dk> wrote in message

Van Dango

> på min guitar er det altså E :-)

Det kunne så til gengæld være noget en stofmisbruger har hængende ud af
næsen.

/Van Dango

"pepss" <olef...@privat.dk> wrote in message

GLS

Kan bekræfte hvad Thomas skriver, G-strengen på en guitar er tynd, og deraf
navnet, og G-strengen er også den der bruges til osteskærere, den er tynd og
stærk, derfor den er populær som "værktøj" og den er ikke blevet mindre
populær af at pigetrusser er benævnt G-srtregnstrusser
GLS

Simon Nielsen

"GLS" <Id...@idiot.dk> wrote in message

> [...]
> stærk, derfor den er populær som "værktøj" og den er ikke blevet mindre
> populær af at pigetrusser er benævnt G-srtregnstrusser

Undskyld mig, G-Strengen er absolut ikke den tyndeste, jeg har endnu ikke
set en guitar med G-Strengen som den tyndeste. Prøv at tage en skydelærer og
chekke tykkelsen. Så finder du hurtigt ud af at det absolut ikke er den
tyndeste. Navnet på osteskæren er en myte, som nogle har fundet på.
Osteskærens streng er opfundet efter at en person fandt ud af at med en
ståltråd kan man skære ost meget lettere end med en kniv. Derefter har folk
så fundet på at kalde den G-Strengen, der står ikke i noget som helst
leksikon eller i den stor Danske Fagordbog noget som helst om at den streng
hedder G-streng.

Mvh
Simon

Lars Ehlers

Det har været diskuteret herinde for et godt stykke tid siden, jeg har
sakset flg. fra mit eget indlæg fra engang i 2002:

"G-string: A variation of the thong, this undergarment or swimwear
bottom has a similar waistband but uses a string instead of a larger
panel of fabric in the back. From the word garter, the G-string has
become a foundation option when a smooth line is preferred under
pants, skirts and dresses."

G=Garter. Næsten for nemt.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Babba-Papa

Der var engang en bruger ved navn "Simon Nielsen"
<ne...@REMOVETHISsiho.dk> der skrev:

>Undskyld mig, G-Strengen er absolut ikke den tyndeste, jeg har endnu ikke
>set en guitar med G-Strengen som den tyndeste. Prøv at tage en skydelærer og
>chekke tykkelsen.

Når vi nu er igang med at rette på folk, så hedder det "et
skydelære"......en skydelærer er én der underviser i skydning
(Hvilket vel i øvrigt hedder en instruktør)....*S*
- -
Babba-Papa

Ja til "sjove" børn - Ja til Atomkraft !
Døden væk fra vejene ? - Kør på fortorvet !

JS

"Babba-Papa" <superpicadillysov...@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:dgfnvvshpimociioa...@4ax.com...

> Der var engang en bruger ved navn "Simon Nielsen"

> Når vi nu er igang med at rette på folk, så hedder det "et
> skydelære"......

Det hedder vel egentlig "EN skydelære"?!

Knud Gert Ellentoft

"JS" <js_...@hotmail.com> skrev :

>Det hedder vel egentlig "EN skydelære"?!

Ja.

http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?S.x=41&S.y=7&M=1&P=skydel%E6re
--
Knud

Simon Nielsen

"Babba-Papa" <superpicadillysov...@hotmail.com> wrote in
message news:dgfnvvshpimociioa...@4ax.com...

> [...]
> skydelære"......en skydelærer er én der underviser i skydning
> (Hvilket vel i øvrigt hedder en instruktør)....*S*

Ok jeg lavede en trykfejl det kan jo ske for alle, jeg prøvede bare at
pointere hvad jeg har læst mig frem til og hvad jeg nu tilfældigvis ved. Men
ok der, tak for rettelsen

Mvh
Simon

Simon Nielsen

"Lars Ehlers" <NOSPAM...@hotmail.com> wrote in message

Du har fuldkommen ret med det Garter der, men G-strengen har faktisk den
lille sjove historie til hvordan den blev opfundet, man skulle også gerne
kunne finde links til hvorfor og hvardan inde på den omtalte hjemmeside
www.gstreng.dk , det er ihvert fald derfra jeg har mine info og så også lidt
fra en lingeri-firma hvor jeg engang for noget tid siden forhørte mig

Mvh
Simon

Simon Nielsen

"Lars Ehlers" <NOSPAM...@hotmail.com> wrote in message

Undskyld jeg var lige lidt for hurtig her før, Garter er jo den øverste del
af trusserne. Garter om som bekendt det bånd der bruges der bruges til at
holde selvsidende strømper på plads eller i gamle dage brugte man en elastik
til at hold skjorteærmer på plads som også kaldes for garter. garter bruges
også om en strømpeholders øverste bånd, det som forhindrer strømpeholderen
at falde ned om anklerne. Så garter bruges ved beklædningsgenstande og på at
bar underbukser/trusser sidder der også et garter foroven. Men den streng
der går igennem balderne hvorfor hedder den mon G-Streng, det siger de kloge
er PGA. det G-punkt og som jeg også har forklaret tidligere. Men hvorfor
hedder det punkt G-Punkt, det må nok være det mest nærliggende spørgsmål?
Det vil søge lidt efter og se om jeg kan komme med et godt bud på.

Mvh
Simon

Camilla W. Pedersen

> [...]
> hedder det punkt G-Punkt, det må nok være det mest nærliggende spørgsmål?
> Det vil søge lidt efter og se om jeg kan komme med et godt bud på.

det er pga. ham der fandt g-punktet. Han hed vist Grafenberg eller sådan
noget.

MVH Camilla.

Preben Bødker Nielsen

Nemlig.
"g-punk+t ¯ fork. af Gräfenberg-punkt efter den tyske gynækolog Ernst
Gräfenberg (1881-1957), som først har beskrevet det"

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Piotr

> det er pga. ham der fandt g-punktet. Han hed vist Grafenberg eller sådan
> noget.

Vil nok stille spørgsmålstegn ved om han var den første det fandt det ;) -
Måske den første til at skrive det ned, men helt sikkert der har været nogen
der har haft en finger på det før ham :o)

Simon Nielsen

"Piotr" <no...@avail.dk> wrote in message

Heh ja sikkert nok, men altså det løser jo efterhånden nok voret problem:-)

Mvh
Simon

Camilla W. Pedersen

> [...]
nogen
> der har haft en finger på det før ham :o)

Ja ja ja det var jo også det jeg mente.
Han IDENTIFICEREDE g-punktet og skrev sikkert en masse om det i en eller
anden afhandling.

MVH Camilla.

Bæ9

"Babba-Papa" <superpicadillysov...@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:dgfnvvshpimociioa...@4ax.com...

Fortovet!!

Bæ9

Bæ9

"Camilla W. Pedersen" <cami...@mail.dk> skrev i en meddelelse

Tjae - og her siudder vi så med vores fingerspidser og taster og taster - vi
sku bruge dem til at finde g-punktet i stedet!

Bæ9

jens

"Bæ9" <da.go.d@do> skrev i en meddelelse

> Tjae - og her siudder vi så med vores fingerspidser og taster og taster -
vi
> sku bruge dem til at finde g-punktet i stedet!

Jeg har fundet det, det sider mellem F og H

Jens