børne porno ?

chokmah

jeg har lige kigget på nogen indlæg i det var vist dk.admin.netmisbrug om at
der florerede noget tegnet grafisk materiale med børn - vi kan well næppe
blive uenige om at der skal et sygt sind til at kreere den slags stof - men
efter som der reelt ikke er nogen der kommer til skade.
så har jeg svært ved rent juridisk at se problemet - det kunne jo egentligt
være interessant hvis en reelt pædofil meldte sig med sin oplevelse af
verden , da jeg tror det er vigtigt at få en indsigt i hvordan den slags
mennesker oplever verden for at forebygge det onde.
MvH
Chokmah

Tomas O.

chokmah <cho...@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b24m3.464$jC3...@news.get2net.dk...

Hej Chokmah

Jeg må indrømme at jeg tvivler stærkt på at en pædofil vil poste her
da det kan spores og er der nogen, der gemmer sig, så er det de
pædofile.

Tror egentlig faen, når de selv ved afvikling af deres straf, får
hammertæsk i fængslerne.

Der var lige noget på TVdanmark nyhederne.

Den andre fanger får de pædofile til at 'glide i sæben'

MVH
Tomas O.

Freya

chokmah skrev i meddelelsen ...
<snip>

>så har jeg svært ved rent juridisk at se problemet -

I dag er det lovligt at skrive (og tegne?) materiale som
beskriver seksuel omgang med børn. Dét vil man nu have forbudt da man
mener at det kan medvirke til at pædofile forgriber sig på børn. Det
sidste jeg har hørt er, at undersøgelser viser, at den slags materiale
rent faktisk virker som et incitament på nogle pædofile. Hvorvidt der
er hold i disse postulater véd jeg ikke, men jeg tvivler.

Det sidste nye skulle være, at man nu kan fremstille grafik materiale,
som skulle være så virkelighedstro, at det er svært at skelne fra
virkelige billeder. Dét vil man også forbyde.

På den ene side *er* der jo risikoen for, at en pædofil begår overgreb
under indflydelse af et sådant materiale. På den anden side, kunne jeg
sagtens forestille mig, at hvis den teknik udnyttes, så kunne mange,
rigtig mange, børn spares for misbrug, for, som du siger, der er jo
ingen ofre.

Jeg tror faktisk det er rigtigt farligt at forsøge med lovindgreb mod
tekst og tegnede billeder. På én eller anden måde skal de nok få fat i
det materiale de skal bruge, og så er det da nærmest en velsignelse
hvis det kan fremstilles uden brug af børn.

Freya

Karsten Olesen

Freya skrev i meddelelsen ...

>Det sidste nye skulle være, at man nu kan fremstille grafik materiale,
>som skulle være så virkelighedstro, at det er svært at skelne fra
>virkelige billeder. Dét vil man også forbyde.

>Freya
_________________

Ikke for at det interesserer mig, men jeg har faktisk prøvet at søge efter
børneporno, men det er (heldigvis) aldrig lykkedes for mig !

Så jeg tror problematikken om, at der er SÅ meget børneporno på nettet er
ude af proportioner.....

Robert Eriksen

Karsten Olesen wrote:

> Ikke for at det interesserer mig, men jeg har faktisk prøvet at søge efter
> børneporno, men det er (heldigvis) aldrig lykkedes for mig !

Hvordan helvede har du formået IKKE at finde noget??
Én søgning på AltaVista gav 26431 hits.
Med så delikate titler som:
". Cum in boys child this child porno site! dicapprio everywhere will
tantelize"
". This is big bums child porno site! Porn child Sex sucking tv Everywhere.
Cum"
"pedofil child child porno sex"

Ja i kan selv foretage samme søgning og se hvor "svært" det er at finde:
http://www.altavista.com/cgi-bin/query?pg=q&kl=XX&stype=stext&q=child%2Bporno
Så svært.. nej vel ?
Kvalmende og sygeligt.. ja!
Ubekæmpeligt... i sidste ende... Desværre ja.

> Så jeg tror problematikken om, at der er SÅ meget børneporno på nettet er
> ude af proportioner.....

Vi kan hurtigt blive enige om at medierne meget hurtigt farer op under loftet
og pisker en stemning op, ved den mindste smule ikke-politisk-korrekt
materiale.
Nu siger jeg ikke-politisk da de lige så let går amok over KKK og Nazi-sider.
Men det er der og det er nemt at finde... hvis man vil.

Men noget helt andet er.... kører denne tråd ikke 3 steder efterhånden? Denne,
"Re: Tegnet børneporno" og "Pædofili"

Robert

--
Maybe you've been brainwashed too!?!

Nis Jorgensen

On Sat, 24 Jul 1999 01:45:25 +0200, Robert Eriksen
<r...@inet.uni2.dk> wrote:

>Hvordan helvede har du formået IKKE at finde noget??
>Én søgning på AltaVista gav 26431 hits.

Nu var det børneporno, og ikke hits han ville ha'. Mange sexsider
prøver at tiltrække folk på denne måde.

--
Med venlige hilsner

Nis Jørgensen, Albertslund

Torben B. Sørensen

Freya <freya_v...@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:IK5m3.549$jC3...@news.get2net.dk...

> [...]
> rent faktisk virker som et incitament på nogle pædofile. Hvorvidt der
> er hold i disse postulater véd jeg ikke, men jeg tvivler.

Enig. Hvis man køber argumentet om, at billeder, tegneserier, film og
lignende får folk til at begå overgreb mod børn, må det samme vel gælde for
fremstillinger af vold i øvrigt. Så konsekvensen må blive, at alle
actionfilm, krimier og andre fremstillinger af forbrydelser skal forbydes.
Det minder om tegneseriehetzen i 50'erne, hvor modstanderne mente, at små
drenge kastede sig ud fra skyskrabere, fordi de troede, de kunne flyve
ligesom Superman...

Torben

Tomas O.

Torben B. Sørensen <t.sor...@idg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:nTem3.22$8V3...@news.get2net.dk...

Igen er jeg også enig i at hvis man skal forbyde ting som film osv,
der skulle få folk til at gøre grimme ting, må vi sandelig også
forbyde at der i dokumentarprogrammer vises billeder af KZ lejrene, så
vi alle kan glemme hvor svinske vi mennesker egentlig kan være.

Er det der vi vil hen?

Nej vel?

MVH
Tomas O.

chokmah

Freya skrev i meddelelsen ...

> [...]
>beskriver seksuel omgang med børn. Dét vil man nu have forbudt da man
>mener at det kan medvirke til at pædofile forgriber sig på børn.

det tror jeg er nonsens , da det er forholdsvist få menersker der er reelt
ONDE og i det øjeblik hvor man ikke kan skældne så er man syg af ondskab og
dte tror jeg at der er meget få der er og dem der er det er så syge i
hovetde at de inegn gang vil have interrese for den slags materialle ,
hvorfor dem der er disponerede men under kontrol kan få afgang.

> [...]
>rent faktisk virker som et incitament på nogle pædofile. Hvorvidt der
>er hold i disse postulater véd jeg ikke, men jeg tvivler.

det gør jeg også

>Det sidste nye skulle være, at man nu kan fremstille grafik materiale,
>som skulle være så virkelighedstro, at det er svært at skelne fra
>virkelige billeder. Dét vil man også forbyde.

ja hvorfor ikke når man nu er igang

> [...]
>sagtens forestille mig, at hvis den teknik udnyttes, så kunne mange,
>rigtig mange, børn spares for misbrug, for, som du siger, der er jo

netop

> [...]
>det materiale de skal bruge, og så er det da nærmest en velsignelse
>hvis det kan fremstilles uden brug af børn.

det skullle jo være det enste pointe med det

>Freya

chokmah

chokmah

Robert Eriksen skrev i meddelelsen <3798FE95...@inet.uni2.dk>...

Karsten Olesen wrote:

> [...]

Så svært.. nej vel ?
Kvalmende og sygeligt.. ja!
Ubekæmpeligt... i sidste ende... Desværre ja.

nu har jeg arldrig foretgaet en specifik søgning men har tumlet rundt efetr
mange nadre bizare tin til min samling og dte er arldrig dukket op i mellem
, har du været inde på nogen af de sider ? man kan jo nok anoncere ned noget
uden der behøves at være noget i dte , der er well næppe nogen der vil
sagsøge en spammer p.gr af dte.

> Så jeg tror problematikken om, at der er SÅ meget børneporno på nettet er
> ude af proportioner.....

ja dte vil jeg også mene , den der søger skal finde , men jeg er har arldrig
fundet endig søgt eller er faldet over boget.

Vi kan hurtigt blive enige om at medierne meget hurtigt farer op under
loftet
og pisker en stemning op, ved den mindste smule ikke-politisk-korrekt
materiale.

ja dte er skide ireterene , hvad folk der ikke aner hvad de taler om gør for
at få en go historie.

Nu siger jeg ikke-politisk da de lige så let går amok over KKK og
Nazi-sider.
Men det er der og det er nemt at finde... hvis man vil.

jamen herregud de er jo bare laterlige.

Men noget helt andet er.... kører denne tråd ikke 3 steder efterhånden?
Denne,
"Re: Tegnet børneporno" og "Pædofili"

det er er min fejl - jeg hoppede bare på efter en pause og så den så et
andet sted uden at se den kom herfra.
( chokmah )

Robert

Karsten Olesen

Robert Eriksen skrev :

Karsten Olesen wrote:

> [...]
> børneporno, men det er (heldigvis) aldrig lykkedes for mig !

Hvordan helvede har du formået IKKE at finde noget??

__________________

Søger man under 'nar', så skulle det ikke undrer mig, at man får endnu flere
hits, men vil du endelig
SE et megahot billede af en NAR, så tror jeg du får problemer....

Karsten Olesen

Nis Jorgensen skrev :

>On Sat, 24 Jul 1999 01:45:25 +0200, Robert Eriksen

>Nu var det børneporno, og ikke hits han ville ha'. Mange sexsider
> [...]

___________________________

Men nogle synes det er antallet af hits som er det afgørende....
Og desuden ville "jeg ikke ha'" børneporno...det var blot for at oplyse de
totalt forvrængede brugere af nettet, at det ER MEGET svært at få fat i
emnet.... Er man almindelig surfer, så KAN man (heldigvis) IKKE opdrive
børneporno, så debatten i medierne er helt vildt opskruet.

Kent Friis

Karsten Olesen wrote:

> Men nogle synes det er antallet af hits som er det afgørende....

Med andre ord: Vi skal hellere forbyde falsk reklame :-)

For de hits børneporno, der refererer til normale[1] sex-sites, kan
vel ikke kaldes andet end falsk reklame

MvH
Kent

[1] Altså alle dem der ikke har børneporno.
--
If I wanted a blue screen, I would type "xsetroot -solid blue"
- not D:\WINNT\SETUP

chokmah

Tomas O. skrev i meddelelsen ...

netop ikke
MvH
Chokmah

Sven Nielsen

In article <37999D39...@groenjord.dk>, ben...@groenjord.dk says...

> Der kunne jeg efter en hastig gennemgang af noget billedmateriale se at
> det meste var "almindelige" nøgenbilleder af børn (den slags mine
> forældre sandsynligvis også har af mig i familiealbummet) - men jeg
> fandt også et videoklip af et helt ungt barn (ikke god til at bedømme
> alder - meeen under 3 tror jeg nok det skulle være) som suttede en
> voksen mands pik. - Jeg må indrømme at jeg først var ved at brække mig
> (udover at jeg havde lyst til at sætte mig ned og græde)

Hej Bente,

Du er vel godt klar over, at du har gjort noget meget ulovligt bare ved
at finde frem til billederne og studere dem på din computer - uanset hvad
formålet var, og hvad du ville se dem for. Du risikerer som loven er nu
at få en bøde, og hvis den lov, der er vist nok er førstebehandlet i
folketinget, bliver vedtaget, så risikerer man op til seks års fængsel
ved at følge dit eksempel. Egentlig er det lidt problematisk, for det
udelukker at man ligesom dig selv undersøger om problemet med grov
børneporno på nettet nu er så stort, som medierne siger.

Med venlig hilsen Sven.
--
email: Combine the next two lines to find my e-address
snil usa FUNKY net FUNKSPAM

Bente B. Petersen

Sven Nielsen wrote:
> Du er vel godt klar over, at du har gjort noget meget ulovligt bare
> ved at finde frem til billederne og studere dem på din computer -
> uanset hvad formålet var, og hvad du ville se dem for.

Tjah - Det det ville jeg nu ikke sige at jeg vidste - jeg ved
selvfølgeligat det er forkert og ulovligt at have sådan noget liggende
på sin computer - men det har jeg heller ikke...

Vil myndighederne dømme mig for en sådan forteelse, ja så burde de have
andet at lave *S*

Det er ikke noget jeg "gør" i, men da (hmm hvem var det nu det var) -
Karsten sagde at "man" intet kan finde kunne jeg altså ikke tie stille.

Børneporno ER tilggængeligt på nettet - og det er efter min mening et
problem. Det er dog et helt andet problem end det vi tidligere
diskuterede mht om man skal censurere nettet for sine unger, for det er
ikke noget man falder over - man skal aktivt opsøge det! - Men det er
der jo også folk der gør.

Nå men tak for tippet da i øvrigt - ikke at jeg havde tænkt mig at
abonnere fast på gruppen alligevel *G* - Jeg er ikke M'er nok til at
nyde at have kvalme

Bente
--
ICQ:21826582

Whenever they burn books, they will also,
in the end, burn people.
Heinrich Heine

Anders Poulsen

Hej Chokmah

Jeg synes det er helt fint at du tager dette emne op.

Jeg har gjort mig nogle tanker om dette emme og skrevet novellen "Dræbende
Begræd". I "Dræbende Begræd" er jeg gået langt. ind i det syge sind. Hvis
nogen vil være så grov at spørge mig om jeg selv er pædofil, er spørgsmålet
lidt svært at svare på. Jeg kunne måske godt tænde på en børnepornofilm. Jeg
har det egentlig godt med det, for jeg har aldrig udsat hverken andres eller
mine egne børn, for seksuelle overgreb og har da heller ikke haft lyst til
det.

Novellen findes på: http://home5.inet.tele.dk/andersbo/

Venlig hilsen:
Anders poulsen

Anders Poulsen

Hej Chokmah

> ja men det var nu ikke en aktiv pædofil ,men en med tilbøjeligheden jeg
> tænkte på eller måske en aktiv - der er masser af måder at gemme sig på ,

> nettet

Hvis det kan lade sig gøre at påvirke de pædofile skal vi have dem i tale.
og det gør vi ikke ved at fordømme deres drefter, og egentlig heller ikke
deres handligner. Det kan selvfølgeligt være svært at lade være, for gu er
det da modbydeligt. Om det så er rimeligt at bruge denne NG til dette
formål, ved jeg ikke. men hellere det end at de pædofile får deres helt
egen. så kan de da rigtig hjerne vaske hinanden.

Jeg mener kun straf gavner hvis den straffede har så meget skyldfølelse så
vedkomende ved at modtage straffen kan føle at straffen opvejer
forbrydelsen.

Venlig hilsen:
Anders Bo Poulsen

Anders Poulsen

Hej Tomas

> [...]
> pædofile.
>

> Tror egentlig faen, når de selv ved afvikling af deres straf, får

Jeg tror man skulle spære dem inde sammen med kvinder, de ville have meget
bedre af at få tæsk af kvinder.

Vemlig hilsen:
Anders Bo Poulsen

Arne Jensen

Tomas O. skrev:

> Tror egentlig faen, når de selv ved afvikling af deres straf, får
> hammertæsk i fængslerne.
>

> Der var lige noget på TVdanmark nyhederne.
>
> Den andre fanger får de pædofile til at 'glide i sæben'

Jeg har en god ven der arbejder inden for kriminalforsorgen, og han
siger at mange af de pædofile de har haft indsat ofte er dumme nok til
at fortælle andre af de indsatte hvorfor de sidder i spjældet. Det ender
som regel med at de efter et stykke tid går i frivillig isolation (Når
de har fået tæsk nok). Det samme gælder iøvrigt for voldtægtsforbrydere!

Karsten Olesen

Bente B. Petersen skrev :

>Tjah - Det det ville jeg nu ikke sige at jeg vidste - jeg ved
>selvfølgeligat det er forkert og ulovligt at have sådan noget liggende
>på sin computer - men det har jeg heller ikke...

>Bente
_______________________

Jo du har. Billederne ligger garanteret stadig i Windows/temporary Internet
Files.....;o)..slyngel ! ;o)

Allan Hjorth

Anders Poulsen <ande...@post5.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg mener kun straf gavner hvis den straffede har så meget skyldfølelse så
> vedkomende ved at modtage straffen kan føle at straffen opvejer

De skulle tvangskastereres ved grovere forteelser.
Det tror jeg var bedre for alle parter, ikke mindst dem selv.

--
Allan Hjorth ICQ:9515037
"The reasonable man adapts himself to the world; the unreasonable one

Allan Hjorth

> Jeg tror man skulle spære dem inde sammen med kvinder, de ville have meget
> bedre af at få tæsk af kvinder.

Så hellere spære dem inde med barnets forældre, med mindre selvfølgelig det
er dem selv.

chokmah

Anders Poulsen skrev i meddelelsen <7nfpdo$9tu$1...@news.inet.tele.dk>...

>Hej Chokmah
>
>Jeg synes det er helt fint at du tager dette emne op.

mange tak , jeg havde frygtet at blive misforståed

> [...]
eller
>mine egne børn, for seksuelle overgreb og har da heller ikke haft lyst til

anders det er et meget modigt indlæg , hvorfor at jeg respekter dig og jeg
vil da også se på din hjemmeside
fordi problemet er at langt de fleste har det latent liggene i sig , det er
en meget svær erkendelses proces - men jeg tror man er stærker stillet ,
hvis man kender sit eget latente mørke ind hvis man fornægter det og skulle
man hænd af livets snørklede vej komme i en grænse situation hvor man mister
forstanden - så tror jeg at chansen for at man begår noget sindsygt er
mindre hvis man har forarbejdet og erkendt ind fortrængt.

jeg talte med min egen pysolog om det i forbindelse med 3 andre bekendte jeg
har der er blvet voldtaget / misbrugt af derres fædre - eronien i det hele
er at den pædofile i reglen er et meget blidt menneske , som rent faktisk
lever i den overbevisning at der er tale om gensidig fornøjelese.

specilt med helt små børn 3 til 7/8 år der er det svært at se forskellen ,
hvis der ikke er tale om sadisme eller en adfærd der påførre fysisk smerte -
da det ligger i barnets natur at det er den voksne der har forstand på hvad
der er rigtigt og forkert - det undskylder ikke overgrebet hvad karekter det
end måtte være af - men belyser måseke hvad der foregård i pædarestens
hjerne ?

MvH
Chokmah

chokmah

Allan Hjorth skrev i meddelelsen ...

> [...]

>De skulle tvangskastereres ved grovere forteelser.

>Det tror jeg var bedre for alle parter, ikke mindst dem selv.

ja dem der har begåed overgreb - men holdning af den art over for dem der
har tendensen forsager at man netop arldrig for en konstrutiv måde at
imødegå ondet på

Chokmah

chokmah

Anders Poulsen skrev i meddelelsen <7nfpe1$9tu$3...@news.inet.tele.dk>...

> [...]

>formål, ved jeg ikke. men hellere det end at de pædofile får deres helt
>egen. så kan de da rigtig hjerne vaske hinanden.

ja hvor fælt pædofili end er - så er det dog snak om seksualitet , hvorfor
jeg mener det godt kan forsvare inden for gruppen.
og selvføligt bliver vi nød til at forstå hvad der bevæger dem for at kunne
arbejde konstruktivt med problemet.

>Jeg mener kun straf gavner hvis den straffede har så meget skyldfølelse så
>vedkomende ved at modtage straffen kan føle at straffen opvejer
> [...]

hvis der er tale om et overgreb så er der næppe nogen straf der er hård
nok - men er det en lystfølse der ligger latent hænd så er den væsentlig
info.
MvH
Chokmah

Kyndsberg

> [...]
>verden , da jeg tror det er vigtigt at få en indsigt i hvordan den slags
>mennesker oplever verden for at forebygge det onde.

Jeg vil, lige som de fleste andre har gjort, tage klar afstand til
børneporno. Men, når det er sagt så synes jeg at jeg vil prøve at bidrage
med et andet element på hele debatten. Man må jo forstå at den pædefile jo
gør 'tingene' mod børnene med sin bedste vilje (Dette er vidst blevet sagt
før) og at han har et behov der gør at denne slet ikke kan lade værre. Så
hvorfor sender man den pædofile i fængsel??? Han gør jo hvad han finder
ganske naturligt, han skjuler det, fordi han ved at han vil blive udstødt
hvis man finder ud af, hvad det er han laver, mindre bevidst er han trods
alt ikke. Men alligevel finder han behov for at udleve sine fantasier. Dette
kan i mange måder sammenlignes med voldtægsforbryderen. Han ved at det er
forkert, han fortæller jo ikke at han har voldtaget en anden person, men
finder behov for det alligevel. Efter pornoens frigivelse siges det, at
voldtægsforbrydelserne i Danmark faldt et pænt stykke. De 'syge' kunne
aflede deres behov blot ved at se på billeder. Jeg tænker at børneporno gør
det samme. Mange pædofile voldtager ikke børn når de blot får opfyldt deres
behov ved at se billeder. Det er stadig groteskt at man skal ofre et vidst
antal børn for at tilfredsstille disse mennesker, men når man så også vil
forbyde fake billeder, så har man jo et problem. Så kan den pædofile jo slet
ikke kanalisere sine lyster. Så må det vel alt andet lige betyde at han må
finde andre måder at udleve sine behov på.
Og så et andet element. I Næstved blev chefpsykiateren fyret fordi han
udtalte sig positivt om pædofili, som man sagde. En af de ting han sagde, og
som jeg egentlig synes man skylder en tanke er, at hvis en voksen mand
sutter den af på et barn, og barnet finder nydelse deri, så er det trods alt
ikke varige mén barnet får. Hermed ikke sagt at man skal acceptere former
for pædofili, men blot at man nok ikke skal være overdrevet hysterisk ved
blot den mindste smule misbrug, der trods alt ikke giver skade til. Jeg
mener at man i langt højere grad skal lave behandlingsdomme og at man skal
straffe udbyderne af børneporno hårdere med fængselsstraf og erstatning til
de skadeslidte. Brugerne gør jo kun hvad de finder naturligt.

MVH

Kasper

Sven Nielsen

In article <379c0f8...@news.inet.tele.dk>,
su...@DEJAFILTERinnocent.com says...

> Er du nu også sikker på det?

Hvad er du i tvivl om? Dansk Folkeparti har fremsat et lovforslag om
ændring af strafferammerne i straffelovens § 235 om udbredelse og
besiddelse af børnepornografi. Forslaget indebærer en forhøjelse af
strafferammerne i bestemmelserne til henholdsvis 6 års fængsel og 6
måneders fængsel. Kig på http://www.folketinget.dk - det er der, jeg har
oplysningerne fra. Hvad angår om man "besidder" børneporno, hvis man
f.eks. har besøgt side på www eller lignende, så er jeg ikke helt klar
over, hvordan myndighederne ser på det. Filerne kan jo stadig findes på
din harddisk (i cache) evt. uden du er klar over det. De vil også normalt
stadig findes på harddisken, selv om du tror du har slettet filen, indtil
blokkene bliver overskrevet af noget andet. Politiet kan finde filerne,
hvis de vil, og så hænger du på den.

chokmah

Kyndsberg skrev i meddelelsen <7nhuc4$khk$1...@news101.telia.com>...

godt & modigt indlæg kasper

> [...]
>før) og at han har et behov der gør at denne slet ikke kan lade værre. Så
>hvorfor sender man den pædofile i fængsel???

ja hvor de viseligt også høre hjemme hvis de ikke når at få hold i sig selv
og søge hjælp inden skaden sker.
et incest offer er skadet for livet.

> [...]
>aflede deres behov blot ved at se på billeder. Jeg tænker at børneporno gør

ja og her mener jeg jo at det grafiske materiale kommer ind og skulle dægge
behovet sammen med evt en form for teapi der måske ikke skal være fordømene
, men hvor man finder måder at udeleve behovet på uden at indvoldvere børn.

> [...]
>ikke kanalisere sine lyster. Så må det vel alt andet lige betyde at han må
>finde andre måder at udleve sine behov på.

Her er vi så enige som menskeligt muligt - ikke i at der skal fabrikeres
noget materiale hvor noget levene mennesker er indvoldveret - men grafisk i
form af animationer osv der med nutidens teknologi faktisk er mere virkligt
ind virkligheden selv : - )

> [...]
>som jeg egentlig synes man skylder en tanke er, at hvis en voksen mand
>sutter den af på et barn, og barnet finder nydelse deri, så er det trods

ikke i den umidelbare oplevelse - men den opfatelse barnet for af sig selv
som voksen er afgjort skadelig - det er og bliver et livstids overgreb.

> [...]
>blot den mindste smule misbrug, der trods alt ikke giver skade til. Jeg
>mener at man i langt højere grad skal lave behandlingsdomme

ja måske har du ret hvis mål sætningen er at rehabilitere og ikke starffe så
ja.

> [...]
>straffe udbyderne af børneporno hårdere med fængselsstraf og erstatning til
>de skadeslidte. Brugerne gør jo kun hvad de finder naturligt.

afgjort dem der spinder guld på andre meneskers syge tilbøjeigheder - der er
ingen dom hård nok.

MvH
Chokmah

K.M.

Karsten Olesen <ga...@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7nau9a$e0j$4...@news.inet.tele.dk...

> [...]

> børneporno, men det er (heldigvis) aldrig lykkedes for mig !
>
> Så jeg tror problematikken om, at der er SÅ meget børneporno på nettet er
I sagens natur, har jeg søgt på nettet for at finde børnetegninger/fotos,
men ligemeget hvilke fantasifulde søgeord jeg bruger, eller NG jeg kigger i,
har jeg ikke kunne finde andet end billeder fra nudist lejre og familiefotos
af børn i badekarret/svømmepølen, noget alle vi der har børn, tager af vore
børn, fordi vi synes de er nogle herlige sunde unger.
Så jeg tror heller ikke at problemet er særlig stort her på nettet.
Men jeg tager afstand fra pædofile handlinger og børnepornografi!!
MVH
Kurt

Den anonyme

Ikke for at forsvare pædofile, men hvad hjælper det mon at tæske dem og
sætte dem i fængsel, stopper de med at have den drift til at have sex med
børn af det?

Jeg kan også blive meget forarget, og have lyst til at kastarere en sådan
pædofil med en sløv kam. Men er det løsningen? Tænker man sig om, og ser
(forsøger) man at se nøgtern på det. Så må man vel erkende, at det bestemt
ikke er en naturlig (almen accepteret) drift, men når det kommer til
seksuelle drifter, hvor store herre er vi så over vore egne drifter?

Hvad med jer der er bøsser, er det noget i selv har valgt, er det noget i
sådan kan fravælge? Det samme med jer som er til SM, kan i bare stoppe med
det, og så leve med almindelig samleje? Vi har alle en eller anden fantasi,
som vi gerne vil leve ud. Nogle af fantasierne er alment accepteret og
skader ikke andre, det gør pædofile og voldtægtsforbrydere. Deres ofre vil
nok aldrig helt komme over de overgreb, som er udøvet mod dem. Selv har jeg
den last, at jeg er blotter. I dag har jeg det rimelig med lasten, men kun
fordi, at jeg har lært at styre den delvis. Jeg holder mig til steder, hvor
man forventer at se nøgne mennesker, og generer derfor ikke ret mange. Jeg
ville personlig ønske, at jeg kunne styre den drift, at jeg ikke havde den,
mange ting ville bare være så meget nemmere, hvis jeg ikke lod mit liv styre
af en drift. Mon ikke mange pædofile har det på samme måde? Måske burde man
tilbyde medicinsk kasteration som håndkøbsmedicin eller på en måde, så man
som anonym kunne få fat i det? Personlig ville jeg nu nok, hvis det var
muligt medicinsk prøve at dæmpe mine seksuelle drifter, da der bare går ret
meget tid med de drifter.

Jeg tror ikke, at det hjælper at smide pædofile i fængsel eller at dømme
dem. Men vi har nu nok hellere ikke andre muligheder på nuværrende
tidspunkt? Måske en intensiv psykologisk indsats ville nytte? Måske bakket
op med frivillig kastration eller medicinsk kastration og overvågning. Min
drift er en drift folk griner af, men jeg kan sagtens sætte mig ind i, hvor
forfærdeligt det må være, hvis jeg havde haft lyst til sex med børn, og ikke
selv kunne styre driften, hvad pokker skal man så gøre? Har man ikke modet
til at begå selvmord, og prøver man i sine normale øjeblikke at skyde det
man har gjort i baggrunden, prøver man at sige, "Nå, ja, det var ikke så
slemt, hun nød det sikkert, hun tog ikke skade", og samtidig går rundt og er
hunderæd for at blive opdaget?

Vi bør nu nok være meget mere opmærksom på, hvilke ting som udløser disse
drifter. Mange af drifterne eller de seksuelle forstyrrelser opstår jo i
barndommen. I stedet for at fordømme, bør vi nu nok hellere prøve at forstå,
og ud fra det på en ene eller anden måde behandle de mennesker på en
fornuftig måde, så de kan komme til at leve et fornuftig liv, hvor de ikke
udgør en fare for andre.

MVH
Den anonyme

P.S. Undskyld den med anonyme, men jeg vil ikke bombaderes med mail 8O)

chokmah

Den anonyme skrev i meddelelsen ...

>Ikke for at forsvare pædofile, men hvad hjælper det mon at tæske dem og
>sætte dem i fængsel, stopper de med at have den drift til at have sex med
>børn af det?

Puhh det er well en " forståelig " måde hvor folk de reagere på noget som
de hverken forstår endsig har lyst til at forstå og en reaktion der
afspejler en desperart afmagts følse - som jeg på sæt og vis godt kan
identificere mig med , men pointere også at man bliver nød til at forstå
disse mennesker - for at forholde sig sagligt & konstruktivt til
problematikken.

> [...]
>ikke er en naturlig (almen accepteret) drift, men når det kommer til
>seksuelle drifter, hvor store herre er vi så over vore egne drifter?

ah jeg vil mene at nok har vi drifter , drifter der også bør erkendes i
deres dybeste mørke & mest bizarre afskykelser MEN de fleste har i en drifts
situation muligheden for at vælge , hvor svært det end kan værre selv i et
såkaldt almindeligt driftsliv.

> [...]
>det, og så leve med almindelig samleje? Vi har alle en eller anden fantasi,

Jamen de homoseksuelle og S/M folket , de er jo netop et produkt af te
frivilligt valg som barnet ikke har - dte er så at sige hele humlen i det.

> [...]
>mange ting ville bare være så meget nemmere, hvis jeg ikke lod mit liv

jeg syntes det er både skide godt og modigt at du laver et indlæg , hvor du
er i en praktiserene grænse situation - jeg ville ønske der var flere folk
der gjorde det - jo mere vi lære om det vi ikke forstår jo bedre mennesker
mener jeg at vi bliver.

> [...]
>muligt medicinsk prøve at dæmpe mine seksuelle drifter, da der bare går ret

Hmmm nu er jeg jo tidliger alkoholiker - der har man jo i sin visdom lavet
nogen ambolatoriaer , hvor folk så at sige ikke bliver registrerede - jeg er
sikker på at hvis man for en henvisning til em psykiater så har de tavsheds
pligt men det har de så ikke afligevel , da der bliver ført journaler og
lort der ligger og cirkulere - men jeg er nu rat sikker på at der findes en
løsning , hvis man taler med sin læge om det og for en aftale om hvad der
bliver ført til journal - desuden så har man som dansker jounal indsigt i
lat hvad der bliver skrevet om en og det kan man anke. Mne kastrations
midler i håndkøb jeg tror ikke det bliver og jeg er heller ikke sikker på at
dte er nogen go ide.

> [...]
>slemt, hun nød det sikkert, hun tog ikke skade", og samtidig går rundt og

Du kan jo helt afgjort få pysikiatrisk hjælp , problemet med alt hvad der er
offentligt ansat er at de er så uændeligt inkompetende de har en masse
skemaer & vejledninger som de presser folk ned i og man ser ikke mennesket ,
hvorimod en god teaput er sin vægt værd i guld - man skal så bare finde en
som man swinger med
men det finder man hurtigt ud af.

> [...]
>og ud fra det på en ene eller anden måde behandle de mennesker på en
>fornuftig måde, så de kan komme til at leve et fornuftig liv, hvor de ikke

afgjort fornuftigt.
MvH
Chokmah

>P.S. Undskyld den med anonyme, men jeg vil ikke bombaderes med mail 8O)

det tror jeg sgu ikke du skal tænke på tror du der står chokmah på mit
sygesikrings kort ?
eller min e mail adresse er er en hotmail eller mail.me ? ja jeg bruger dem
da , min idenditet er pakket så lang væk er jeg såmænd dårligt kan huske
hvem jeg selv er mere : - )

Bente B. Petersen

Karsten Olesen wrote:

> Jo du har. Billederne ligger garanteret stadig i Windows/temporary Internet
> Files.....;o)..slyngel ! ;o)

*GG* - tjah - nu var det jo en NG jeg var på - og jeg tror nok jeg har
slettet det hele - men selvfølgelig har jeg ikke slettet det så
myndighederne ikke ville kunne hive dem frem igen, men det spiller jeg
så på at de ikke gider :-)

K.M.

Sune <su...@DEJAFILTERinnocent.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:379c0f8...@news.inet.tele.dk...

> [SNIP]

> Er du nu også sikker på det?
>
> Mvh
> Sune
Det er korrekt, det at hjemtage børneporno er ulovligt, selv om det skulle
ske ved en fejltagelse, så er man kriminel! Bevisbyrden påhviler den som
hjemtager materialet, med hensyn til skyld/uskyld, det er ligesom
færdselsloven, billisten er skyldig til det modsatte er bevist, politikerne
har valgt omvendt bevisbyrde i børnepornosager, så ethvert nøgenfoto af et
barn er ulovligt, såfremt pågældende er under 18 år, da man følger de
amerikanske regler om lavalder for pornografisk medvirken (så vidt jeg kan
huske at have læst)
MVH
Kurt

K.M.

Tomas O. <t...@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pkhm3.1000$S4.1...@news030.image.dk...

> [...]
> forbyde at der i dokumentarprogrammer vises billeder af KZ lejrene, så
> vi alle kan glemme hvor svinske vi mennesker egentlig kan være.

Tegnet pornografi?
I en NG alt.---.---.spanking er der masser af tegninger af børn der får
tæsk, ok det er håbløst amatørarbejde, ofte tegnet på linieret papir, så man
er klar over at det er tegnet, i en NG alt.snuff.canibalisme (tror jeg den
hedder) er der tegninger hvor fortrinsvis kvinder bliver slagtet og
spidstegte som pattegrise og naturligvis bollet / voldtaget først, det er
ikke for sarte sjæle UUUULRIK
Ulækkert eller hvad?
MvH
Kurt

K.M.

chokmah <cho...@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:AChm3.195$8V3...@news.get2net.dk...

> [...]

> netop

> Freya
> det skullle jo være det enste pointe med det

Da skrift og billedpornografien sidst i 60 erne blev frigivet og lovligjort,
var det blandt andet med den begrundelse, at det ville afholde nogle fra at
begå visse sexualforbrydelser, hvis de i stedet kunne få afløb gennem
pornografiens fiktionsverden, så hvidt jeg husker, så viste statestikkerne,
et fald i sexualforbrydelserne efterfølgende, hvilke det drejede sig om
husker jeg ikke.
Så hvis pornografisk materiale kan hindre en del overgreb/misbrug, men på
den anden side kan inspirere nogle få til at begå kriminalitet, så er det jo
et uløseligt dilemma af moralsk karakter, i lighed med den måde man
prioritere sårede soldater i krig, eller inden for sevilforsvaret i
katastrofe situationer,
MVH
Kurt

Tomas O.

K.M. <ku...@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7Bnn3.496$cO4...@news.get2net.dk...
SNIP
> Ulækkert eller hvad?

Det er sgu ikke kun ulækkert det er sygt!

MVH
Tomas O.

K.M.

Tomas O. <t...@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Q4on3.310$c4....@news030.image.dk...
Også min mening!
MVH
Kurt

K.M.

Sune <su...@DEJAFILTERinnocent.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:37a50d2b...@news.inet.tele.dk...
> On Tue, 27 Jul 1999 21:06:30 +0200, "K.M." <ku...@get2net.dk> wrote:
>

> I praksis er jeg ret sikker på at der ikke vil være nogen som kan
> blive dømt udfra indholdet af cachen på PC'en.
>
> Mvh
> Sune
Tjah!
Det kommer vel an på hvilken hetz der muligvis bliver drevet/blæst op i
medierne, politikere elsker jo at score på populistiske sager og
hovsa_lovgive!
MvH
Kurt

chokmah

K.M. skrev i meddelelsen ...

> [...]

>et uløseligt dilemma af moralsk karakter, i lighed med den måde man
>prioritere sårede soldater i krig, eller inden for sevilforsvaret i

jeg tror ikke at grafisk = tegnet / animeret materiale vil få nogen til at
blive pædarest - jeg tror det er noget man enten er eller ikke er , og jeg
tror også at efter som disse mennesker kan rekvirere dette materiale på
legal vis vil jeg mene at der er en chanse for at effekten vil blive den
samme som i 60 erne samt , at de syges undertrykte behov - vil kunne komme
til en reel debat , som vil give den indsigt der e rnødvendig for at hjælpe
disse mennekser før de gør skade på nogen.
MVH
Chokmah

Chick

chokmah <cho...@mailme.dk> skrev i news:iuXm3.133$Wu4...@news.get2net.dk

> ja hvor fælt pædofili end er - så er det dog snak om seksualitet , hvorfor
> jeg mener det godt kan forsvare inden for gruppen.

Jamen så FUT derover fra news:dk.livssyn ikke?

--
Chick
http://mlplus.com/users/chick/

Peder Vendelbo Mikkelsen

Den anonyme skrev i en nyhedsmeddelelse

Hej Den anonyme

> Ikke for at forsvare pædofile, men hvad hjælper det mon at
> tæske dem

(i fængslet tror jeg du mener)

Jeg ved ikke noget om det, har aldrig været i fængsel, men kan
forestille mig hvorfor nogle gør det.

Jeg tror at de indsatte som finder ud af at der er en seksual-
forbryder i samme fængsel, har et hævnmotiv. Tankegangen er
nok : "det kunne have været min kæreste eller mit barn".

Jeg har en guddatter, hende føler jeg overraskende meget for,
hvis nogen gør hende fortræd, kan de godt regne med at møde mig.

Jeg betragter ellers mig selv som meget åben, men der er grænser
for mig, når den/de bliver overtrådt er jeg bare en neanderthal-
mand.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det, men prøv at tænk
over hvordan du ville reagere hvis din mor bliver voldtaget,
det er den samme følelse.

> og sætte dem i fængsel, stopper de med at have den drift til
> at have sex med børn af det?

Det tror jeg ikke. Spritbilister bliver vel heller ikke mindre
sprittede bilister ved at komme i fængsel? (retorisk spørgsmål,
du skal ikke besvare det i denne gruppe)

> Jeg kan også blive meget forarget, og have lyst til at
> kastarere en sådan pædofil med en sløv kam. Men er det
> løsningen?

Nej, det tror jeg ikke at det er.

> Tænker man sig om, og ser (forsøger) man at se nøgtern på det.

Det er meget nemt, sålænge det er andre folks børn!

> Så må man vel erkende, at det bestemt ikke er en naturlig
> (almen accepteret) drift

Jeg vil ikke kategorisere det som en drift, men som en tvangs-
tanke, det er garanteret forkert for jeg ved ikke meget om
psykologi.

> men når det kommer til seksuelle drifter, hvor store herre er
> vi så over vore egne drifter?

Det svinger vel, nogle kan holde op med at ryge, nogle afholder
sig helt fra at have sex og der er vel andre eksempeler jeg
overser.

> P.S. Undskyld den med anonyme, men jeg vil ikke bombaderes med
> mail 8O)

Ok med mig, sålænge du dyrker din seksualitet på den måde du
gør nu og ikke skræmmer livet ud af min mor.

Med venlig hilsen

Peder

Den anonyme

Peder Vendelbo Mikkelsen <ped...@gmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7nnqc1$16ua$1...@news.net.uni-c.dk...
[SNIP]

> Jeg har en guddatter, hende føler jeg overraskende meget for,
> hvis nogen gør hende fortræd, kan de godt regne med at møde mig.

Mit indlæg var bestemt ikke ment som et forsvar af de pædofile! Var det min
datter som var blevet skændet, voldtaget, ødelagt psykisk af en pædofil, så
vil jeg helt sikkert ikke tænke videre rationelt, og jeg vil se stort og
flot på risikoen for at komme til at side i fængsel på livstid. Jeg tror
også det samme galt, hvis jeg kom til at overvære en sådan handling. I en
sådan situation kan man ikke være rationel.

Diskutionen er bare kommet til at handle om, hvordan vi straffer de
mennesker. Men hvad hjælper det at straffe dem? Nå, ja, vi slipper for den
risiko, som de kan udgøre, så længe de sidder i fængsel. Vi kan også sidde
og gnide os i hænderne over at de har fået en røvfuld, vi får en lille hævn
ud af det. Men der er jo et barn som er blevet skændet før de bliver
fængslet, og hvor meget hjælper det så at være hævngerrig?

Vi glemmer nu nok at fokusere lidt på, hvad der er, som gør at de mennesker
kan finde på en sådan helt uforståelig handling. Er de følelsløse,
kortslutter de, hvad sker der i hovedet på dem, hvordan er de kommet der
til, at de kan finde på det?

Vi bør nu nok hellere prøve at finde ud af, hvordan vi kan forhindre at
mennesker kommer ud på et sådan sidespor, og ikke mindst, hvordan vi, når de
begynder at have de tendenser kan forhindre dem i at begå sådanne overgreb,
og hvordan man opdager, at de er ved at udvikle sådanne tendenser, samt kan
behandle dem på en fornuftig måde, så de ikke længere udgør nogen risiko.
Hmmm.... om det skal være med intensiv psykolog hjælp eller blyforgiftning,
kan jeg desværre ikke give svaret på. Vore psykologer ved nu nok ikke nok om
den side af vores sind? Og jeg tvivler meget stærk på, at de mennesker, som
kan finde på sådanne overgreb, har det videre godt med sig selv?

MVH
Den Anonyme

Tomas O.

Den anonyme <N...@Mail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m0Sn3.19$uo5...@news.get2net.dk...

SNIP

En ting vi helt glemmer i denne diskussion er ofrene!

Jeg mener vi bør fokuserer mindst lige så meget på hvad man skan
stille op med dem som vi gør på forbryderne.

Det er lidt ligesom i det virkelige liv. Forbryderne skal
rehabiliteres i hoved og røv, mens ofrene ofte lades i stikken. Jeg
synes det er rigtigt at gøre noget for at forhindre forbrydelser, og
gør noget for forbryderne, men vi må altså IKKE glemme, at der er ofre
i det her.

Ofte slæbes disse ofre gennem et totalt ufølsomt retssystem, med
afhøringer og mistro. Lad mig slå fast at jeg ikke tror børn lyver om
sex! Hvorfor skulle de det? De er som regel ikke gamle nok til at
bruge det bevidst til at manipulere andre voksne til at tro ondt om en
anden. Derfor, når børn fortæller om misbrug, skal man, efter min
mening, altid gå ud fra at barnet taler sandt!

Nu er det sådan at retssystemet nok skal være forholdsvis ufølsomt for
at det er loven der styrer hvad der sker med en forbryder og ikke
folks følelser. Men jeg synes man alt for tit ser i aviserne at ofrene
(børnene) er under mistanke for at opdigte sexmisbruget. Hvis et barn
vitterlig har opdigtet en sådan historie, tro jeg , man kan være ret
så sikker på at der er en voksen bag.

Så lad os ikke glemme ofrene og hvad der skal gøres for dem, så de kan
komme videre i deres liv med så lidt mén af det som muligt. Her
handler det også om omgivelsernes holdninger. Ofte oplever børn at det
er skamfuldt at tale om og de får derved ikke bearbejdet de følelser
der er i forbindelse med at deres far/stedfar/mor/stedmor/onkel er
blevet hentet af politiet og smidt i fængsel. Barnet kan ikke undgå at
føle skyld over det, for havde de bare holdt deres mund var det jo
aldrig sket!

Så det er vigtigt at man taler med barnet og lader barnet tale om det
der e sket. Og så lade barnet vide både intellektuelt og
følelsesmæssigt at han/huns handlinger er ok.

Den fhv. kæreste jeg omtalte, hendes næststørste problem var at hun
syntes det hele var hendes egen skyld, følelsesmæssigt ikke
intellektuelt. Det største var hendes akavede forhold til sex og
intimitet.

Men skyldfølelsen gjorde at hun var 'låst' og ikke kunne komme videre.

MVH
Tomas O.

Sven Nielsen

In article <37a99ac7...@news.inet.tele.dk>,
su...@DEJAFILTERinnocent.com says...

> Ovenstående er som du selv skriver et lovforslag så det kan ikke
> bruges i denne diskussion -> det er ikke lov endnu.

Synes du ikke også selv, at du vrøvler lidt nu?! Eller har du en
autoriseret liste over ting, der kan / absolut ikke kan anvendes eller
henvendes til en diskussion? Så post den endelig her!

> Jeg tror ikke at der nogensinde er nogen som vil blive straffet på
> baggrund af indholdet af cachen. Der har ikke engang været domfældelse
> af overtrædelser af f.eks. copyright og det burde være det første som
> var tilfældet hvis det kunne lade sig gøre, da der er big bucks
> involveret.

Dvs. at du rent faktisk mener, at hvis man er interesseret i at besidde
bunkevis af børneporno og andet ulovligt materiale på sin harddisk, så
skal man bare placere materialet i et cache katalog for at være sikret
frisag. Det lyder smart, men jeg tror desværre at en anklager i en
straffesag vil bryde sammen af grin over at høre dine argumenter. Hvis
der findes noget ulovligt på din harddisk, så hænger du på den, hvis
politiet finder det. Efter den gældende lovgivning risikerer du dog kun
en bøde, medmindre du distribuerer materialet.

K.M.

Tomas O. <t...@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1pWn3.34$06....@news030.image.dk...

> [...]
> synes det er rigtigt at gøre noget for at forhindre forbrydelser, og
> gør noget for forbryderne, men vi må altså IKKE glemme, at der er ofre
Du har ret Tomas, ofrene har først for få år side fået mediernes interesse
og først fornyelig er der gjort tiltag fra lovgivernes side om at der ydes
psykolog hjælp til ofre for forbrydelser.
Jeg arbejder med psykisk syge mennesker, og jeg må desværre indrømme, at der
er visse mennesker samfundet må beskytte sig mod, ved at pacificere dem i
fængsler/sindsygehospitaler, da de er uhelbredelige/uforbederlige med den
viden og muligheder vi har i dag.
MVH
Kurt

dxt

Jeg er efterhånden blevet lidt træt af at høre på al mediernes snak om
børneporno. Det virker som om det altid bliver hevet frem fra hatten, når
der mangler andre nyheder, gerne noget med "Børneporno og Internettet" og
historien kan eventuelt krydres med nogle nynazister.

Grunden til at jeg finder den stigende interesse lidt latterlig, er at jeg
for det første ikke opfatter børneporno som nogen voldsom slem ting, og for
det andet slet ikke er sikker på at det høre ind under min definitation af
en forbrydelse, ihvertfald ikke en forbrydelse der burde føre til fængsel.
Diskussionen om at forbyde fiktik børneporno finder jeg fuldstændig sindsyg,
og forslaget fyldte mig med harme.

Er folk der misbruger børn forbrydere eller syge ? Jeg har meget svært ved
at forstille sig at en pædofil, der rent faktisk udøver et misbrug, har
noget valg. Hvem ville sætte sig i sådan en situation for alt i verden, hvis
det ikke var noget man blev drevet til af sine drifter. Pædofile må være
ulykkelige mennesker, og kan bedst sammenlignes med f.eks. pyromaner.

Driften der driver pædofile ud i misbrug at børn, er ligeså ond/ikke ond,
forståelig/uforståelig, naturlig/unaturlig - som homoseksualitet, SM eller
pyromani. Dersværre er der blot ofre, og derfor skal børnemisbrug
selvfølgelig straffet, men jeg synes det er vigtigt at holde sig for øje, at
der absolut ikke er noget der adskiller denne "seksuelle afvigelse" fra de
andre - altså andet en at den har ofre.

At pædofile (og voldtægtsforbryderne) i fængslerne bliver udsat for
overgreb, finder jeg både beastialsk, og meget hyklerisk. Tror morderen,
voldsmanden eller røveren virkelig at voldtægtsmandens gerning er så meget
værre end deres egen ? Morderen har frarøvet et andet menneske livet,
hvilket må være den groveste forbrydelse overhovet. Voldsmanden har måske
slået et fuldstændigt tilfældigt menneske ned på gaden, uden nogen grund,
andet end at han kede sig. Røveren har truet sig til penge, for gevinsten
skyld, med kynisk overblik, og fuldstændigt bevist. Den pædofiles gerning,
er der dog en hvis fornuft i, ihvertfald for personen, der rent faktisk kan
sætte sig i hans sted. Jeg tror de andre indsattes had er et forsøg, kluntet
og latterligt, på at legitimere deres egen forbrydelse: "Godt nok har jeg
gjort noget slemt, men han har gjort noget værre". Jeg opfatter det ikke som
noget forsøg på at beskytte kvinderne/børnene.

At samfundet har udråbt pædofile som den ultimative ondskab, har gjort det
fuldstændigt umuligt at berøre emnet på nogen som helst nuanceret måde. Alle
råber i kor: "Slå dem ihjel, kastre dem", og dette vil næppe rede et eneste
barn fra misbrug.

- dxt

Den anonyme

Hejsa dxt,

dxt <j27...@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Topo3.550$bI5...@news.get2net.dk...

> [...]
> der mangler andre nyheder, gerne noget med "Børneporno og Internettet" og
> historien kan eventuelt krydres med nogle nynazister.

Helt enig, jeg er også utrolig træt af altid at høre om det, og så udbredt
er det heldigvis ikke. Skal man finde børneporno på nettet, så bliver man
sikkert nød til at lede godt og grundigt, og mon ikke, at mange af de
diciderede pornografiske sider, som indeholder den form for porno er
betalings sider?

> [...]
> en forbrydelse, ihvertfald ikke en forbrydelse der burde føre til fængsel.
> Diskussionen om at forbyde fiktik børneporno finder jeg fuldstændig

Her er jeg næsten enig, men kun næsten! Jeg mener hellere ikke, at det er en
forbrydelse, men vil mene at det er en psykisk afvigelse.

> [...]
> det ikke var noget man blev drevet til af sine drifter. Pædofile må være
> ulykkelige mennesker, og kan bedst sammenlignes med f.eks. pyromaner.

Der ramte du vist plet? Jeg tror bestemt hellere ikke, at de pædofile
virkelig har et valg, og jeg tror de er dybt ulykkelige mennesker. Når de
begår deres handling, så tvivler jeg meget stærkt på, at de virkelig er
bevidste om, hvor meget de egentlig kan komme til at skade deres ofer. Måske
ved de det i deres klare øjeblikke (når driften ikke styrer dem), men de kan
uanset hvor gerne de vil ikke styre driften. Med den hetz der køres på
pædofile, så vil de jo også være skrækslagne for at indrømme, at de måske
har den drift, og på grund lag af det søge behandling.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i problematikken, da jeg selv er blotter.
Hmmm... måske ikke i helt klasisk forstand, da jeg ikke spæner rundt med en
lang frakke på og skrammer unge piger. Det jeg gør, når driften kommer over
mig er, at jeg tager til stranden. Finder et øde sted i nærheden af en
voksen dame. Jeg går så hen og spørger hende, om det er i orden, at jeg
lægger mig uden tøj i nærheden af hende. Hvis det er i orden, så pirer jeg
mig selv, mens jeg lægger mærke til hendes reaktion. Fornemmer jeg, at hun
ikke bliver fornærmet, men måske endda synes at det er spændende eller
interessant, så går jeg hele vejen.
I går gjorde jeg det over for en pæn dame på ca. 40 år. Jeg var meget
bevidst om, at jeg ikke kom til at chokere hende eller foragre hende for
meget. Selvfølgelig opdagede hun, hvad jeg lavede (det var jo også planen),
hun sagde til mig, at hun synes, at jeg skulle gøre det der hjemme. Hmm...
vi sludrede lidt om det, og hun sagde, at hun ikke forstod det, men hun blev
hellere ikke foragret over det. Jeg brugte en del tid på at forklare hende,
hvad der egentlig foregik i hovedet på en gut som mig, og vi kom nu ret godt
ind på hinanden. Hvis jeg kunne, så ville jeg gøre alt for at slippe for den
drift, men da psykologer ikke kender årsagen eller kan helbrede et menneske
for den, så nytter det jo ikke så meget. Jeg tror at pædofile måske har det
på samme måde? Det er bare ikke som i mit tilfælde en kvindes blik som
ophidser dem, men det at være samme med et barn. Det er forfærdeligt! Og jeg
mener helt klart, at der må gøres en meget større indsats for at finde ud
af, hvad det er der gør at nogle af os ender som seksuelle afvigere.
Tomas O. skev i denne tråd, at man skulle tænke på ofrene og ikke
koncentrere sig så meget om de pædofile. Her er jeg ikke helt enig.
Selvfølgelig skal ofrene have alt den støtte som de har behov for, men man
bør også i stor stil koncentrere sig om afvigeren. Både for at hjælpe ham
til ikke at gøre det igen, men lige så meget for at forstå, hvad der får ham
til det, og hvordan man kan forhindre andre i at blive afviger på samme
måde. Så man i fremtiden kan undgå, at der kommer nogle ofre.

> [...]
at
> der absolut ikke er noget der adskiller denne "seksuelle afvigelse" fra de

Ja, det er nettop det, at der er ofre, og ofrene er helt uden forståelse
eller mulighed for at forsvare sig eller at ungå at blive til ofre, som
nettop gør den afvigelse så forfærdelig.

> [...]
> voldsmanden eller røveren virkelig at voldtægtsmandens gerning er så meget

Tjaaaa.... der er mange grader af forbrydelser. Det der er så forfærdeligt
ved nettop pædofile er nu nok, hvis det er drifter som styrer dem, og de
ikke handler som de gør fordi at de er onde, men fordi de er syge.

Phuuuu.... dette kan blive en meget lang tråd, og nogle journalister
benytter desværre emnet hver gang, de lige mangler stof, så lad den nu
ligge. Forhåbentlig er det kun en meget lille promille af mennesker, som
lider af denne pædofili?

MVH
- Den Anonyme -

Jan Allan Andersen

Den 29 Jul 99 skrev Tomas O. bl.a. følgende :

TO> Derfor, når børn fortæller om misbrug, skal man, efter min mening,
TO> altid gå ud fra at barnet taler sandt!

Principelt er jeg helt enig med dig, men alligevel skal man ikke bare helt
råt sluge hvad de siger. Eksempel fra den virkelige verden;
Mandlig pædagog tager til byen med 2 børnehave-børn, for at foretage nogle
indkøb. I byen går de rundt og hygger sig, tager i Rundetårn o.a. Hjemme
igen fortæller drengen til sine forældre, at de havde været hjemme hos
pædagogen, havde leget med hans hund og kat, havde fået bind for øjnene og
været i pædagogens seng. Stor bestyrtelse, men heldigvis fortalte pigen en
helt anden historie, heldigvis havde pædagogens kæreste været hjemme
(ifølge drengen havde der ikke været nogle hjemme), og heldigvis har
pædogogen hverken hund eller kat. Men dengen har altså fortalt en løgn,
omend han sikkert ikke bare har fundet på tingene helt ud af den blå luft.
Drengen har sikkert hørt, set noget om disse ting og udfra det har han
fortalt sin historie. Hvorfor han så har gjort det, det må være for en
psykolog at svare på, for drengen kommer fra et hjem der i børnehaven
absolut blev betragtet som et kærligt hjem, med tid og opmærksomhed til
drengen.
Så børn finder ikke sekv på at sådanne ting kan ske, men hvis de ved at
sådanne ting kan ske, kan de måske finde på at lyve om at de selv har været
ude for det :(

Hilsener,
*Jan*
*e-mail:* #ak...@vip.cybercity.dk#

Tomas O.

Den anonyme <N...@Mail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:36wo3.103$6%5....@news.get2net.dk...

Hej

Jeg må lige pointere at jeg ikke mener de pædofile skal glemme/gemmes
i forhold til deres ofre. Det jeg mener er at ofren i dette land,
uanst om de er voldtægtsofre/pædofilofre/ofre for røverier.. har en
tendens til at blive glemt.

Jeg gjorde opmærksom på det faktum og mener at pædofile bør behandles
for at vi kan undgå gentagelser i hvert fald fra den samme.

MVH
Tomas O.

Chick

dxt <j27...@hotmail.com> skrev i news:Topo3.550$bI5...@news.get2net.dk

> at jeg for det første ikke opfatter børneporno som nogen voldsom slem ting

Uenig.

> der absolut ikke er noget der adskiller denne "seksuelle afvigelse" fra de
> andre - altså andet en at den har ofre.

Uenig. Homosexualitet og SM har ikke nogen ofre!!!

> Morderen har frarøvet et andet menneske livet,
> hvilket må være den groveste forbrydelse overhovet

Er det værre at dø, end at miste livskvalitet og livslyst og evnen til glæde?

Jeg er træt af crosspost, bemærk derfor FUT news:dk.livssyn

--
Chick
http://mlplus.com/users/chick/

Sven Nielsen

In article <37a6cc09...@news.inet.tele.dk>,
su...@DEJAFILTERinnocent.com says...

> Det har jeg ikke.
> Men det er vel ikke særligt smart at henvise til en lov som måske vil
> komme en gang i fremtiden, når vi diskuterer nutid.

Jeg har aldrig sagt andet end at det var en lov, der var førstebehandlet.
Jeg mener ikke, at jeg har forsøgt at give indtryk af, at det var
gældende lov. At du ikke interesserer dig for hvilke love, der er på vej
til at blive vedtaget, er ikke afgørende for, hvad jeg vælger at
diskutere.

> Tror du ikke at der ligger en masse netop nu i min harddiskcache som
> Microsoft, Intel og Netscape har copyright på?

Dunno. Don't care. Læg du bare dine piratkopier i cachen.

> Tror du at de på nogen måde kan gøre indvendinger mod det?
> Hvorfor tror du det er anderledes med børneporno?

Det er to helt forskellige ting! Hvorfor tror du, at man kan drage
paralleller? Ophavsret og sædelighedsforbrydelser har ikke ret meget til
fælles.

> Sjovt at være så sikker i sin sag som du er når der aldrig har været
> fortilfælde....

Ja, det skulle du selv tænke lidt over.

Jan Allan Andersen

Den 31 Jul 99 skrev dxt bl.a. følgende :

d> Grunden til at jeg finder den stigende interesse lidt latterlig, er at
d> jeg for det første ikke opfatter børneporno som nogen voldsom slem ting,

Nå nej, at ødelægge børns liv, børn der ingen reel mulighed har for at sige
fra, alene for egoistisk at få opfyldt sine egne behov, det er da ikke
særligt slemt, nej, nej - Det er jo kun børn det går ud over ;-(((((

d> og for det andet slet ikke er sikker på at det høre ind under min
d> definitation af en forbrydelse, ihvertfald ikke en forbrydelse der burde

Se ovenstående.

d> føre til fængsel. Diskussionen om at forbyde fiktik børneporno finder
d> jeg fuldstændig sindsyg, og forslaget fyldte mig med harme.

Se, her kan jeg til gengæld sagtens følge dig, og jeg er meget bange for
den tankegang der ligger bagved sådan et forslag, for ikke at sige hvad det
kan føre til.

d> Er folk der misbruger børn forbrydere eller syge ? Jeg har meget svært
d> ved at forstille sig at en pædofil, der rent faktisk udøver et misbrug,
d> har noget valg. Hvem ville sætte sig i sådan en situation for alt i
d> verden, hvis det ikke var noget man blev drevet til af sine drifter.

Ikke har noget valg? Jeg er meget fikseret på anal-sex, men min kæreste er
ikke interesseret, så jeg tvinger hende da ikke til det. Selvfølgelig
forsøger jeg at "lokke" hende til at prøve, men hun er jo også et voksent
menneske, der har mulighed for at sige fra, hvilket hun så gør, og det
respekterer jeg selvfølgeligt. Jeg har mere end almindelig meget lyst til
f.eks. 3-kant-sex, men levede alligevel 9 år i et forhold med en der slet,
slet ikke var interesseret i den slags. Hende forsøgte jeg ikke engang at
"lokke", for selvfølgelig respekterede jeg, at hun bare overhovedet ikke
var til den slags. Så jo, gu' har man et valg
Mht. om pædofile er syge, så vil jeg lige se bort fra, at langt de fleste
eksperter, der kender til og arbejder med pædofili, er stort set enige om,
at pædofile har personlighedsforstyrrelser og at mange pædofile er mere
eller mindre psykopater, og istedet nøjes med at sige, at i hvert fald for
mig, så er mennesker, hvis "seksuelle drift" (og jeg mener ikke at pædofili
er en seksuel drift) er så altoverskyggende en del af deres liv og dem
selv, at de ikke viger tilbage fra at misbruge andre, i pædofiles tilfælde
børn som er stort set forsvarsløse, uden tvivl syge mennesker, kort og
godt.

d> Pædofile må være ulykkelige mennesker, og kan bedst sammenlignes med
d> f.eks. pyromaner.

Det er der rigtigt mange pædofile der er, ja.

d> Driften der driver pædofile ud i misbrug at børn, er ligeså ond/ikke ond,
d> forståelig/uforståelig, naturlig/unaturlig - som homoseksualitet, SM

Her er jeg lodret uenig! Homoseksualitet, S/M og mange andre (jeg synes
pyromani hører lige så lidt til her, som pædofili) er ikke i sig selv så
dominerende, at man begår overgreb på andre for at få opfyldt sin
seksualitet, det gør aktive pædofile og aktiv pædofili fører i sig selv til
misbrug og overgreb. Derfor kan man på ingen måde sidestille pædofili med
f.eks. homoseksualitet (en blandt pædofile meget brugt sammenligning).

d> eller pyromani. Dersværre er der blot ofre, og derfor skal børnemisbrug
d> selvfølgelig straffet, men jeg synes det er vigtigt at holde sig for
d> øje, at der absolut ikke er noget der adskiller denne "seksuelle
d> afvigelse" fra de andre - altså andet en at den har ofre.

At der er ofre, synes jeg er en meget stor forskel, og som skrevet ovenfor,
så kan du slet ikke sammenligne.

d> deres egen forbrydelse: "Godt nok har jeg gjort noget slemt, men han har
d> gjort noget værre". Jeg opfatter det ikke som noget forsøg på at
d> beskytte kvinderne/børnene.

Det er ikke fordi jeg er uenig med dig som sådan, men jeg vil dog lige
påpege, at de fleste voksne mennesker har en, omend i praksis sikkert for
det meste meget minimal, chance for at værge for sig, det har et barn udsat
for et pædofilt overgreb ikke.

d> At samfundet har udråbt pædofile som den ultimative ondskab, har gjort
d> det fuldstændigt umuligt at berøre emnet på nogen som helst nuanceret
d> måde. Alle råber i kor: "Slå dem ihjel, kastre dem", og dette vil næppe
d> rede et eneste barn fra misbrug.

Det kan vi godt blive enige om. Før jeg var med til at skrive speciale
omkring pædofili, så var det da også min holdning (og vil helt sikkert
stadigvæk være det, hvis det er enten mine eller "mine" børn der skulle
blive misbrugt af en pædofil), men ellers har jeg da fået et lidt andet syn
på pædofili og pædofile - Pædofile er syge mennesker der skal have
hjælp/behandling, det er en af de bedste måder til at minimere, undgå kan
man desværre nok ikke helt 100%, antallet af børn der udsættes for pædofile
overgreb.

Jan Allan Andersen

Den 31 Jul 99 skrev Den anonyme bl.a. følgende :

Da> ligge. Forhåbentlig er det kun en meget lille promille af mennesker,
Da> som lider af denne pædofili?

Et meget kvalificeret ekspertgæt hedder ca. 10.000 aktive og ca. 40.000
passive, altså godt 1%. Hvis jeg ikke husker helt galt, så er det vist også
det tal Pædofilgruppen selv regner med.

Henrik

> [...]
> voldsmanden eller røveren virkelig at voldtægtsmandens gerning er så meget

Det er jo ikke det det handler om.
Det der er sagens kerne er at der her er tale om (undskyld udtrykket) tag
selv fisse, og ligesom andre har indsatte også børn og kærester som de ikke
vil have udsat for den slags ting.

og der er stor forskel på vold mod børn og vold mod voksne, en børnevolds
m/k vil have det lige så lidt godt som en voldboller

henrik

Sven Nielsen

In article <37acd111...@news.inet.tele.dk>,
su...@DEJAFILTERinnocent.com says...

> Begge ting er i teorien ulovlige at have i cachen, men ikke i praksis.

Jeg erklærer mig så uenig, og så kan vi vist afslutte den diskussion.

Jeg vil derimod foreslå at man bruger kryptering (as in pgp), hvis man
vil have ulovlige ting på sin harddisk, og være sikker på ikke at blive
hængt op på det. Der kan politiet ikke stille noget op.

Niels Skaaning

Jeg er ved at være godt træt af den hetz der er imod pædofile i
befolkningen. I særdeleshed synes jeg at det er ubehageligt at en
pædagogmedhjælper (en af sagerne fra medierne) kan risikere at blive smidt
i fængsel og få ødelagt sit liv, blot fordi han har smidt tøjet i samværd
med børn. Naturligvis går det ikke an, at bryde den tillid, som børnenes
forældre har vidst ved at lade børnene passe, men dette burde i sig selv
ikke føre til andet end en fyrring. Hvorfor skal mandens liv ødelægges for
så banal en ting, som at vise sig nøgen frem også selv om det har seksuelle
motiver?

Jeg synes ikke, at pædofile skal straffes. Jeg synes derimod, at de skal i
psykologbehandling el.lign., så de kan lære at tøjle deres lyster og det
alene af den grund at deres lyster kan give varige men hos børn (selvom de
pædofile prøver, at være gode ved børnene ved at blive deres venner m.m.
Hvis de er onde ved børnene er de vel sadister og ikke pædofile). Ellers
skulle homosexuelle, blotterer m.m. jo også straffes for fravige normen.
Man skal iøvrigt heller ikke udstille pædofile som monstre i medierne for
det er fandme ulækkert og babarisk, at ødelægge andre folks liv bare fordi
de er anderledes (en slags racisme?).

Børneporno er til gængæld noget andet. Det er kommerciel udnyttelse af børn
og det synes jeg er forkasteligt. Hvorfor skal nogle mennesker tjene penge
på at kidnappe børn, tvinge dem til sex med voksne for derefter at myrde
dem (jeg går ud fra, at det er sådan det oftest foregår. Brug og smid væk).
Her må det også være værd, at nævne at det vel er producenterne der skal
straffes og ikke den person der ser det. Skulle en narkoman også straffes
for at være narkoman? Det er jo ikke ulovligt, at være narkoman så vidt jeg
ved, men det medfører en helvedes masse kriminalitet. Jeg tror iøvrigt ikke
at børneporno er så stort et problem, som medierne gør det til. Jeg er
ihvertfald aldrig stødt på det.

I stedet for at svælge så meget i pædofilien (for det må jo være fordi folk
synes det er pirrende på den ene eller anden måde, ellers ville de vel ikke
interressere sig for det?) skulle man hellere finde noget mere alvorligt at
bruge kræfter på (ikke at der ikke skal bruges kræfter på det). F.eks.
synes jeg, at sadisme er meget værre. Jeg har f.eks. læst i et pornoblad
fra 70'erne en artikel om nogle argentinske sadister, der på bestialsk og
grusom vis tog livet af en luder med sextortur. Hvor var hendes mulighed
for at sige fra? Det var iøvrigt meget ubehagelig læsning og jeg fortrød
også, at jeg læste den. I modsætning til børneporno er jeg flere gange
faldet over sexsadisme på internettet. Er sadisme mere acceptabelt end
pædofili?

Der er iøvrigt også megen anden kriminalitet man kunne bruge kræfterne
bedre på såsom meningsløs vold. Kan et voldsoffer selv sige fra?

Dette er min mening og hvis andre ikke kan lide den er det synd for dem.
Jeg synes bare ikke, at det er nogen særlig konstruktiv mening, at have, at
sige at de pædofile skulle tæskes både halvt og helt ihjel eller kastreres
mod deres vilje (er det iøvrigt ikke dobbeltmoralsk at forgribe sig på dem,
når vi ikke vil have, at de forgriber sig på vores børn?)

Hilsen NS

Tomas O.

Niels Skaaning <niels_s...@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:01bede07$67aa3d60$5bf5ffc2@toshiba...

Hej Niels

Nu vil jeg lige sige at sadisme i den forstand, du her beskriver, ikke
har en pind at gøre med de SM emner vi normalt omtaler i denne gruppe.

Den form for sadisme, du her omtaler, hvor det ikke er en leg, men
blodigt alvor, bør straffes med lovens strengeste straf. Jeg har det
på samme måde med dem, der kan finde på at kidnappe børn og udnytte
dem det være sig som sexobjekter eller slavearbejdere.

I det hele taget, de mennesker der fratager andre mennesker, uanset
alder, valget, om de vil være med til noget eller ej, bør straffes og
lukkes inde og aldrig lukkes ud igen.

Der findes ikke en værre oplevelse end at være i en situation, hvor et
andet menneske har den totale magt over dig, og hvor de har magten til
at tage din frihed eller dit liv. Det er sådan overfaldsofre,
voldsofre, bortførte ofre har det og der er ingen oplevelse der er
værre end magtesløshed!

Følelsen af total magtesløshed er den værste følelse, fordi den
fratager os retten til at vælge fra og vores værdighed, fordi vi
presset i en sådan situation tigger om vores liv og førlighed. Det er
det mest nedværdigende, der findes, at skulle tigge for sit liv
overfor en ligegyldig psykopat.

Det er en oplevelse som mærker en for livet, selvom den er til at
håndtere efter tilstrækkelig mange år er gået.

Jeg vil meget nødigt sættes i bås med den slags mennesker, bare fordi
jeg leger dominanslege med mine partnere.

Tomas O.

Niels Skaaning

Niels Skaaning

Nu var det heller ikke lige SM jeg tænkte på med sadisme. Jeg er godt klar
over at sadisme og SM ikke er det samme. Jeg har iøvrigt heller ikke noget
imod folk, der dyrker SM, da det vel er rimeligt uskadeligt.
Jeg ønskede bare at forsvare de pædofile, da jeg er temmelig harm over at
de skal forfølges på den måde, når andre seksuelle minoriteter ikke bliver
det. Og ja, ja, jeg ved godt at folk synes det er sådan noget svineri, der
mærker børnene hårdt for livet, men hvor mange børn bliver overhovedet
mærket for livet af oplevelsen, for det kan vel næppe være andet end en
oplevelse for børnene (i hvert fald, hvis de frivilligt er gået med til
det). Jeg må selvfølgelig lige tage det forbehold, at jeg ikke selv har
haft en sådan oplevelse.

Selvfølgelig er det skidt, hvis barnets tillid er blevet svigtet, men det
må vel være det samme ved f.eks. en skilsmisse, hvor barnet er blevet
svigtet af sine forældre eller hvad? Skulle skilsmisser så også gøres
ulovlige?

Jeg vil igen lige slå fast, at det selvfølgelig alt andet lige er bedre at
være i en verden uden pædofili, men verden ville også være et bedre sted at
være uden kriminalitet, vold, mord, bilulykker osv. osv.

Naturens veje er mangfoldige og til tider mærkelige.

Hilsen NS

Niels Skaaning

Ups... dobbeltkonfekt. Beklager.

Peder Vendelbo Mikkelsen

Niels Skaaning skrev

Hej Niels

> at en pædagogmedhjælper (en af sagerne fra medierne) kan risi-

> kere at blive smidt i fængsel og få ødelagt sit liv, blot fordi
> han har smidt tøjet i samværd med børn.

Ok, et simpelt spørgsmål : Må en hvilken som helst voksen vise
sig nøgen for dine børn uanset hans m/k hensigt?

Med venlig hilsen

Peder

Peder Vendelbo Mikkelsen

Niels Skaaning skrev

Hej Niels

> Jeg ønskede bare at forsvare de pædofile, da jeg er temmelig

> harm over at de skal forfølges på den måde, når andre seksuelle
> minoriteter ikke bliver det.

Det var dog det mest tåbelige forsøg på millimeter demokrati, jeg
længe har set.

Pædofili er en sygdom, den skal behandles.

> hvor mange børn bliver overhovedet mærket for livet af oplevel-
> sen, for det kan vel næppe være andet end en oplevelse for bør-

> nene (i hvert fald, hvis de frivilligt er gået med til det).

Hvis du har fulgt med i denne gruppe, har du nok set at det er
kommet 3-4 indlæg, hvor forfatteren fortæller at vedkommende har
været ude for det som barn og hvor meget de må gå igennem.

Børn kan ikke gå med til sex, de ved ikke hvad det vil sige, de
forstår slet ikke begrebet seksualitet endnu, men skal først til
at lære det ved at eksperimentere med deres venner og veninder.

> Jeg må selvfølgelig lige tage det forbehold, at jeg ikke selv
> har haft en sådan oplevelse.

Du forstår det nok heller ikke, førend du har haft en kæreste
som har været ude for sådan et overgreb.

> men det må vel være det samme ved f.eks. en skilsmisse, hvor
> barnet er blevet svigtet af sine forældre eller hvad?

Nej, der er et kæmpe stort spring. Sammenlign hvis du vælter med
cyklen og du bliver kørt ned af en bil bagfra, så har du nok ca.
ridset situationen op.

Med venlig hilsen

Peder

Chokmah

dd
> [...]

>og ud fra det på en ene eller anden måde behandle de mennesker på en
>fornuftig måde, så de kan komme til at leve et fornuftig liv, hvor de ikke

Chokmah

dd

Chokmah

dd
Freya skrev i meddelelsen ...
> [...]
>kraftigere ind overfor materiale hvor der har været børn involveret.

>Nazi-sider.
>
>Og sådan skal det være. Det er langt mindre alvorligt. Lad da
>nazi-idioterne få lov til at komme frem i lyset, så man kan se hvor
>ignorante de er.
>
>Politisk korrekthed hat intet at gøre med det her.

>efterhånden? Denne,
>
>Jo, det sker tit og ofte at det samme emne er oppe og
>vende forskellige steder. Så må man jo bare springe på, dér hvor man
>synes det er passende og hvor man har noget at sige.

sott

Enig

:-)

Jan Allan Andersen

Den 04 Aug 99 skrev Niels Skaaning bl.a. følgende :

> [...]
NS> overhovedet mærket for livet af oplevelsen, for det kan vel næppe være
NS> andet end en oplevelse for børnene (i hvert fald, hvis de frivilligt er

Undskyld jeg siger det så ligeud, men du taler som du har forstand til, og
det kan ikke være ret meget på det her område.
Børnene bliver mærket af det, vær endelig ikke i tvivl om det. Og mht.
frivilligheden - hvor frivilligt er det så, når den pædofile efter måske
1 - 1 1/2 bekendtskab, begynder at gøre seksuelle tilnærmelser til barnet,
hvorefter barnet, fordi det stoler på og har tillid til den pædofile, fordi
barnet frygter at miste den pædofiles opmærksomhed, går med til de
seksuelle handlinger, uden at vide konsekvenserne af det banet går med til.

NS> Jeg må selvfølgelig lige tage det forbehold, at jeg ikke selv har
NS> haft en sådan oplevelse.

Og det skinner tydeligt igennem i dine indlæg. Jeg håber virkeligt ikke for
dig, at dine børn kommer til at opleve et sådan overgreb.

> [...]
NS> det må vel være det samme ved f.eks. en skilsmisse, hvor barnet er
NS> blevet svigtet af sine forældre eller hvad? Skulle skilsmisser så også

Der er himmelvid forskel. En skilsmisse er ikke nødvendigvis et overgreb på
barnet, mens pædofili ALTID vil være et overgreb på barnet.

Tomas O.

Sune Gynthersen <Sune_Gy...@mail.htc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7okq4t$b05$1...@news.inet.tele.dk...
> Enig

I hvad?

Da du har klippet alt ud kan jeg ikke se, hvem du her svarer på? :-)

MVH
Tomas O.

molle...@gmail.com

fredag den 23. juli 1999 kl. 09.00.00 UTC+2 skrev chokmah:
> [...]
> verden , da jeg tror det er vigtigt at få en indsigt i hvordan den slags
> mennesker oplever verden for at forebygge det onde.

Bo M. Mogensen

ak Ja det var før Johansen bekendte kulør