Folkemødet på Bornholm

Bo Mogensen

Jun 17, 2022, 6:38:42 AMJun 17
selv om jeg har familie på Bornholm , så ser jeg det dog kun på tv (da
jeg ikke er på Bornholm) - jeg synes det er en smuk begivenhed hvor alle
sider af demokratiet kommer til orde ...

tænker Putin vil betragte en sådan begivenhed , som en hån imod et hvert
nogenlunde velfungerende diktatur .. MED et BNP der er mindre ind Italiens.

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

Martin Larsen

Jun 17, 2022, 7:11:48 AMJun 17
Den 17-06-2022 kl. 12:38 skrev Bo Mogensen:
> selv om jeg har familie på Bornholm , så ser jeg det dog kun på tv (da
> jeg ikke er på Bornholm) - jeg synes det er en smuk begivenhed hvor alle
> sider af demokratiet kommer til orde ...

Ja, det er vist lige i din ånd:
https://www.tv2bornholm.dk/artikel/aktivister-stormer-dr-debat-paa-folkemoedet

Bo M. Mogensen

Jun 17, 2022, 8:47:40 AMJun 17
Den 17-06-2022 kl. 13:11 skrev Martin Larsen:

> Ja, det er vist lige i din ånd:
> https://www.tv2bornholm.dk/artikel/aktivister-stormer-dr-debat-paa-folkemoedet

ja det ville have udløst et sted i mellem døds straf og 25 år i arbejdes
lejer i Rusland .. Putin kan næppe i diskretion nå at forgifte dem alle
, som han plejer.

EXLEX

Jun 17, 2022, 8:57:57 AMJun 17
Og hvad mon du mener, vi bør gøre ved dem her?

--
EXLEX

Bo Mogensen

Jun 17, 2022, 9:21:21 AMJun 17
Den 17-06-2022 kl. 14:57 skrev EXLEX:

> Og hvad mon du mener, vi bør gøre ved dem her?

om end jeg ikke sympatisere med dem , så har jeg ikke på stående fod en
holdning til , hvad der skal gøres ved dem ...

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

EXLEX

Jun 17, 2022, 9:23:21 AMJun 17
Prøv at tænke over det...

--
EXLEX

Bo Mogensen

Jun 17, 2022, 12:03:04 PMJun 17
Den 17-06-2022 kl. 15:23 skrev EXLEX:

> Prøv at tænke over det...

som der står :" "En gruppe klimaaktivister lavede her til aften en
happening under en liveudsendelse fra en af Folkemødets scener. Politiet
viste aktivisterne ned fra scenen. Det hele foregik stille og roligt."

hvad jeg mener er , at det er hvad der kan ske i et frit demokratisk
samfund og er ikke som sådan noget nyt - hvis man skruer tiden tilbage
under demonstrationerne imod Vietnam krigen - a kraft osv.

spørgsmål er om det er en optimal måde at kommunikere sit budskab på ?
Det mener jeg umiddelbart ikke - MEN jeg har dog en forståelse for nogen
kan føle en vis frustration over for beukratisk pedanteri , hvor det
tager en krig at komme fra a til b

jeg har som medlem af menighedesrådet foreslået at vi for skiftet det
eksisterende oli fyr ud med en luft til vand - varme pumpe , det er
noget af en inverstering men koster under det halve i opvarmning af
kirken , hvorfor det på sigt vil tjene sig selv ind også skåner vi
landet for indkøb af olie før noget sådan sker så : Det skal snakkes
igennem i menighedsrådet, der skal konsulenter ind, Nationalmuseet,
stiftet, provstiudvalget: Det kommer med andre ord til at tage lang tid!

Hvor jeg mener hvis det er vedtaget i menighedesrådet og det ikke
skæmmer mere ind den eksisterende løsning så er det bare om at så sat
det i værk , men så enkelt er det ikke - som du kan læse af det jeg har
skrevet - hvad nok kan virke , som en kilde til frustration for nogen
mig selv inkl.
--
http://bmm9.dk/ukraine.html

J. Nielsen

Jun 17, 2022, 12:34:10 PMJun 17
On Fri, 17 Jun 2022 14:47:38 +0200, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com>
wrote:
Rolig nu, Bo. To medlemmer af Pussy Riot (inkarnerede putin-hadere)
fik 21 måneder i spjældet.

PS. "Dødsstraf" er ét ord... og det er scooterhoved også.
--

-JN-

Mendoza

Jun 17, 2022, 12:57:31 PMJun 17
"Værdiløs underyder" er til gengæld to ord.....

Martin Larsen

Jun 17, 2022, 3:16:01 PMJun 17
Den 17-06-2022 kl. 14:47 skrev Bo M. Mogensen:

> ja det ville have udløst et sted i mellem døds straf og 25 år i arbejdes
> lejer i Rusland

Tror du virkelig

Kan du huske den vanvittige "Dukkesag" - det var her i DK for halvandet
år siden ;-)

Bo Mogensen

Jun 18, 2022, 5:16:04 AMJun 18
Den 17-06-2022 kl. 18:34 skrev J. Nielsen:

> Rolig nu, Bo. To medlemmer af Pussy Riot (inkarnerede putin-hadere)
> fik 21 måneder i spjældet.

Det er nu også en slat for at udtrykke en mening

> PS. "Dødsstraf" er ét ord... og det er scooterhoved også.

så er der styr på det ..

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

Bo Mogensen

Jun 18, 2022, 5:27:23 AMJun 18

> Og hvad mon du mener, vi bør gøre ved dem her?

men uanset hvad så kan man jo ikke bebrejde arrangement at der er nogen
uro stifter til stede.

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

EXLEX

Jun 18, 2022, 5:40:05 AMJun 18
On 6/17/22 18:03, Bo Mogensen wrote:

> hvad jeg mener er , at det er hvad der kan ske i et frit demokratisk
> samfund ...
> spørgsmål er om det er en optimal måde at kommunikere sit budskab på ?
> Det mener jeg umiddelbart ikke ...

<Snip ...noget om oliefyr>

Har du tænkt?

--
EXLEX

EXLEX

Jun 18, 2022, 5:42:18 AMJun 18
Næh...

Men man kan bebrejde folk deres handlinger.

Hvor meget bør disse bebrejdes?
(Med terrorlovgivningen in mente)

--
EXLEX

EXLEX

Jun 18, 2022, 5:44:59 AMJun 18
Den slags kan man få styr på i arbejdslejren.
(Som forresten også er ét ord)

--
EXLEX

Martin Larsen

Jun 18, 2022, 6:33:59 AMJun 18

Bo M. Mogensen

Jun 18, 2022, 10:04:11 AMJun 18
Den 18-06-2022 kl. 11:44 skrev EXLEX:

> Den slags kan man få styr på i arbejdslejren.

ja nu er Rusland jo et Diktatur så om de smider kritiske røster i
fængsel eller henretter dem kommer vel nærmest ud på et - da
retfærdigheden er afskaffet.

Bo M. Mogensen

Jun 18, 2022, 10:05:34 AMJun 18
Den 17-06-2022 kl. 21:15 skrev Martin Larsen:

> Tror du virkelig

helt sikkert , der går ikke 12 sekunder fra at nogen vil offentligt ytre
deres mening til politiet er der og arrestere dem ... det heder fascisme.

EXLEX

Jun 18, 2022, 11:32:05 AMJun 18
Du mener det er lige meget om de fængsles eller henrettes?

Javel så...
...det kunne selvfølgelig løse problemet med overfyldte fængsler.

--
EXLEX

Lyrik

Jun 18, 2022, 11:42:35 AMJun 18
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Rusland er et demokrati. Derimod er dine ukrainske venner Nazister!

https://www.youtube.com/watch?v=vDt5dTdMbJc

jenserik

J. Nielsen

Jun 18, 2022, 1:15:29 PMJun 18
"Med flere unge kommer mere oprydning", lyder det fra rengøringschefen i
Bofa.

Curlinggenerationen forventer der altid kommer nogen og rydder op efter
dem. Selv har de ikke tid; de skal ud og demonstrere mod de fæle
kapitalister der ødelægger naturen.
--

-JN-

J. Nielsen

Jun 18, 2022, 1:15:29 PMJun 18
On Sat, 18 Jun 2022 11:16:01 +0200, Bo Mogensen <m...@mm.mm> wrote:

>Det er nu også en slat for at udtrykke en mening

Tjaee.. Bison-hat manden, Jacob Chansley (the “QAnon shaman”)
fik 41 måneder for at have fødderne oppe på Pelosis skrivebord.
Han var diagnostiseret med forbigående skizofreni,
personlighedsforstyrrelse, depression og angst, men det hjalp ham ikke
synderligt her.
Skulle du, gud forbyde det, ende i en amerikansk retssal, skal du nok
ikke regne med at myndighederne vil se med mildere øjne på din
strafudmåling, selvom du påberåber dig en ordblindheds-diagnose ;-)

--

-JN-

J. Nielsen

Jun 18, 2022, 1:15:30 PMJun 18
On Sat, 18 Jun 2022 16:04:07 +0200, "Bo M. Mogensen" <uz...@gmail.com>
wrote:
Du lever i fortiden, Bo. Sovjetunionen er død og borte. Solzhenitsyns
Gulag øhav eksisterer ikke llængere - faktisk har Putin og Solzhenitsyn
mange ting tilfælles.

...og nu vi taler om Solzhenitsyn. Måske dette kan få nogen til at indse
hvorfor Putin har handlet som han gjorde:

For Solsjenitsyn svarer Ukraine ikke til etnicitet eller kultur eller
sprog. I hans øjne er det et grimt rod. »Jeg respekterer i høj grad det
ukrainske folk; Jeg har stor sympati for dem,' sagde Solsjenitsyn i
interviewet. »Jeg er selv en del ukrainer. Hvis du ønsker at være
adskilt, gå endelig videre. Men inden for grænserne af det sande
Ukraine. Det historiske Ukraine, stedet hvor ukrainerne virkelig bor.’
Solsjenitsyn skelnede mellem det vestlige Ukraine - de områder, der var
en del af de historiske regioner Galicien, Volhynia, Bukovina og
Transcarpathia - og områder øst for landet.

For ham er Vestukraine det rigtige Ukraine. I mellemtiden mente han, at
østen (og Krim-halvøen, som blev givet til Ukraine i 1954) har så stor
en russisktalende befolkning, at den aldrig burde have været adskilt fra
Rusland i første omgang.

Solsjenitsyn mente, at opløsningen af Sovjetunionen, selv om det var en
god ting, fordi det betød enden på kommunismen i Rusland, også var
katastrofal, fordi den isolerede mere end tredive millioner russiske
mennesker i lande uden for den moderne russiske stat - deres hjemland.
Det var som at miste lemmer for at redde et hjerte.
https://engelsbergideas.com/notebook/solzhenitsyn-putin-and-the-historical-myth-making-that-drives-russian-imperialism/

Naturligvis finder artiklen at både Putin og Solzhenitsyn tager fejl.
Man er vel politisk korrekt...
--

-JN-

Joakim von And

Jun 19, 2022, 12:26:39 AMJun 19
On Saturday, June 18, 2022 at 8:15:29 PM UTC+3, J. Nielsen wrote:

> [...]
> Han var diagnostiseret med forbigående skizofreni,
> personlighedsforstyrrelse, depression og angst, men det hjalp ham ikke

En fuldstaendig vanvittig dom...

Joakim von And

Jun 19, 2022, 2:34:20 AMJun 19
On Sunday, June 19, 2022 at 7:26:39 AM UTC+3, Joakim von And wrote:

> En fuldstaendig vanvittig dom...

Ikke for at forklejne ovennaevnte forrykte dom, men jeg glemte tilfoejelsen...

....Og i Rusland ville det have kostet Jacob Chansley for at have fødderne oppe på Putin's skrivebord en masse gedigne toerre taersk, elektrisk stroem til bollerne, og evt krydderet med lidt waterboarding inden han blev sendt i fangelejr i Sibirien paa livstid.

Kan du se nuanceforskellen mellem oest og vest - trods alt?

EXLEX

Jun 19, 2022, 2:39:02 AMJun 19
Det er sådanne "resultater", man får i et korrupt retssystem, når der
går politik i tingene.
...omvendt gik (og går) de dokumenterede skyldige for bevidst massedrap
på civile i My Lai fortsat fri - sammen med de mindst lige så skyldige
involverede i at dække over historien.
...fordi "retfærdighed" i dette tilfælde ikke passede magthaverne.

Men uha...
Fødder på magthavernes skrivebord???
*DET* går virkelig ikke...

--
EXLEX

EXLEX

Jun 19, 2022, 2:43:15 AMJun 19
Metoderne er lidt forskellige i udtryk.
- p.g.a tradition m.v.

Resultatet er det samme.

--
EXLEX

J. Nielsen

Jun 19, 2022, 3:37:02 AMJun 19
On Sat, 18 Jun 2022 19:15:26 +0200, J. Nielsen <drif...@dbmail.dk>
wrote:

>Curlinggenerationen forventer der altid kommer nogen og rydder op efter
>dem. Selv har de ikke tid; de skal ud og demonstrere mod de fæle
>kapitalister der ødelægger naturen.

Apropos curlinggenerationen...

Bill Maher: Democracy Dies in Dumbness

https://twitter.com/billmaher/status/1538013603701280775
--

-JN-

J. Nielsen

Jun 19, 2022, 3:37:03 AMJun 19
On Sat, 18 Jun 2022 23:34:18 -0700 (PDT), Joakim von And
<xma...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>....Og i Rusland ville det have kostet Jacob Chansley for at have fødderne oppe på Putin's skrivebord en masse gedigne toerre taersk, elektrisk stroem til bollerne, og evt krydderet med lidt waterboarding inden han blev sendt i fangelejr i Sibirien paa livstid.

Så er det jo heldigt at den almindelige russer åbenbart ikke har behov
for at invadere Kreml, men i stedet for støtter deres præsident
(83% ifølge bloomberg.com)

>Kan du se nuanceforskellen mellem oest og vest - trods alt?

Jeg kan se mange nuanceforskelle mellem øst og vest. De falder ikke alle
ud til vestens fordel...
--

-JN-

Bo Mogensen

Jun 19, 2022, 7:39:17 AMJun 19
Den 18-06-2022 kl. 17:32 skrev EXLEX:

> Du mener det er lige meget om de fængsles eller henrettes?

som Camus skriver findes der dybest set kun et filosofisk spørgsmål : om
livet er værd at leve eller ikke ! Om der er nogen livs kvalitet
forbundet med at leve i et livs kvalitet forbundet med at leve i et
Russisk diktatur der er større ind at lide døden , det er spørgsmålet ?

Men ret skal være ret langt de fleste er godt tilfreds med at have til
dagen og vejen - tag over hovedet og tøj på kroppen også er demokrati
ytringsfrihed ja frihed i det hele taget nok et gode , men det kan dog
undværes - hvorfor det nok trods alt er bedre at være levende ind død om
end det næppe er en fest at side i fængsel i Rusland.
--
http://bmm9.dk/ukraine.html

Bo Mogensen

Jun 19, 2022, 7:40:36 AMJun 19
Den 18-06-2022 kl. 17:42 skrev Lyrik:
> Rusland er et demokrati.

Det er som man tager det , demonstranter fængsles ytringsfriheden er
afskaffet og politiske modstander fængsles eller dræbes.

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

Bo Mogensen

Jun 19, 2022, 7:43:56 AMJun 19
Den 19-06-2022 kl. 09:37 skrev J. Nielsen:

> Jeg kan se mange nuanceforskelle mellem øst og vest. De falder ikke alle
> ud til vestens fordel.

Nå hvad da ?

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

EXLEX

Jun 19, 2022, 8:27:06 AMJun 19
On 6/19/22 13:40, Bo Mogensen wrote:

> Det er som man tager det , demonstranter fængsles ytringsfriheden er
> afskaffet og politiske modstander fængsles eller dræbes.

Det er interessant hvor mange demokratier dette passer eller næsten
passer på....

--
EXLEX

Martin Larsen

Jun 19, 2022, 9:21:11 AMJun 19
> [...]
> jeg ikke er på Bornholm) - jeg synes det er en smuk begivenhed hvor alle
> sider af demokratiet kommer til orde ...

Ja det er et broget cirkus

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2022-06-19-politi-17-aarig-voldtaget-under-folkemoedet-i-allinge

Den formodede gerningsmand blevet anholdt på Sjælland af Københavns
Vestegns Politi efter en intens efterforskning

Bo Mogensen

Jun 19, 2022, 12:38:08 PMJun 19
Den 18-06-2022 kl. 11:39 skrev EXLEX:

> <Snip ...noget om oliefyr>
>
> Har du tænkt?

om Oliefyr ? ja så gerne det blev lavet om til luft til vand opvarmning
, det er noget af en udskrift , men har nok tjent sig ind på 5 år med de
foreløbige beregninger ..

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

Bo Mogensen

Jun 19, 2022, 12:39:57 PMJun 19
Den 18-06-2022 kl. 11:42 skrev EXLEX:

> Næh...
>
> Men man kan bebrejde folk deres handlinger.

bestemt ..

> Hvor meget bør disse bebrejdes?
> (Med terrorlovgivningen in mente)

ja nu var det jo en happening , hvad der er nogen tradition for i et
frit samfund ... der var jo ingen der kom til skade , kender en der var
med til mødet , hvor opstanden fandt sted og de havde dårligt lagt mærke
til det ...

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

EXLEX

Jun 19, 2022, 7:22:29 PMJun 19
On 6/19/22 18:37, Bo Mogensen wrote:
> [...]

Jeg prøver igen.
Har du tænkt over ovenstående?

--
EXLEX

EXLEX

Jun 19, 2022, 7:26:38 PMJun 19
De må have fået voldsomt meget ud af et møde, som de ikke tildelte nogen
syndelig opmærksomhed. Og så meget at tænke over, at de dårligt
bemærkede, hvad der foregik.

Men hvor meget bør de handlende mennesker bebrejdes?
(Med terrorlovgivningen in mente)

--
EXLEX

Bo Mogensen

Jun 20, 2022, 3:29:01 AMJun 20
Den 20-06-2022 kl. 01:22 skrev EXLEX:
> Har du tænkt over ovenstående?

ja det skulle jeg mene ..

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

EXLEX

Jun 20, 2022, 5:03:03 AMJun 20
On 6/20/22 09:28, Bo Mogensen wrote:

> ja det skulle jeg mene ..

Hvad nåede du så frem til?

--
EXLEX

Bo Mogensen

Jun 21, 2022, 12:26:27 PMJun 21
Den 20-06-2022 kl. 11:03 skrev EXLEX:

> Hvad nåede du så frem til?

man kan sige jeg helmer i mod : filosofisk opfattelse eller teori der
opfatter tilværelsen som styret af to fundamentale, modsatrettede
principper ...." som en mand på 56 år mener jeg det er en uskik at
forstyrre en politisk debat og det bør ikke forekomme , som en yngre
mand så ville jeg have en forståelse på at en happening vil bringe lys
over en sag , der ellers ikke kommer nogen vegne eller bevæger sig for
langsomt frem ad.

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

Bo Mogensen

Jun 21, 2022, 12:28:57 PMJun 21
Den 20-06-2022 kl. 01:26 skrev EXLEX:

> De må have fået voldsomt meget ud af et møde, som de ikke tildelte nogen
> syndelig opmærksomhed. Og så meget at tænke over, at de dårligt
> bemærkede, hvad der foregik.

ja det blev dårligt bemærket af tilhøre ..

> Men hvor meget bør de handlende mennesker bebrejdes?
> (Med terrorlovgivningen in mente)

ah ligefrem betragte det , som terror vil svare til hvis man giver en
døds straf for at køre 85 km/t , hvor man kun må køre 80 på en
trafikeret vej

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

Bo Mogensen

Jun 21, 2022, 12:30:41 PMJun 21
Den 19-06-2022 kl. 14:27 skrev EXLEX:

> Det er interessant hvor mange demokratier dette passer eller næsten
> passer på....

i EU USA Canada osv har folk da ret til at demonstrere , man skal dog
for det meste af logistiske årsager melde det i forvejen så man kan
planlægge trafik mm. efter det , hvad giver fin mening.

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

Bo Mogensen

Jun 21, 2022, 12:32:13 PMJun 21
Den 19-06-2022 kl. 15:21 skrev Martin Larsen:
> [...]
>

> Den formodede gerningsmand blevet anholdt på Sjælland af Københavns
> Vestegns Politi efter en intens efterforskning

altså at der foregår en forbrydelse under et folkemøde , har ikke noget
med folkemødet at gøre , da det ikke er dets formål ..

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

EXLEX

Jun 21, 2022, 2:11:50 PMJun 21
...og hvad mener du så, der bør gøres med dem?

--
EXLEX

EXLEX

Jun 21, 2022, 2:19:56 PMJun 21
Jeg tror du misforstår.
Terrorlovgivningen blev uden at blinke taget i anvendelse, da offentlig
vej blev blokeret.... og da Green-Peace rullede nogle bannere ud fra en
bygning...
Der skal ikke meget til for at udløse dens paragraffer, hvis det handler
om forstyrrelse af infrastruktur, eller ting som man anser for
betydeligt for samfundet.

I det aktuelle tilfælde var det en skatteyder-finansieret landsdækkende
TV kanal i en "public service" funktion.
Jeg er ret sikker på, at paragrafferne i terrorlovgivningen *KAN* komme
i spil...

Hvor meget bør de bebrejdes?

--
EXLEX

EXLEX

Jun 21, 2022, 2:24:42 PMJun 21
...og alligevel er demonstranter blevet fængslet og dræbt samme steder.

Fra DK husker vi for eks. en historie med en brændende dukke, som
lignede mettepigen...
...det gav fængselsstraf...

--
EXLEX

EXLEX

Jun 21, 2022, 2:27:39 PMJun 21
ummmm...

"at der foregår overgreb på civile under en krig, har ikke noget med
krigen at gøre, da det ikke er dens formål..."

Jotak...

--
EXLEX

Lyrik

Jun 22, 2022, 5:53:51 AMJun 22
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvad med 6. januar??? Ja Bo jeg så det hele på live video! De gjorde
intet som ikke i Danmark ville være kaldt fredelig demonstration.Vi
havde en nøgen pige med et kors der gik igennem Folketingssalen"!

Hvad havde de kaldt det?

jenserik

Martin Larsen

Jun 22, 2022, 6:55:28 AMJun 22
Hallo kristne Lyrik! Det var Lene Adler Petersen der gik gennem Børsen.

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Matt/21#12-17

Kim Larsen (BlockNews.net)

Jun 22, 2022, 8:42:28 AMJun 22
Den 22-06-2022 kl. 11:53 skrev Lyrik:
Du er så blæst i låget at man tror det er løgn.

--
Kim Larsen (BlockNews.net)
E-mail: kl2...@gmail.com

Bo Mogensen

Jun 22, 2022, 3:50:31 PMJun 22
Den 21-06-2022 kl. 20:11 skrev EXLEX:

> ...og hvad mener du så, der bør gøres med dem?

Det der blev gjort.

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

EXLEX

Jun 22, 2022, 4:26:51 PMJun 22
TAK!, Bo

Kære Bo.
Jeg tæller nu tilbage i denne tråd, og finder ikke mindre end 12 (nu 13)
indlæg fra skiftevis dig og mig.
*PLUS* 6 i anden del-tråd, da skidtet forgrenede sig.
...altså ialt 18 (19 med dette).
Blot for at få svar på dette simple spørgsmål, som jeg stillede i det
første :

"Og hvad mon du mener, vi bør gøre ved dem her?"

Hvilket så har taget 18 indlæg fra os begge at få svar på.
Det er lidt svært, at føre noget der blot tilnærmelsesvis minder om en
debat, hvis det kræver knapt 20 indlæg at få svar på *ET* spørgsmål.

Det er ikke for at kritisere dig (specielt) personligt - jeg må på sin
vis være lige så skyldig, da jeg ikke bare accepterede, at du ikke
svarede i første hug, og derfor blev ved med at prøve.

Men kære Bo - hvorfor er det så forbandet svært at få et simpelt svar på
et simpelt spørgsmål?

--
EXLEX

Bo Mogensen

Jun 23, 2022, 4:56:19 AMJun 23
Den 22-06-2022 kl. 22:26 skrev EXLEX:
> "Og hvad mon du mener, vi bør gøre ved dem her?"

smid dem i detentionen gi dem en bøde ...

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

Bo Mogensen

Jun 24, 2022, 6:10:34 AMJun 24
Den 21-06-2022 kl. 20:24 skrev EXLEX:

> ...og alligevel er demonstranter blevet fængslet og dræbt samme steder.

hvad tænker du på ?

> Fra DK husker vi for eks. en historie med en brændende dukke, som
> lignede mettepigen...
> ...det gav fængselsstraf...

Det handler dybest set om det er en trussel imod folkestyret , hvor
symbolsk den end måtte være - det samme var sket , hvis det havde være
Pernille V.

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

Bo Mogensen

Jun 24, 2022, 6:12:58 AMJun 24
Den 22-06-2022 kl. 11:53 skrev Lyrik:
> De gjorde intet som ikke i Danmark ville være kaldt fredelig
> demonstration.Vi havde en nøgen pige med et kors der gik igennem
> Folketingssalen

Det er så aldrig sket i folketinget - jeg er ikke helt sikker på hvor
det var jeg tror det var Børsen en gang i 70 rene ..

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

Bo Mogensen

Jun 24, 2022, 6:13:51 AMJun 24
Den 22-06-2022 kl. 12:55 skrev Martin Larsen:

> Hallo kristne Lyrik! Det var Lene Adler Petersen der gik gennem Børsen.

yep ..

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

Bo Mogensen

Jun 24, 2022, 6:15:23 AMJun 24
Den 22-06-2022 kl. 14:42 skrev Kim Larsen (BlockNews.net):

> Du er så blæst i låget at man tror det er løgn.

ja jeg ikke sikker på der vil komme noget godt ud af en mental observation

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

Bo M. Mogensen

Jun 24, 2022, 10:39:58 AMJun 24
Den 21-06-2022 kl. 20:27 skrev EXLEX:

> ummmm...
>
> "at der foregår overgreb på civile under en krig, har ikke noget med
> krigen at gøre, da det ikke er dens formål..."

så du mener indirekte at , hvis man møder op til et folkemøde så må man
acceptere risikoen for at der finder vold til stede ?

EXLEX

Jun 24, 2022, 4:06:49 PMJun 24
On 6/24/22 12:10, Bo Mogensen wrote:

> hvad tænker du på ?

At demonstranter er blevet fængslet og dræbt samme steder.
(det troede jeg var ganske klart)

> Det handler dybest set om det er en trussel imod folkestyret , hvor
> symbolsk den end måtte være - det samme var sket , hvis det havde være
> Pernille V.

Tjaaa...
I Rusland oplever magthaverne det så, som en trussel mod deres ledelse.
...det er den samme funktion...

--
EXLEX

EXLEX

Jun 24, 2022, 4:08:55 PMJun 24
On 6/24/22 12:12, Bo Mogensen wrote:

> Det er så aldrig sket i folketinget

Nøøøh... men vi kan jo håbe...
...måske ser vi snart en uden (mink)pels...

--
EXLEX

EXLEX

Jun 24, 2022, 4:11:44 PMJun 24
Det skal jeg ikke kunne sige - jeg forsøgte at anlægge samme "logik" som
dig, men på en anden hændelse.
...hvis du synes det lyder forvrøvlet, så er det måske fordi der er
noget ved logikken som halter.

--
EXLEX